Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Czujnik ciśnienia wstecznego dpf -wartości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Próbuje rozwiązać problem ze zbyt częstym wypalaniem dpf, po przejechaniu 70 km mam już zaplanowaną regeneracje. Jakie wartości ma u Was czujnik ciśnienia wstecznego dpf na wyłączonym silniku? U mnie skacze z 0 na 8192. Może w tym czujniku jest problem?

 

Cytuj

  • 1 miesiąc temu...

Opublikowano

Hej, mam podobny problem do Twojego,  też czujnik ciśnienia wstecznego pokazywał mi tak Twój. Wymieniłem na nowy z Bmw został zaadoptowany i pokazuje te same wartości.  Mój dpf też tak ma że bardzo często się wypala i poziom sadzy szybko narasta. Nie ma żadnych błędów auto ma moc . Zrobiłem trasę około 1000km i bez zmian , nawet jadąc autostradą wypalał mi się dpf średnio co 150km. Nie mam pojęcia co jest nie tak 

  • Administrator
Opublikowano

Zbyt częste wypalanie filtra DPF może wskazywać na niesprawne wtryski. Czy przybywa coś oleju? Jeśli jest możliwość można ściągnąć DPF i zobaczyć czy jest mokro przed nim, dać przy okazji na czyszczenie.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

W 3/4 przypadków wtryski leją ,to że w obozie czy Delphi sprawdzisz korekty i nie są jakieś złe nie oznacza że wtryski nie leją ,najlepszą i jedyną opcją do sprawdzenia ich jest po prostu wyjęcie i sprawdzenie na maszynie.

Drugą sprawą może być już duży próg na gładzi cylindra ,słabe pierścienie ,zapieczone pierścienie olejowe i będzie ładowało olej do filtra ,tak samo tyczy się to niesprawnej turbiny. 

Taką jazdą z częstym wypalaniem uszkodzisz sobie filtr ,popęka w środku ,wtedy zostaje tylko zrobić decat co prawie każdym w PL tak robi i jeździ dalej do momentu aż tłok nie spłynie przez lejący wtrysk 😆 

  • Lubię to! 1
  • Administrator
Opublikowano

Dokładnie jak kolega wyżej napisał, przy wypalaniu DPF tłoki są strasznie podlewane przez co jest bardzo wysoka temperatura i może doprowadzić to do większych problemów. Dlatego na pierwszy rzut sprawdziłbym wtryskiwacze. 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisali koledzy wyżej, warto sprawdź wtryskiwacze pod kątem lania. Miałem podobny problem i sprawdziłem już 2 czujniki febi, aż w końcu zakupiłem oryginał BMW. Febi potrafily się gubić w odczytach ciśnienia przez co zdarzały się częstsze wypalania niż powinny. Niestety czujnik BMW w pełni nie rozwiązał problemu. U mnie ponadto kluczową rolę odgrywała temperatura otoczenia. W zimie wypalanie co 700-900km, lato koło 300km lub więcej w zależności od trasy. Czasami jednak przywiesza się i wypala częściej, zwłaszcza przy temperaturze zewnętrznej 10-15oC. Spróbowałem kiedyś środka od Liqui Molly dodanego do paliwa, wspomagającego wypalanie dpf, trochę pomogło, być może dpf miał nieco sadzy do wypalenia - widoczne było to też na odczycie z ista-d, różnica ciśnień po wypalaniu spadła około 5mbar względem cyklu bez środka. Typowe wartości które miałem po cyklu wypalania to od 5 do 12 mbar. Ogólnie po 2-3 częstych cyklach widoczne jest zwiększenie okresu między wypaleniami i cyklicznego regeneracje stabilizują się. Niestety w pełni nie udało mi się zdiagnozować przyczyny problemu. 
 

edit. Warto sprawdzić jeszcze stan gumowego węża od czujnika do dpfa. Temperatura i czas może powodować uszkodzenie i degradację materiału przez co nie jest idealnie szczelne.

Edytowane przez tulik
  • Lubię to! 1
Opublikowano
10 godzin temu, tulik napisał(a):

Tak jak pisali koledzy wyżej, warto sprawdź wtryskiwacze pod kątem lania. Miałem podobny problem i sprawdziłem już 2 czujniki febi, aż w końcu zakupiłem oryginał BMW. Febi potrafily się gubić w odczytach ciśnienia przez co zdarzały się częstsze wypalania niż powinny. Niestety czujnik BMW w pełni nie rozwiązał problemu. U mnie ponadto kluczową rolę odgrywała temperatura otoczenia. W zimie wypalanie co 700-900km, lato koło 300km lub więcej w zależności od trasy. Czasami jednak przywiesza się i wypala częściej, zwłaszcza przy temperaturze zewnętrznej 10-15oC. Spróbowałem kiedyś środka od Liqui Molly dodanego do paliwa, wspomagającego wypalanie dpf, trochę pomogło, być może dpf miał nieco sadzy do wypalenia - widoczne było to też na odczycie z ista-d, różnica ciśnień po wypalaniu spadła około 5mbar względem cyklu bez środka. Typowe wartości które miałem po cyklu wypalania to od 5 do 12 mbar. Ogólnie po 2-3 częstych cyklach widoczne jest zwiększenie okresu między wypaleniami i cyklicznego regeneracje stabilizują się. Niestety w pełni nie udało mi się zdiagnozować przyczyny problemu. 
 

edit. Warto sprawdzić jeszcze stan gumowego węża od czujnika do dpfa. Temperatura i czas może powodować uszkodzenie i degradację materiału przez co nie jest idealnie szczelne.

Oddaj wtryskiwacze do sprawdzenia na stół to znajdziesz rozwiązanie swojego problemu, oczywiście jeśli turbo lub przez pierścienie bierze tobie olej to tu też jest druga przyczyna,ale w 3/4 przypadków to wtryski.  

Opublikowano
37 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Oddaj wtryskiwacze do sprawdzenia na stół to znajdziesz rozwiązanie swojego problemu, oczywiście jeśli turbo lub przez pierścienie bierze tobie olej to tu też jest druga przyczyna,ale w 3/4 przypadków to wtryski.  

Tu też może być przyczyna, trochę bierze olej przez turbo tj około 0,7l na 10000km (fabryczne turbo przy 393k km nalotu), więc przy czasie oddam na sprawdzenie. Korekty sprawdzałem w ista-d, jak najbardziej są ok, ale to wiadomo, nie znaczy, że któryś z wtrysków nie leje. Jak będę miał dalsze spostrzeżenia i rozwiązania w tym temacie to dam znać, może to komuś pomoże na przyszłość:) 

Opublikowano
17 minut temu, tulik napisał(a):

Tu też może być przyczyna, trochę bierze olej przez turbo tj około 0,7l na 10000km (fabryczne turbo przy 393k km nalotu), więc przy czasie oddam na sprawdzenie. Korekty sprawdzałem w ista-d, jak najbardziej są ok, ale to wiadomo, nie znaczy, że któryś z wtrysków nie leje. Jak będę miał dalsze spostrzeżenia i rozwiązania w tym temacie to dam znać, może to komuś pomoże na przyszłość:) 

Tak jak mówię olej bierze plus do tego lekko lejące wtryski i masz powód częstego wypalania ,zaraz dojdzie zapchany egr i kolektor dolotowy. 

Mam nadzieję że usunąłeś już klapki w kolektorze dolotowym? 

Korekty w ista czy w innym programie tak naprawdę nic tobie nie powiedzą, to znaczy trochę tobie podpowiedzą jak uruchomisz całkowicie zimny silnik i od razu zobaczysz jakie są korekty ale to i tak nie daje takiej pewności.

Jedyny sposób to sprawdzenie wtryskiwaczy na stole.

Opublikowano

E60 525d polift fabrycznie nie ma klapek w kolektorze więc fabrycznie tutaj na plus, EGR czysty, kolektor myje co około 100k km zapobiegawczo, choć przyznam, że ostatnio było trochę syfu. Sprawdzę przy czasie wtryski bo zdecydowanie lepiej zapobiegać niż szukać nowego słupka.

Opublikowano

Dobra,ja zapomniałem ty masz jeszcze silnik starszy czyli M a nie N. 
Ja mam styczność tylko z N lub B ,ale zasada działania jak każdego diesla taka sama tylko w tych to już nie jest tania jazda dieslem 😆

Trzymaj swój jak najdłużej ,odradzam potem zakup n47,n57 ,chyba że drogi serwis i naprawy tobie nie straszny 😅

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Co do czujnika różnicy ciśnienia nurtuje mnie taka sprawa: czy w ista-d jest możliwość resetu adaptacji tego czujnika? Z tego co widziałem to jest tylko wymuszenie wypalania i rejestracja nowego filtra w opcjach serwisowych. Czy w tym celu konieczne jest użycie np. Bimmertool? Pytam bo jakiś czas temu wymieniłem czujnik ale z racji braku opcji resetu adaptacji jeszcze tego nie wykonałem. 

Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, tulik napisał(a):

Co do czujnika różnicy ciśnienia nurtuje mnie taka sprawa: czy w ista-d jest możliwość resetu adaptacji tego czujnika? Z tego co widziałem to jest tylko wymuszenie wypalania i rejestracja nowego filtra w opcjach serwisowych. Czy w tym celu konieczne jest użycie np. Bimmertool? Pytam bo jakiś czas temu wymieniłem czujnik ale z racji braku opcji resetu adaptacji jeszcze tego nie wykonałem. 

Ja zawsze robiłem bimmertool bo najszybciej ,ista 4.39 też chyba z tego co pamiętam daje możliwość adaptacji.

Edytowane przez pioteror13

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...