Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Napięcie akumulatora


Ravek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podpowie ktoś jakie powinno być napięcie akumulatora agm przy odpalonym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

14-14.4V na odpalonym.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 13.7, pytanie czy takie ładowanie może powodować nieprawidłowości pracy podzespołów np sterownika skrzyni co objawiać się może wyczuwalna zmiana biegów zwłaszcza na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie, poniżej 13 zaczęłoby świrować. Jeżeli akumulator jest doładowany to taka wartość jest jak najbardziej ok.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2024 o 14:40, DracoBlue napisał(a):

Nie, poniżej 13 zaczęłoby świrować. Jeżeli akumulator jest doładowany to taka wartość jest jak najbardziej ok.

Takie oto napięcie mam dziś, dodam że zaraz po odpaleniu. Co o tym myślisz ?

Screenshot_2024-04-21-21-27-11-112_pl.pw.btool.lite.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Słabo. Może regulator napięcia do zmiany lub coś z klema IBS?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, DracoBlue napisał(a):

Słabo. Może regulator napięcia do zmiany lub coś z klema IBS?

Istnieje jakiś sposób żeby sprawdzić ta kleme? Może czyszczenie styku coś pomoże ? Generalnie tak właśnie mi się wydawało że coś z tym aku może być bo dość często nie otwiera się też jedno lusterko. Dopiero po wciśnięciu przycisku otwarcia lusterek się otworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inteligentny czujnik akumulatora 1, czy to może chodzić o ta kleme ibs?

Screenshot_2024-04-11-13-32-49-097_pl.pw.btool.lite.jpg

 

Edytowane przez Ravek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Tak dokładnie to błąd klemy IBS. Może być tak, że po zmianie na nową bądź sprawną dużo błędów z innych sterowników zniknie.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2024 o 00:15, DracoBlue napisał(a):

Tak dokładnie to błąd klemy IBS. Może być tak, że po zmianie na nową bądź sprawną dużo błędów z innych sterowników zniknie.

Klema zmieniona, bez zmian, po odpaleniu ładowanie 13.2... masz na to jakiś pomysł jeszcze ? Dodam że jak odepne tylko kabel od ibs i wepne z powrotem ładowanie nagle wraca od razu. Samochód to BMW X4 G02 mHev więc miękka hybryda... Może on tak ma po prostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Musiałbyś sprawdzić w jakiejś serwisówce jakie powinno być ładowanie dla tego modelu i silnika. Moim zdaniem jest zbyt niskie. Z tego co widzę w REALOEM w tym modelu wychodziły 2 typy alternatora 180A oraz 250A orientujesz się który masz?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DracoBlue napisał(a):

Musiałbyś sprawdzić w jakiejś serwisówce jakie powinno być ładowanie dla tego modelu i silnika. Moim zdaniem jest zbyt niskie. Z tego co widzę w REALOEM w tym modelu wychodziły 2 typy alternatora 180A oraz 250A orientujesz się który masz?

Wychodzi że niby 180. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakimś czasie on zaczyna go ładować tylko nie jestem w stanie określić kiedy bo nie jeżdżę ciągle z uruchomionym programem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie, po przejechaniu 50 km ładowanie wzrasta do 14,5-14,7 tylko i wyłącznie podczas hamowania czyli odzysku energii, takto ciągle jest 13.2-13.3 podczas jazdy. Czy nie wydaje się że może mild hybrid takie ładowanie po prostu ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Całkiem możliwe, jaka aku naładowany w 70 procentach to nie ma tragedii. Zrób traskę i zobacz czy sie doładuje.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Takie info dla wszystkich, bimmertool nie pokazuje dobrze naładowania akumulatora. Podpięte pod dwa różne testery w punktach gdzie sprzedają akumulatory i stan naładowania w oby dwóch przypadkach 98%. Więc klema ibs niepotrzebnie wymieniona tak na moje oko.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Raczej nie jest to wina bimmertoola a sterownika w aucie który mierzy te wartości. Musiałbyś zweryfikować innym programem diagnostycznym czy wartość jest taka sama na bimmertool czy prawidłowa.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...