Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Silnik Diesla N47 w BMW: Analiza Zalet i Wad


DracoBlue

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Silnik Diesla N47 w BMW: Analiza Zalet i Wad

Silniki Diesla od długiego czasu cieszą się popularnością ze względu na swoją efektywność paliwową i trwałość. Jednym z silników, który zyskał znaczną uwagę, jest jednostka N47, produkowana przez BMW od 2007 do 2017 roku. Podczas gdy ten silnik zyskał uznanie za swoją moc i oszczędność, nie obył się także bez pewnych kontrowersji związanych z jego niektórymi wadami. Poniżej przedstawiamy rzeczową analizę zalet i wad silnika N47 w BMW.

Zalety:

  1. Efektywność Paliwowa: Silnik N47 w BMW charakteryzuje się doskonałą efektywnością paliwową, co przekłada się na oszczędność dla użytkowników. Dzięki zaawansowanym technologiom wtrysku paliwa oraz optymalizacji spalania, ten silnik oferuje imponujący stosunek mocy do zużycia paliwa.

  2. Moc i Elastyczność: Jednostka N47 oferuje szeroki zakres mocy, co pozwala na dynamiczną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i na autostradzie. Elastyczność silnika pozwala na płynne przyspieszanie w różnych warunkach drogowych.

  3. Trwałość Konstrukcji: Silniki Diesla są znane ze swojej solidnej konstrukcji, a N47 nie jest wyjątkiem. Dzięki odpowiedniej konserwacji i dbałości o szczegóły, ten silnik może osiągnąć wysokie przebiegi bez większych problemów technicznych.

  4. Niskie Emisje Spalin: Mimo że jest to silnik Diesla, N47 spełnia surowe normy dotyczące emisji spalin, co przekłada się na mniejszy wpływ na środowisko w porównaniu do starszych jednostek napędowych.

Wady:

  1. Problemy z Łańcuchem Rozrządu: W niektórych przypadkach wystąpiły problemy z łańcuchem rozrządu w silnikach N47. To może prowadzić do wyślizgnięcia się łańcucha, co może być przyczyną poważnych uszkodzeń silnika i wysokich kosztów naprawy.

  2. Usterki w Układzie Wtryskowym: Niektóre egzemplarze silnika N47 doświadczały problemów z układem wtryskowym, co prowadziło do problemów z rozruchem, niestabilnej pracy silnika oraz zwiększonego zużycia paliwa.

  3. Hałas i Wibracje: W porównaniu do niektórych innych jednostek napędowych, silnik N47 może generować nieco więcej hałasu i wibracji, co może być uciążliwe dla niektórych użytkowników.

  4. Koszty Napraw: Naprawa silnika N47, zwłaszcza w przypadku poważniejszych usterek, może być kosztowna. Szczególnie problemy związane z łańcuchem rozrządu lub układem wtryskowym mogą wymagać kompleksowych napraw, co może być obciążeniem dla portfela właściciela.

 

Podsumowując, silnik N47 w BMW oferuje wiele zalet, takich jak efektywność paliwowa, moc, trwałość i niskie emisje. Jednakże, istnieją pewne wady, które należy wziąć pod uwagę, takie jak problemy z łańcuchem rozrządu czy układem wtryskowym. Właściciele pojazdów z tym silnikiem powinni być świadomi tych potencjalnych problemów i regularnie dbać o konserwację swojego pojazdu, aby uniknąć poważniejszych usterek.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...