Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

DPF wypala się co 40-50 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem polega na tym, że za często wypala się dpf jak w temacie. Co dziwne po wypaleniu jest na biegu jałowym 6 hPa i w pierwszych 12 km jazdy wzrasta poziom sadzy do 16g i w kolejnych kilku kilometrach zaczyna spadać tak, że w 14 kilometrze jest ok 11g sadzy. Po zgaszeniu auta chwilowym postoju i odpaleniu pokazuje 0.5g sadzy i znowu szybko wzrasta. W bimmer tool mam ustawione dwa parametry ciśnienie wsteczne DPF oraz ciśnienie przed DPF, które jest stale ok 1014 hPa. Nie wiem co to za czujnik i gdzie jest - podczas jazdy to ciśnienie wzrasta do ok 1100 hPa - czy tak powinno być? 

Użyłem ostatnio środka K2 do DPF przez wężyk od czujnika ciśnienia i już teraz nie daje rady zejść poniżej 15 hPa na biegu jałowym. 

Dodam, że jak kupiłem auto w kwietniu to często wyskakiwał komunikat o DPF i zakupiłem btool i zrobiłem wypalanie i już komunikat nie pojawiał się i o tym zapomniałem, ale ostatnie dni zacząłem jeździć z aplikacją i zauważyłem, że tak często się wypala. 

Zakupiłem już pistolet na sprężone powietrze i spróbuję wyczyścić jakimś środkiem tak jak na tym filmie

Czy ktoś z Was tak robił i jakiego preparatu używał?

Proszę o pomoc bo wiem czym może się skończyć tak częste wypalanie.

 

Screenshot_20240509_110142_bimmer-tool.jpg


  • Administrator
Opublikowano

Cześć, możliwe, że DPF kończy już swój żywot (może czyszczenie pomoże), natomiast jeśli szybko zbiera się sadza w DPF może to być również oznaka zużytych (lejących) wtryskiwaczy. Dość często wypala czyli co ile? Jak jeździsz? Miasto? Trasy?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Trasy po 12 km i reszta miasto. Wtryski generalnie na teście nie wychodzą źle, czyściłem je liqui moly jak auto było na rezerwie żeby preparat miał jak największe stężenie. Poprawiło się i max do 1 dochodzi 3 i 4 wtrysk. 

Opublikowano

Te korekty w aplikacji są do niczego ,jedyna możliwość sprawdzenia wtryskiwaczy jest po wyjęciu pod maszyną. 

A więc tak możliwe uszkodzenia to: 

1.wtryski.

2.dpf jest popękany w środku. 

3.masz nieszczelność wężyka przy czujniku różnicy ciśnień bądź sam czujnik jest uszkodzony. 

To są 3 problemy występujące najczęściej. 

Jednak jak to w dieslu jest ich oczywiście sporo więcej 😅 

 

Patrzę że popiół masz jeszcze ok ,bo wartość graniczna to 50g więc nie jest zapchany. 

 

Jeszcze jedna rzecz ,bierze tobie olej ,jeśli tak to ile ? 

Bo jeśli bierze dużo to też może zapychać DPF. 

Opublikowano (edytowane)

Nie bierze oleju, ale może przez częste wypalanie go przybywać w tym samym czasie co ubywać. Zacznę jednak od przodu czyli egr i dolot. Komputer oblicza sądzę z 3 wartości: ilość powietrza zasysanego, temperatura spalania i ciśnienie wsteczne dpf - skoro po wypaleniu po kilku kilometrach pojawia się 16g sadzy to problem jest nie w dpf. 

Proszę potwierdźcie mi jeszcze to ciśnienie przed dpf czy powinno mieć takie wartości zbliżone do atmosferycznego (nie chodzi mi o ciśnienie wsteczne). 

Znacie kogoś godnego polecenia na Śląsku kto wyczyści dolot i egr? 

Edytowane przez Taktisz
  • Administrator
Opublikowano
17 godzin temu, Taktisz napisał(a):

Poprawiło się i max do 1 dochodzi 3 i 4 wtrysk. 

 

To już nie są dobre korekty wtryskiwaczy więc na bank wtryskiwacze są do sprawdzenia. Ogólnie korekty nie są najlepszym wyznacznikiem do diagnozy, bo u siebie miałem idealne, a na stole okazały się do regeneracji. A u Ciebie już korekty blisko wartości 1 to z pewnością nie są sprawne jak być powinny 🙂

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Generalnie dziękuję za pomoc - widzę, że te forum jest bardziej 'ludzkie". Ostatnio dałem temat na innym znanyn forum związane z wyświetlaczem w navi CCC i zero zainteresowania chociaż większość ma ten problem. Zrobiłem sam - koszt 50 zł bez demontażu żadnego elementu kokpitu, ale pierwszy raz nie dałem rozwiązania... 

Opublikowano

EGR nie ma nic wspólnego z wypalaniem DPF 

DPF możesz mieć pęknięty ,nie wykluczone spotykałem się z tym już

Ogólnie jak są jakieś przypadki z DPF czy nie równą pracą ,głośnym cykaniem,klepaniem w n47 to najczęściej wtryski. 

Zacznij od wtrysków ,bo jest to najczęstszy przypadek. 

Ja już diesli nie dotykam ,ale trochę doświadczenia z tym modelem silnika zostało 😅

Opublikowano

Wystarczy błąd egr i dpf nie będzie się wypalał. Ostatnio taki problem miałem w F30 po wymianie i egr był uszkodzony. Zacznę od dolotu bo dpf nie zapycha się, a jest problem w jego częstym wypalaniu. Potem zobaczymy wtryski wg. Twojej sugestii. 

  • Administrator
Opublikowano

Tutaj wszystko opisałem jakiś czas temu

 

 

 

 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

EGR był uszkodzony w paru sztukach bądź ,zaślepiony nie usunięty programowo i DPF wypalał się książkowo co 700-900 km. 

W rodzinie jeździ z błędem EGR bo nie mam czasu go naprawić😅 i DPF w tej f11 wypala się co 800-900 km 

EGR nie ma zależności z DPF ale to tylko moje obserwacje z warsztatu. 

EGR nie będzie ci się wypalał jeśli masz uszkodzony czujnik ciśnień lub w nowszych autach jeśli jeździsz ciągle na zapalonej rezerwie ale mówię tu o rocznikach 2022 w górę w grupie vag. 

W twoim wypadku po prostu mogło być tak że parę razy przerwała się procedura wypalania i wywaliło błąd czujnika ciśnień a jak wymieniałeś EGR i kasowałeś błędy to potem dlatego zaczął się wypalać spowrotem. 

Z resztą norma euro 5 nie jest tak tragiczna bo w euro 6 z katalizatorem scr i adblue to jest dopiero udręka ,masz wypalenie dpf co 250-350 km a adblue jest wstrzykiwane dopiero jak samochód się nagrzeje po paru kilometrach i jak ktoś jeździ po mieście to dysza się zapycha bo nie zdąży wstrzymać,wszystko w środku się zapieka i tam to jest dopiero skarbonka bez dna( sonda z wtryskiem adblue tylko 2950 zł 🙃

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba znalazłem przyczynę po 3 tygodniach doktoryzacji... Temat będzie długi więc dodam posta jak będę miał trochę czasu. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Chętnie posłucham jaką przyczynę znalazłeś. 

Wtryski czy turbo? 

Opublikowano

Przepraszam, ale mam ciężki weekend a lektura będzie długa z filmami, przemyśleniami oraz pytaniami do Was. Nic z tych rzeczy - ani turbo ani wtryski. Tak jak napisałem, że komputer bierze 3 parametry do obliczenia sadzy, ale nie sadza jest problemem....

Opublikowano

Zajmuje się tym dużo i problemem najczęstszym są wtryski 

Sprawdziłeś je ? Jeśli nie to je sprawdź bo na pewno u ciebie to to ,korekty z programu nic nie mówią o wytryskach tylko o stanie cylindra.

Wtryski w nowoczesnym dieslu takim jakim jest n47 wytrzymują max 200 tysięcy potem są do sprawdzenia ,jak ktoś mówi że jego chodzą 300 to ok wygrał w totolotka.

Najczęstszym uszkodzeniem n47 są wtryski i rozrząd ,często jest tak że ktoś wymienił rozrząd i za kilka tysięcy kilometrów silnik padł a okazały się winowajcą wtryski bo szkoda było kilka zł na sprawdzenie bo przecież po co jak równo chodził silnik cały czas 😅

Drugim częstym przypadkiem jest czujnik ciśnienia DPF 

Trzecim przypadkiem jest pobór oleju przez turbo ,pierścienie bądź porysowane gładzie cylindrów. 

Często się tłumaczy komuś żeby sprawdził wtryski aż w końcu jest za późno bo po wyjęciu wtrysku często wydać już nadpalone ścianki tłoka ,duże sznyty na gładzi cylindra ,zawory aż się dziwię są mocne i nie dostają. 

Wtedy klient musi sobie szukać silnika na allegro wtedy minimum 6 tysięcy plus orginalny rozrząd z montażem 5 tysięcy do tego sprawdzenie panewek bo często są do wymiany z racji wymiany oleju co 25 tysięcy czyli plus 1500zl i mamy ładną sumkę kilkunastu tysięcy zamiast koszt sprawdzenia wtryskiwaczy na maszynie 500zl. 

 

Innych przyczyn nie ma w silniku diesla. 

Jak ktoś myśli inaczej to nie wiem,rozkładam ręce 🫡

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

118d ma elektromagnetyczne a 120d ma piezo i nowsze też mają piezo i 7 wtrysków pośrednich może być różnica w okresie czasu pracy. Słuchaj masz rację i w żaden sposób Cię nie neguje, ale mój problem to skoki sadzy i częste wypalanie - to jest dla mnie problem. Odma, wtryski lub turbo to skrócony okres wypalania dpf czyli co ok. 200 km, ale nie co 20 km, innym razem 50 km i skok przez jeden kilometr o 7g sadzy a za chwilę spadanie do niższych wartości. Biorę to na chłopski rozum nie jako mechanik. 

 

Edytowane przez Taktisz
Opublikowano

Zdarza się wypalanie co 20 kilometrów też przy padniętych 4 wtryskach i też jeśli czujnik ciśnienia spalin DPF jest uszkodzony. 

Wymieniłeś czujnik ciśnienia spalin ? 

Jak pokazuje tobie takie skoki sadzy to nie oznacza że fizycznie ona tam jest w filtrze😀

Sprawdź czujnik ciśnień bo to raczej on fiksuje 

 

Ile masz nalotu na zegarach ? 

Obstawiam że pewnie około 180-200 tysięcy 

Opublikowano

Dzięki za Twoje wpisy i za zaangażowanie. 

Już pisze posta. 222k 

 

Opublikowano

Ok,to tak czy inaczej jak masz tyle nalotu to wtryski są na pewno do sprawdzenia tak czy inaczej bo szkoda potem wstawiać drugi słupek bo często większość z nich już i tak jest zajechana. 

Rozrząd był zmieniany ?

jak nie to lepiej zmienić bo nie musi to być słychać żeby pękł górny łańcuch 🙃 

Klapki z kolektora usunięte ? 

Jak nie to zrób to jak najszybciej bo często przez urwaną klapkę silnik jest na złom. 

I jedna rada jak wymieniał byś kiedyś filtr paliwa to procedurę odpowietrzania powtórz kilka razy ,bo jest strasznie wrażliwa na zapowietrzenie a wtedy tłoczek w niej się zaciera bo jak nie ma smarowania to się przesuwa w swojej pozycji i pompa jak i wtryski do wywalenia. 

 

 

Opublikowano

Mam identyczny przypadek . Czekam na wpis ,pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam, że to tyle trwało…

To co będzie napisane to tylko moje przemyślenia i branie wszystkiego na chłopski rozum…

Auto kupiłem w rodzinie. W DE było do 170k km i potem użytkowane w PL. U mnie od 218k.

Pierwsze problemy to komunikat o filtrze DPF. Trochę lektury na forach i YouTube – zakupiłem BimmerTool. I teraz się zaczyna…

 

1. Sterownik świec i błędy z DPF

 

Postanowiłem, że naprawię sterownik zamiast kupna nowego bo jak widziałem co jest przyczyną uszkadzania się tych sterowników to stwierdziłem, że lepiej naprawić.

Skasowałem błędy, wstawiłem naprawiany sterownik – pierwsze wymuszone wypalanie i pełen sukces! Auto lepiej się zbiera jest ok.

Zapomniałem o aucie. Po czasie zobaczę co ile wypala się DPF (jazda tylko miasto) – zrobione niecałe 3k i 25 pełnych regeneracji i cholera wie ile prób wypalenia do końca. Sprawdzam olej i jest więcej.

 

2. Wtryski

 

Pierwsze sprawdzenie korekt w BT zaraz po kupnie auta – coś max ok 2 na jednym wtrysku. Zakupiony Liqui Moly, wlany na rezerwie i super poprawa bo schodzi do 0.98.

Po wpisie Pioteror13 burza mózgów jak to zrobić bez ich demontażu… jeżeli coś jest nie tak i jest hooyowa mieszanka to syf będzie straszny i sprawdzamy EGR.

 

3. EGR

 

Najpierw analizowanie powietrza zasysanego z MAF w porównaniu z oczekiwanymi – nie ma się do czego przyczepić (wiadomo, że jak EGR się nie domyka lub jest otwarty to najlepszy sposób żeby tak zdiagnozować wadliwe działanie EGR), ale sprawdzę – EGR po demontażu wygląda jak by był nowy! Rozłożyłem ręce – EGR wymieniony był zaraz na początku po zakupie z DE czyli ok 170k. Kto miał WV z silnikiem AFN lub AHU to bez spadku mocy takiego przebiegu by nie zrobił, a sadzy to tabliczkę czekolady by wyciągnął a tu prawie 50 k km i czyścina.

Czy z lejącymi wtryskami i złym spalaniem EGR byłby taki czysty? – przecież chociaż trochę tego syfu musi tam się dostać żeby zapychać DPF.

 

4. Dolot

 

Na wejściu do turbiny po ściągnięciu węża troszkę oleju, ale to niby normalne. Turbina żadnych luzów. Wyjście z turbiny wąż cały usyfiony. Ściągam wąż z przepustnicy i czysto – czy z lejącej turbiny lub odmy tu by było czysto?

Sprawdzamy szczelność dolotu – wypięta rura od MAF, założona zaślepka fi75 z wentylem bezdentkowym z motoroweru i brak spadku ciśnienia…

 

5. MAF

 

Po przeczytaniu „tony” forów i jak dla mnie najlepszych z wpisów polecam:

https://www.bimmerfest.com/threads/dpf-soot-rising-very-quickly-prompting-too-frequent-regens.917033/page-7?nested_view=1&sortby=oldest

 

To wypinamy MAF i sprawdzamy co będzie. Po jednym dniu wyskakuje kontrolka CHECK, auto pali mniej i dupa – DPF wypala się po 70 km – ale już sukces 🙂

W końcu ikona tego tematu zakupuje nowy DPF i sytuacja po czasie wraca. I tutaj się zgodzę, że któryś elementy tej machiny (silnika) zawodzi – turbo, wtryski, odma…

 

6. DPF

 

DPF czyszczę K2 w sprayu – dupa, kupuje sprzęt do sprężonego powietrza jak na filmie wyżej, preparat K2 w 5 litrowej bańce – dwa czyszczenia (po jednym litrze na czyszczenie) i dupa.

 

7. Odma

 

Wypięty wąż stary spękany i zakupiony nowy – wpięta w układ litrowa butelka przejechane 15 km na dużych obrotach i zero oleju – po zakupie z DE wymieniona odma od firmy Vaico.

 

8. Czujnki ciśnienia

 

Sprawdzam olej i zapada decyzja – wycinam DPF. Wzrost poziomu oleju niestety przekonał mnie do takiej decyzji – przecież nie zatrę silnika.

Zakupiłem nowy (używany 🙂 ) czujnik z allegro z polecenia – przecież nie kupię OEM za 400 zł jak już podjąłem decyzję wycięcia tego gówna :). Zero zmian – stan sadzy 25 g po 15km jazdy…

Wypiąłem czujnik ciśnienia i sadza spada do 1.8 g i podczas jazdy rośnie wykładniczo co 0,1 g po 5-10 km – mamy cię!

 

 

9. Błędy

 

Przeglądam wszystkie błędy jakich zrobiłem screeny w telefonie od zakupu.

System DPF:452A, 480A, 481A, 4D03

Czujnik ciśnienia spalin: 4D00 i 41BB, 4011 po wypięciu czujnika.

 

10. Wycięcie DPF

 

Koszt wycięcia na śląsku znalazłem najtaniej 1200 z programem…

 

11. Eureka

 

Jednak przeglądając stare screeny znalazłem to: ostatnia regeneracja 3000 km popiół 53,7 g i sadza 32,6 g zaraz po zakupie.

Wszystkie środki do czyszczenia DPF w opisie mają „doskonale usuwają sadzę” a co z popiołem.

Po wpisaniu na YT jak usunąć popiół z DPF wyskakuje, w którejś pozycji
„czyszczenie DPF za 5 euro” francuski film:

 

Wracam do filmów, które kiedyś znalazłem a dodałem do playlisty:

 

Auto na kanale dość wysoko podjechane tyłem, zalewam 4l octu spirytusowego 10% przez rurkę od czujnika ciśnienia, po 15 min odpalam w takiej pozycji auto na 5 min i czekam, odpalam jeszcze raz na 5 min (mam wpis na elektrodzie na temat naprawy ekspresu do kawy octem, za który do dziś dostaję wiele miłych słów) to jest bardzo ważne bo ocet zaczyna działać w wyższej temperaturze.

 

Wyniki – tak jak pisałem wcześniej na chwilę obecną przed „zalaniem octem” miałem 25 g sadzy i jazda na krótkich odcinkach wzrasta książkowo do 27 g po ok 20km. Wczoraj wybieramy się na obiad do Ostrawy i przy 160 km DPF chcę się wypalić!

Dziś mam przejechane od regeneracji 48 km i 1,7g sadzy i nie ma skoków.

Zobaczymy co będzie dalej – na pewno zrobię wpis, ale stwierdzam, że stary czujnik ciśnienia wstecznego był dobry a problemem był z DPF.

 

 

 

 

Edytowane przez Taktisz
Opublikowano

Świetnie ,ze sobie poradziłeś . Rozumiem ze płukanka w octowym patencie pomogła na dobre ? 

Opublikowano (edytowane)

Ok,jak dla mnie po przeczytaniu tego musisz wyprać DPF ,wartość graniczną osiąga przy około 200 tysiącach ,robiłem to ostatnio w f11 ,koszt wyprania 400zl ,potem resetujesz czujnik ciśnienia DPF i jest ok. 

Nic o tym nie mówiłem bo myślałem że jak masz ponad 200 tysięcy nalotu to już dawno go ktoś wyprał. 

Z drugiej strony powinieneś mieć komunikat "wartość graniczna sadzy przekroczona" 

Tymi sposobami z płynem do kominków i innymi testowałem specjalnie na uszkodzonym DPF ,nie przynosiło to efektów ,można płukać wodą pod dużym ciśnieniem w jedną i drugą stronę ale musi być naprawdę duże ciśnienie inaczej popiołu nie wypłukasz.

Na adaptację wtrysków to nie masz co patrzeć ,bo totalnie to nic nie mówi. 

DPF jak chcesz wywalić to za 450zl kup sobie downpipe i wymontuj ioddaj sterownik na wykodowanie DPF i EGR ,koszt 300zl. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Właśnie zapomniałem napisać, że największy błąd jaki zrobiłem to było skasowanie błędu 4D03, który informuje, że przejechane jest 200k i nie da się go skasować - tylko adptujac nowy DPF. Tym sposobem wprowadzałem komputer w błąd. 

 

W dniu 4.08.2024 o 20:39, Kubekmiki napisał(a):

Świetnie ,ze sobie poradziłeś . Rozumiem ze płukanka w octowym patencie pomogła na dobre ? 

Zobaczymy, napisałem wszystko co zrobiłem przez ostatnie 3 tygodnie i efekt na dwa dni w końcu przyniósł jakiś efekt. Kolejnym etapem będą rady pioteror13. 

 

A teraz pytanie a zarazem prośbą do Was - czy taki przyrost ciśnienia doładowania (lekko opóźniony) jest ok..

Screenshot_20240804_204849_bimmer-tool.thumb.jpg.b1dbf5fd6dfbfb9fc838f48b61e45866.jpg

 

W dniu 4.08.2024 o 20:50, Taktisz napisał(a):

A teraz pytanie a zarazem prośbą do Was - czy taki przyrost ciśnienia doładowania (lekko opóźniony) jest ok..

Screenshot_20240804_204849_bimmer-tool.thumb.jpg.b1dbf5fd6dfbfb9fc838f48b61e45866.jpg

Proszę wstawcie jak to wygląda u Was. 

 

Opublikowano

A jak z tym sterownikiem ciśnienia ? Wypiłeś wtyczkę ? Jak się samochód zachowywał 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...