Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Słabe wspomaganie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak tam Wasze wspomaganie kierownicy? U mnie to kiepsko działa. Może pomożecie od czego zacząć poszukiwania? 

Wymieniłem płyn, zapewne nie w 100% ale zrobiłem to dwukrotnie i w sumie to nic nie pomogło.Z góry dzięki za wskazówki


Opublikowano

Witam ,albo listwa na maglownicy przytarta albo pompa już siada i wyje. 

Masz jakieś dodatkowe objawy typu głośna praca pompy przy ruszaniu kierownicą lewo prawo ? 

Możesz podnieść przód do góry i zobaczyć czy jak będziesz miał koła w górze i będziesz kręcił lewo prawo czy w którym momencie będziesz miał duży opór ,jak będzie to maglownica do zmiany ,jak nie będzie oporu i będzie lekko się kręciło tobie lewo prawo to pompa do wymiany. 

  • Lubię to! 1
  • Administrator
Opublikowano

Czy ruszał ktoś śrubę regulacji - kasowania luzu przekładni kierowniczej? Może ktoś za mocno skręcił. A jak nie to obstawiam to co wyżej napisał kolega.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano (edytowane)

Nie ruszamy śruby regulacji !! To nie rozwiązuje problemu. 

Podczas obrabiania gniazd na listwę i wymianę uszczelnień ,tylko wtedy ustawiamy odpowiednio luz listwy,w innym wypadku dokręcając tą śrubę kiedy mamy wytartą listwę możemy doprowadzić do zblokowania listwy w czasie jazdy !! Już takie rzeczy widziałem.

Na luźną ,pukającą listwę dokręcenie śruby nie rozwiązuje problemu. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Spróbuję podnieść przód i zobaczę. Wycia raczej nie ma. Ewentualnie przy max skręcie pojawia się dźwięk którego ciężko mi opisać ale zakładam że to normalny dźwięk. Generalnie spotkałem się z opinią że ten typ tak ma ale ciężko mi w to uwierzyć..

  • Administrator
Opublikowano

Przy max skręcie zapewne chodzi Ci o buczenie? Czy miałeś wcześniej BMW? Ogólnie wspomaganie w BMW działa ciężej niż w jakimś fordzie itd, chyba, że masz active steering.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Mysle ze tak mozna nazwac to buczeniem. To moje pierwsze BMW no ale już kila lat nim jeżdżę i od kupna tak samo chodziło. Niestety nie miałem okazji przejechać się innym e91 z hydraulicznym wspomaganiem i nie mam porównania. Być może poprzedni właściciel coś grzebał przy śrubie regulacji...

Opublikowano

No dobra to ty o takim przypadku mówisz 😆 

To w takim razie u Ciebie normalnie chodzi i tak ma ciężko chodzić ,jak byś miał elektryczne to znowu tam jest w drugą stronę czyli aż za lekko jak dla mnie. 

Opublikowano

No dobra namówiliście 😄 może sie doszukuję na siłe. W każdym razie przy okazji podniosę przód i sprawdzę jeszcze opory. Dzięki za wskazówki. 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak mi się też wydaje 😅 

Podnieś przód i zobacz ,jak na uniesionym powolutku będziesz kręcił kierownicą i poczujesz opór w jakimś punkcie to maglownica na złom ,ale nie sądzę bo w serii E90 są wytrzymalsze niż w E46 i rzadko co się z nimi dzieje ,chyba że masz 19-20'' koła i szeroki kapeć do tego gwint to wtedy nie wytrzymuje długo. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Hm to teraz mi dałeś do myślenia. Bo mam taki objaw w sumie zapomniany 😄 drżenie kierownicy przy 70/80 km/h i też podczas jazdy jak delikatnie bawie się kierownicą lewo prawo to czuje takie lekkie przeskakiwanie. Nie wiązałem tego z maglem no ale kto wie. Czas zaglądnąć pod spód. 

Opublikowano

To co mówisz to raczej końcówki drążka i gumy wahacza dolnego 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć  , moje hydrauliczne wspomaganie chodzi również z oporem jak to w e90 lecz chciałbym zapytac Was jak myślicie co może być przyczyna wibracji ,drgań przy obracaniu kierownica w miejscu ? Jeśli dodam gazu na luzie i silnik  ma więcej obrotów to nie ma wibracji .Na wolnych obrotach pompa jakby się męczyła . Czy pompa już pada ?

Opublikowano

Objawy wskazują że pompa ma już dość, wymień i będzie po problemie 

Opublikowano

W twoim przypadku możesz też mieć przytartą listwę na maglownicy. 

Podnieś przód i na wyłączonym silniku zobacz na max w lewo i w prawo ,jak będzie się zacinać to nie pompa tylko maglownica do wymiany 🙃

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...