Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

DPF wypala się co 40-50 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hehe ja tez jestem umówiony na „naprawe” 

smole to . Jak odczucia z jazdy po wizycie u mechanika ?

Edytowane przez Kubekmiki

Opublikowano

Tak miałeś rację, puszcza dyma jak wciskam gaz... Juz umówiony jestem na wtryski. 

Dzięki za pomoc! 

 

W dniu 19.08.2024 o 20:56, Kubekmiki napisał(a):

Hehe ja tez jestem umówiony na „naprawe” 

smole to . Jak odczucia z jazdy po wizycie u mechanika ?

Człowieku  auto nie do poznania 🙂

Opublikowano

Extra to daj znać co z wtryskami .

Rozumiem ,ze jak wtryski były by Ok to auto nie powinno puszczać dymka ?

Opublikowano
9 minut temu, Kubekmiki napisał(a):

Extra to daj znać co z wtryskami .

Rozumiem ,ze jak wtryski były by Ok to auto nie powinno puszczać dymka ?

Myślę, że tak. Robię sprawdzanie i regenerację w Bosch Pawlik - wysyłają kuriera do mechanika. W przyszłym tygodniu oddaje auto do mechanika więc dam znać jak będzie po wszystkim. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

I jak tam sytuacja ? Wtryski lały?

Opublikowano (edytowane)

Dziś odbieram, napiszę wieczorem. 

 

Odebrana. Naprawiłem na oryginalnych częściach Bosch. W lusterku nie widzę żeby puszczała dymka. Kultura pracy silnika jednak jest lepsza, naprawdę to czuć. 

Jeden wtrysk 775 zł - myślę, że warto było szczególnie po stanie moich wtrysków (nie wyglądały dobrze wg. serwisu). 

Edytowane przez Taktisz
Opublikowano

A korekty były dobre :)? Wszystkie musiałeś zrobić ?

Opublikowano

Nie zastanawiałem się nad tym - bez sensu nie zrobić wszystkich. Po użytkowaniu już kilka dni auta chodzi inaczej, ciężko to opisać, ale mam wrażenie, że turbina wstaje wcześniej i przede wszystkim auto pracuje inaczej. Miałem czasem takie szarpanie i myślałem, że sprzęgło się kończy - teraz tego nie ma. Jednak musze potwierdzi, że na wydechu i zderzaku pojawia się sadza - jednak jest podlewany większą dawką paliwa więc to raczej jest ok.

Opublikowano

Czy jest ktoś w stanie pomoc mi z buczącym (wibrującym ) układem wspomagania ? Na postoju w momencie skrętu cała buda wpada w wibracje podczas skrętu. Gdy dodam gazu i obroty wzrosną problem ustępuje . Gdzie szukać przyczyny ? Wspomaganie hydrauliczne 

Opublikowano
12 godzin temu, Kubekmiki napisał(a):

Czy jest ktoś w stanie pomoc mi z buczącym (wibrującym ) układem wspomagania ? Na postoju w momencie skrętu cała buda wpada w wibracje podczas skrętu. Gdy dodam gazu i obroty wzrosną problem ustępuje . Gdzie szukać przyczyny ? Wspomaganie hydrauliczne 

Luz na listwie maglownicy ,przytarta maglownica lub pompa się kończy. 

Podnieś przód do góry i zobacz wtedy na odpalonym silniku i na zgaszonym jak na zgaszonym będzie w pewnych zakresach czuć opór i odpuszczenie to maglownica ,jak nie będzie oporów to pompa. 

Na niskich obrotach może już dawać ciśnienie małe lub ciśnienie jest dobre tylko listwa maglownicy przytarta i też będzie trzęsło budą ale w twoim przypadku pewnie pompa będzie już. 

Masz luk lf30,lf20? Jak masz luk lf20 to wymień sobie na lf30 będziesz miał większe ciśnienie a co za tym idzie jak masz duże koło i szerokie to łatwiej będzie się tobie kręciło na parkingu. 

Opublikowano

Ok dziękuje za pomoc . Nie wiem co tam mam ,będę sprawdzał

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kubekmiki jesteś już po zabiegach? 

Opublikowano

Tak . Wybebeszono mi puszke dpf i wyprogramowano ze sterownika . Przy dolnych partiach obrotów auto lepiej się zbiera i jest ogólnie nieco żwawsze . Na szczęście prawie wgl nie dymi . Przy max obciążeniu jedynie delikatna mgiełkę puści . Czeka mnie jescze zaślepienie i wykodowanie egr

98FCD4C7-CDF5-46DE-A4B6-9F3D49480E8E.jpeg

8EE98649-EA48-4D8E-BF25-04E6C6C076B0.jpeg

601F8445-8DC0-41A1-B20D-61E9BAB68B42.jpeg

Opublikowano

Drodzy koledzy mam prośbę i pytanie zarazem . Dziś przy gwałtownym dodaniu gazu wypada czujnik temp powietrza w dolocie . Ten umieszczony ma rurze intercoolera. Kiedyś się to mi przytrafiło jak grzebałem w tym miejscu i pomyślałem ze się poluzował . Lecz dziś za każdym dodaniem gazu wypada i słysze syknięcie i wywala blad . Czujnik ,oring?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 17.08.2024 o 16:42, pioteror13 napisał(a):

Usunięcie nie naprawi tobie lejących wtrysków tym bardziej jeśli zrobił tobie chip(pewnie usunął limitery ) i jak tam mało mocy wyszło to już są strasznie słabe, przyspieszy to ich agonię ale n47,n57 najpierw kończy tłok z dziurą. 

E82 z n47 sprawne zrobiłem na 208km z całą ekologią ,korekty były na -0,25 czyli idealne cylindry i wtryski dobre. 

Już takie przypadki miałem że wszytko posuwali ,wylosowali ,mocy dodali a wtryski zostały i potem szukanie słupka na allegro bo "panie weź mi to zrób tanio 😆 tylko teraz to jak będzie pan robił ten silnik to pan sprawdzi mi od razu wtryski 😂"

Jak to mówię każdy robi co chce ,jego decyzje i jego odpowiedzialność. 

U siebie dpf wybrałem ponoć jest sprawny, wtryski dałem do sprawdzenia i sprawne, a dpf dalej zapycha się co 50-70 km są duże skoki przytostu sadzy. A błędów żadnych nie ma na bt i ista+, auto bez chipa jest.

Opublikowano
15 minut temu, Adam8812 napisał(a):

U siebie dpf wybrałem ponoć jest sprawny, wtryski dałem do sprawdzenia i sprawne, a dpf dalej zapycha się co 50-70 km są duże skoki przytostu sadzy. A błędów żadnych nie ma na bt i ista+, auto bez chipa jest.

Do wymiany czujnik ciśnienia DPF pewnie masz ,czasami szwankuje. 

Z tym sprawdzaniem wtrysków różnie jest,dostałeś kartkę z wykresem ze stołu probierczego z testu wtryskiwaczy? 

Opublikowano
19 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Do wymiany czujnik ciśnienia DPF pewnie masz ,czasami szwankuje. 

Z tym sprawdzaniem wtrysków różnie jest,dostałeś kartkę z wykresem ze stołu probierczego z testu wtryskiwaczy? 

Z innej barawki czujnik wstałem i wiele to nie dało.  Wykresów nie mam akurat kto inni mi je wydał.  Dziwili się czemu im dałem wtryski do sprawdzenia jak są sprawne. Jedynie czasem błąd 258400 czujnik temperatury spalin przed katalizatorem sygnał za wysoki ale nowy wstawiłem orginalny i nic to nie dało. Ale ten błąd pierwszy raz od 2 miesięcy je pojawił. 

 

Obecnie nie ma żadnych błędów, jednie co jak auto rano było na zapłonie miało 27% nagaru odpaliłem motor i rosnie do 40 % , zgasisz motor znowu sadza spada o jakąś tam wartość,

Opublikowano
49 minut temu, Adam8812 napisał(a):

Obecnie nie ma żadnych błędów, jednie co jak auto rano było na zapłonie miało 27% nagaru odpaliłem motor i rosnie do 40 % , zgasisz motor znowu sadza spada o jakąś tam wartość,

Dobra ale czy dostałeś wykres ze stołu probierczego ???????????????????? 

Bo jak nie to nawet ich nie prawdziwi 😂

 

Możesz mieć uszkodzony wkład DPF równie dobrze też są takie objawy ,a jak oddałeś do prania to tam nie sprawdzają czy wkład jest ok czy nie. 

Opublikowano

Przed czyszczeniem ciśnienie 200(170) mbar po czyszczeniu 8 mbar. Twierdził typ od dpf, że  w dobrym stanie jest i nie było problemu ale jak w środku może być zalepiony shitem.

a od wtrysków typ sprawdzony, kiedyś już raz mi naprawił i do dziś żyją te wtryski ale nie dosłał mi wykresu od n57,

 

Opublikowano

Jak nie dał tobie wykresu to ja bym od razu nie wierzył 😂 ,też byłem u takiego sprawdzonego i uparłem się na wykres bo bez tego nie zapłacę i się okazało że robili ale im się wydrukowało i zrobią jeszcze raz bo już wydruk działa 🤣.

Jestem przekonany że nie sprawdzili tobie ich nawet albo wsadzili do myjki ultradźwiękowej na pół godziny.

Opublikowano
17 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Jak nie dał tobie wykresu to ja bym od razu nie wierzył 😂 ,też byłem u takiego sprawdzonego i uparłem się na wykres bo bez tego nie zapłacę i się okazało że robili ale im się wydrukowało i zrobią jeszcze raz bo już wydruk działa 🤣.

Jestem przekonany że nie sprawdzili tobie ich nawet albo wsadzili do myjki ultradźwiękowej na pół godziny.

Kiedyś naprawili mi jeden zestaw wtrysków i dlatego drugi raz im zawiozłem ale może być rak jak mówisz,  break cleanerem psikneli go końcówkach i sprawdzone 😅 teraz wstawiłem drugi czujnik dpf (stary orginalny) póki co jest poprawa, zobaczymy jak długo.  Nowy oryginał pieprzył robote na to wychodzi.. Jeździć i obserwować 😅

 

Od regeneracji dpf 15 km zrobiłem,  a już 17 % sadzy 😅także kibel dalej jest😢

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego rozwiązałeś problem? 

U mnie jest taki problem,że sadza skacze najczęściej zaczyna się to powyżej 10g,(nadmienie że w styczniu wstawiłem nowy dpf, oraz regeneracja turbo) przez miesiąc czasu było wszystko ok, zrobiło 3 regeneracje filtra, później po dłużej trasie zaczęła skakać sadza, a że już kiedyś miałem problem z czujnikiem ciśnienia wstecznego, to kupiłem nowy w serwisie bmw, na tym czujniku przejeździlem tydzień czasu ok. 200km i znów ten sam problem, kupiłem kolejny również oryginał i zaś to samo, czyli dwa czujniki(wątpliwe żeby dwa były uszkodzone). Auto nie puszą dymka, zwykła seria n47d20c 166km

Opublikowano
6 minut temu, galganpl napisał(a):

Kolego rozwiązałeś problem? 

U mnie jest taki problem,że sadza skacze najczęściej zaczyna się to powyżej 10g,(nadmienie że w styczniu wstawiłem nowy dpf, oraz regeneracja turbo) przez miesiąc czasu było wszystko ok, zrobiło 3 regeneracje filtra, później po dłużej trasie zaczęła skakać sadza, a że już kiedyś miałem problem z czujnikiem ciśnienia wstecznego, to kupiłem nowy w serwisie bmw, na tym czujniku przejeździlem tydzień czasu ok. 200km i znów ten sam problem, kupiłem kolejny również oryginał i zaś to samo, czyli dwa czujniki(wątpliwe żeby dwa były uszkodzone). Auto nie puszą dymka, zwykła seria n47d20c 166km

Nie musi puszczać ci dymka 😄 Wtryski do sprawdzenia bo muszą lać,chyba że olej ci bierze to też będzie się często wypalał. 

W n47,n57 wtryski sprawdza się po 200 tysiącach koniecznie ,ludzie kupując diesla nie do końca wiedzą o czynnościach serwisowych a potem dziura w tłoku lub korbowód bokiem.

 

Opublikowano
5 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Nie musi puszczać ci dymka 😄 Wtryski do sprawdzenia bo muszą lać,chyba że olej ci bierze to też będzie się często wypalał. 

W n47,n57 wtryski sprawdza się po 200 tysiącach koniecznie ,ludzie kupując diesla nie do końca wiedzą o czynnościach serwisowych a potem dziura w tłoku lub korbowód bokiem.

 

Oleju nie bierze w ogóle, moje pytanko brzmi dlaczego sadzy zajebiscie szybko przybywa, w czasie szybkiej jazdy poziom sadzy spada, by po zgaszeniu silnika, sadza wraca do realnego poziomu, dzisiaj miałem jeszcze błąd 

4CF3 czujnik ciśnienia spalin, sygnał. 

Opublikowano

 

58 minut temu, galganpl napisał(a):

Oleju nie bierze w ogóle, moje pytanko brzmi dlaczego sadzy zajebiscie szybko przybywa, w czasie szybkiej jazdy poziom sadzy spada, by po zgaszeniu silnika, sadza wraca do realnego poziomu, dzisiaj miałem jeszcze błąd 

4CF3 czujnik ciśnienia spalin, sygnał. 

Możesz też mieć uszkodzony czujnik ,ale wtedy na postoju co chwilę inaczej by całkiem pokazywał poziom popiołu i sadzy. 

 

W czasie szybkiej jazdy temperatura jest wyższa w DPF i wtryski też w danym zakresie obrotów mogą mniej lać. Dodatkowo pewnie masz zrobionego chipa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...