Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Błąd P111C - Czy chodzi o Czujnik masowego przepływu powietrza?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Dzisiaj wracając do domu na autostradzie przy prędkości ok 130kmh zaświecił mi się check engine. Silnik jakby pracował dość nie równo. CarScanner pokazał mi błąd P111C. Moje pytanie jest następujące czy chodzi o sondę lambda (tylne czujnik tlenu?)? czy o przepływomierz? 

 

Z góry dzięki za pomoc

Screenshot_20240401-114608.thumb.png.4523a1fac1c0ab5f6d6eb0abd319a743.pngScreenshot_20240401-114328.thumb.png.2f2e8fbeab37a386b3fd95b04027be22.png

Edytowane przez misiek001

Opublikowano

Hej, ale co to właściwie za silnik?

Edit: Z opisu profilu widzę, że 320i, a czy to auto posiada instalacje gazową?

-E21🖤E30🖤E36🖤E46🖤E90🖤-

Opublikowano

Tak ma LPG. Silnik N46B20 

  • Administrator
Opublikowano

P111C - Cyfrowy sterownik silnika: Strumień masowy powietrza 2, wiarygodność czyli coś z przepływką.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

No właśnie nie wierzę w to. Ten silnik nie ma tradycyjnego przepływomierza, a raczej nie spełnia jego tradycyjnej funkcji o czym już w jednym temacie pisałem, a poza tym w N46 nawet po odpięciu wtyczki przepływki nie ukaże nam się check co po trochu wynika z pierwszego.

Sczytaj błędy normalną INPĄ, albo ISTĄ. Obecność instalacji gazowej dużo podpowiada. Więc tu sonda jest bardziej możliwa, bo przy LPG częściej siada.

To jest stały problem? Czy może wystąpił on jednorazowo, usunąłeś i już nie wrócił? Jeżeli stały spróbuj pojeździć na benzynie i zdaj relację. 

-E21🖤E30🖤E36🖤E46🖤E90🖤-

Opublikowano (edytowane)

Ten błąd wcześniej się nie pojawiał. Skasowałem przy pomocy interfejsu Bluetooth i wyskoczył ponownie. Spróbuję INPA i pojeżdżę na benzynie. Spróbuję tez odpiąć czujnik i zobaczę czy wyskoczy check z czystej ciekawości 🙂

Edytowane przez misiek001
Opublikowano

Czyli kasujesz i momentalnie wraca? Czy po jakimś czasie, przejażdżce? To jak będziesz czytał INPA to wklej tutaj co Ci pokazuje 👍

-E21🖤E30🖤E36🖤E46🖤E90🖤-

Opublikowano (edytowane)

2024-04-02164615.thumb.png.aa69d7eda452f5710ae06ca362d0b876.png

 

Inpa pokazala taki blad: 2D12 Plausibility, mass flow Lambda sensor BAnk2. Odpowiadajac na pytanie blad nie wraca od razu po skasowaniu tylko po "przejazdzce" w momencie obciazenia silnika. Teraz wyskoczyl przy ok 3,5tys obrotow na 3 biegu. Patrzac na info na tej stronie https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/ENGINE-Oxygen_Sensor_Replacement/ENGINE-Oxygen_Sensor_Replacement.htm sklaniam sie ku drugiej sondzie lambda, czyli tej ktora widac po lewej stronie na kolektorze (stojac przodem do auta). Ale pewnosci nie mam 🙂

Edytowane przez misiek001
Opublikowano

tylko teraz pytanie...ktora to ta druga 🙂 

 

 

obraz_2024-04-02_172819815.png

2024-04-02 17 29 31.png

Opublikowano

Bank 2 to ta sonda przy cylindrze 2 i 3. Sprawdzałeś pracę tych sond w INPIE?

  • Lubię to! 1

-E21🖤E30🖤E36🖤E46🖤E90🖤-

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...