Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

GM GA6L45-R


Ajkon

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, w moim 330i e92 n52b30, 272ps

siedzi skrzynia biegów Gm Ga6l45-r

czy aktualizował, modyfikował, bądź poprawiał ktoś prace tej skrzyni, poprzez wgranie nowszego czy innego Firmware ?

 

Czytałem, że wgrywają oprogramowanie z X3 3.0Si.
Na bimmerlabs po wprowadzeniu vin dostępny mam 1 plik.



Pozdrawiam
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Administrator

Zależy co chcesz osiągnąć. Sama aktualizacja może nieco poprawi działanie skrzyni, natomiast efektów mocno zauważalnych nie będzie. Polecam Ci bardziej wgranie XHP. Poszukaj kogoś w okolicy co się tym zajmuje.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety XHP jest do skrzyni ZF, w moim przypadku przy skrzyni GM, to nie zda egzaminu. 

 

Bardziej myślałem, że ktoś z was się bawił GM skrzynia, jeśli chodzi o modyfikacje czy jakieś poprawki i coś doradzi.

 

Jedynie co znalazłem to aktualizacja sterownika .

 

Zobaczę jaki jest u mnie wgrany i spróbuje zaktualizować, choć nie ukrywam, że są obawy, żeby skrzyni nie uwalić...🙈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie doczytałem, że masz GM. W tym wypadku tylko aktualizacja. Przy aktualizacji podłącz coś do podtrzymania prądu w innym wypadku bym się nie tykał. 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tak podłącze 2gie auto albo prostownik.

 

O aktualizacji mówisz poprzez WinKfp, czy poprzez plik z bimmerlabs 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie korzystałem nigdy z bimmerlabs, takie rzeczy zawsze robiłem WinKFP

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, DracoBlue napisał(a):

Nie korzystałem nigdy z bimmerlabs, takie rzeczy zawsze robiłem WinKFP

Czyli inpa zczytanie nr sterownika, WinKFP wybór sterownika następnie Update naszego sterownika ?? Po K-Dcan wykonam update sterownika skrzyni, bo wedle drzewka on leci po PT-Can bodajże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą samą skrzynię,niestety nie za wiele da się zrobić.

U mnie po dwu krotnej wymianie oleju statycznie i adaptacja w delphi autocom poprawiła znacząco działanie. 

GM jest strasznie wrażliwy na przepracowany olej i od razu praca skrzyni jest tragiczna.

Ta podmiana pliku nic tobie nie da po prostu zmieni tylko tyle ,że na drive będzie minimalnie wyżej ciągnął bieg.

A jak ona się u ciebie zachowuje? przeciąga czasami i lekko szarpnie ? Jak tak to nie wina softu tylko wywalonych już zaworów bądź zabrudzonych od rzadkich wymian oleju i filtra oleju. 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza się dobrze. Aczkolwiek daleko jej do ZF'a.

 

Zdarzyło się, że przeciągła czy szarpneła.  Ale większość Gm'ów ma z tym problem. 

Choć są wytrwale naprawdę.

 

Co do softu jeśli poprawi, choć troszkę Drive to już duży Plus, bo na DS, dopiero można śmigać z tą skrzynia.

 

Aktualizowałeś sterownik???

Jaki olej lałeś przy wymianie ???

Ile ci weszło oleju ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie aktualizowałem sterownika skrzyni ale po wymianie oleju pomaga adaptacja skrzyni.

Wszystko też zależy od przebiegu i co ile była wymiana oleju. 

Mi i tylko raz leciutko szarpnęła a tak to nie przeciąga biegów

Filtr gm zmieniłem koszt 60zl 

Uszczelka misy 50zł

Olej najtańszy mannol dexron vi 

Z tego co pamiętam jakoś 6 litrów nie całe. 

Ja jeżdżę cały czas na ds ,na drive trzyma za niskie obroty i jest ospała w porównaniu do zf.

W zf8 jak wymieniałem zawsze są opiłki tutaj aż mnie zdziwiło bo nic nie było przy przebiegu 140 tysiącach ,ale wcześniej był wymieniany olej 2 razy i ja statycznie też już dwa razy wymieniałem.

Na silnik też nie narzekam ,zrobiłem mapę sterownika i strzały dodatkowo na przycisk klimy ,nieźle wali 😆.

Dodatkowo dolot i decat zrobiłem i dopiero odzyskał moc bo te silniki nie trzymają mocy.

 

Edytowane przez pioteror13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik masz n52b30 272km ???

Gdzie robiłeś Mapę? 

Hamowałeś ją ? Jaki wynik miałeś?

Kolektory nowe bez katów, czy same katy wyciąłeś???

Dolot, tzn. Stożka włożyłeś czy zimny dokot jakiś robiłeś??? 

 

Masz jakieś zdjęcia tych przeróbek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro ci wszystko opowiem 

Dolot jeszcze będę przerabiał bo od wentylatora ciepłe łapie ale i tak jest lepiej niż w serii ,w weekend zdjęcia zrobię. 

Te silniki nie trzymają mocy max 250km jest u mnie było jakimś cudem na serii bez katów 260km 

Strzały zrobione pod przycisk klimy ,jak odepnę fabryczną przepustnice drugiego wydechu lepiej wali 😆 

Poniżej wykres ,silnik w idealnym stanie jeszcze tak wysoki wynik serii mu nie wyszedł w dodatku w lato przy 30⁰Cwykres330i.thumb.png.2a530fa99f4b5920d4a1fd2ba49be613.png

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podlaniu paliwem ,założeniu stożka ,wywaleniu katów,zmierzyłem go wtedy raz bo moc obcinało w lato przy 34°C ale nie mam wykresu to było jak pamiętam 284 koniki. 

Zakładałem decat z eBay nie nadawał się bo wloty miały minimalnie za małą średnicę w kanał wydechowy w głowicy i uszczelki kolektora dmuchało co chwila ,tak więc zostałem przy oryginalnych kolektorach tylko katy wywaliłem ,przerobiłem też wydech końcowy.Dolot jest tak zbudowany że zamiast rury plastikowej do przepustnicy jest silikon ,dalej wsadzony aluminiowy adapter do czujnika temperatury powietrza i stożek simota z siatką przeciw zamoczeniu ,z przodu auta zainstalowane chwytaki powietrza aby więcej łapało w kanał powietrza ,zostało mi tylko jeszcze zrobić osłonę stożka od ciepła z wentylatora. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapa była robiona w Radomiu w adamo motorsport 

Jak chcesz coś robić z mocą to najpierw komplet cewek(oryginał)i świec nowych(mogą być NGK) ,nowe obie disy(zamienniki działają-sprawdzone),sprawdzenie elektrozaworów vanos 

Edytowane przez pioteror13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem jechać do Adamo właśnie.

Bo tylko on w N52 ogarnia temat z tego co szukałem.

Czyli ugryzłeś parę KM na + 🙂

jakbyś zdjęcia tego dolotu pstryknął to byłoby mega.

 

Jaką masz instalację LPG???

i ten wynik na skrzyni GM rozumiem???

odczułeś wzrost mocy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam parę koni ugryzłem 

Mocy może trosze coś tam odczułem. 

W weekend jakieś zdjęcia zrobię

Instalacje mam stag 300 isa 2 

Ustawione od 5000 tysięcy obrotów dotrysk paliwa 20% w celu chłodzenia ochrony głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...