Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

DPF wypala się co 40-50 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, Taktisz napisał(a):

Właśnie zapomniałem napisać, że największy błąd jaki zrobiłem to było skasowanie błędu 4D03, który informuje, że przejechane jest 200k i nie da się go skasować - tylko adptujac nowy DPF. Tym sposobem wprowadzałem komputer w błąd. 

Ok, nic o tym nie powiedziałeś,tak bym od razu wiedział o co chodzi. 

Oddaj na pranie DPF i będzie ok , w f11 jak zrobiłem pranie to wypala się co 900-1200 km w zależności od jazdy i sposobu jazdy. 

Tylko pamiętaj po wypraniu DPF trzeba zresetować wartości czujnika ciśnień DPF 


Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.08.2024 o 20:54, Kubekmiki napisał(a):

A jak z tym sterownikiem ciśnienia ? Wypiłeś wtyczkę ? Jak się samochód zachowywał 

Check nie wyskakuje, moc jest ok i przyrost sadzy jest jakby liczony z map komputera - czyli wraca do książkowych wartości 

 

W dniu 4.08.2024 o 21:02, pioteror13 napisał(a):

Ok, nic o tym nie powiedziałeś,tak bym od razu wiedział o co chodzi. 

Oddaj na pranie DPF i będzie ok , w f11 jak zrobiłem pranie to wypala się co 900-1200 km w zależności od jazdy i sposobu jazdy. 

Tylko pamiętaj po wypraniu DPF trzeba zresetować wartości czujnika ciśnień DPF 

Są dwa parametry w BT,, dać oba na zero? 

 

Edytowane przez Taktisz
Opublikowano
W dniu 4.08.2024 o 20:50, Taktisz napisał(a):

A teraz pytanie a zarazem prośbą do Was - czy taki przyrost ciśnienia doładowania (lekko opóźniony) jest ok..

Screenshot_20240804_204849_bimmer-tool.thumb.jpg.b1dbf5fd6dfbfb9fc838f48b61e45866.jpg

Oscyloskopem w aplikacji takiej jak bimmertool to się bardzo nie sugeruj,opóźnienie doładowania możesz mieć po prostu już przez słabe turbo. 

Wyjmij wąż od turbo ,w n47 to kilka minut roboty i sprawdź palcami ciągnąć do siebie i do tyłu wirnikiem,jak będzie duży luz wzdłużny to turbo już do regeneracji a no i jeszcze luz poprzeczny. 

 

W dniu 4.08.2024 o 21:05, Taktisz napisał(a):

Są dwa parametry w BT,, dać oba na zero? 

 

Tak oba wyzeruj. 

Opublikowano

Pogubiłem się .. piszesz ,ze wypiołes czujnik ciśnienia i „mamy to „  a w kolejnym akapicie stwierdzasz ,ze stary czujnik był dobry a winny był dpf. Proszę naprowadź mnie bo mam identyczny problem 🙂

Opublikowano
5 minut temu, Kubekmiki napisał(a):

Pogubiłem się .. piszesz ,ze wypiołes czujnik ciśnienia i „mamy to „  a w kolejnym akapicie stwierdzasz ,ze stary czujnik był dobry a winny był dpf. Proszę naprowadź mnie bo mam identyczny problem 🙂

Chodziło o to, że już powoli dochodziłem do celu 🙂

Opublikowano

Czyli czujnik był zły i zawyżał sadze ?

Opublikowano
9 minut temu, Kubekmiki napisał(a):

Czyli czujnik był zły i zawyżał sadze ?

Czujnik był dobry, a DPF był winny. 

 

Opublikowano

,,Wypiąłem czujnik ciśnienia i sadza spada do 1.8 g i podczas jazdy rośnie wykładniczo co 0,1 g po 5-10 km – mamy cię!”

 

z tego co napisałeś to da się zrozumiem ze czujnik zawyżał sadze ..

Opublikowano
30 minut temu, Kubekmiki napisał(a):

,,Wypiąłem czujnik ciśnienia i sadza spada do 1.8 g i podczas jazdy rośnie wykładniczo co 0,1 g po 5-10 km – mamy cię!”

 

z tego co napisałeś to da się zrozumiem ze czujnik zawyżał sadze ..

Tak, ale problemem nie był czujnik tylko zatkany dpf. Czujnik wymieniłem na niby dobry, ale wrócę do starego i zobaczymy - tak jak napisałem to DPF jest zatkany. Zobaczymy jak będzie w tym tygodniu. 

Opublikowano

Ok ,powodzenia o daj znać 🙂

Opublikowano

Dziś jadąc do pracy wypiołem czujnik  ciśnienia wstecznego i na dystansie 20km ( ekspresówka ) brak skoków sadzy ,ciśnienie wsteczne również sporo mniejsze . Kupiłem nowy czujnik hella lecz zamieniłem po kilkunastu km na stary ori bo było jescze gorzej . Czy tak powinno być ? Czy jest to jednoznaczna  informacja by kupić nowy czujnik oryginalny?

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Kubekmiki napisał(a):

Dziś jadąc do pracy wypiołem czujnik  ciśnienia wstecznego i na dystansie 20km ( ekspresówka ) brak skoków sadzy ,ciśnienie wsteczne również sporo mniejsze . Kupiłem nowy czujnik hella lecz zamieniłem po kilkunastu km na stary ori bo było jescze gorzej . Czy tak powinno być ? Czy jest to jednoznaczna  informacja by kupić nowy czujnik oryginalny?

W twoim wypadku też raczej masz zapchAny filtr ,wypinając czujnik ciśnienia wstecznego nic nie poradzi tobie na częste wypalenie ,jeśli podmieniłeś na inny i dalej to samo to problem masz albo w zapchanym DPF lub po prostu padły wtryski 

Jak odpalasz zimne auto to masz lekkie falowanie obrotów ? 

Jak ze stanem oleju ? 

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Nie ,obroty nie falują ,oleju nie przybywa . Na 10tys km dolewam max około 0,5litra ( przy dosyć dynamicznej jeździe ) Co do korekt wtrysków to już przeczytałem na forum ,ze sa niemiarodajne . Choć sa bardzo dobre . Autko po chipie 270hp ,pali 8.5 w cyklu mieszanym .

końcówki rury czyściutkie .Moc cały czas świetna .

Czyszczenie chemiczne pomoże ?

Opublikowano
38 minut temu, Kubekmiki napisał(a):

Nie ,obroty nie falują ,oleju nie przybywa . Na 10tys km dolewam max około 0,5litra ( przy dosyć dynamicznej jeździe ) Co do korekt wtrysków to już przeczytałem na forum ,ze sa niemiarodajne . Choć sa bardzo dobre . Autko po chipie 270hp ,pali 8.5 w cyklu mieszanym .

końcówki rury czyściutkie .Moc cały czas świetna .

Czyszczenie chemiczne pomoże ?

Jedynym sposobem na usunięcie popiołu jest po prostu oddanie go na płukanie gorącą wodą z detergentem pod dużym ciśnieniem ,w jedną jak i w drugą stronę filtra ,robiłem to ostatnio w jednym aucie.

Opublikowano

Jak cenowo to wyszło i gdzie robiłeś ?

Opublikowano

Nie pamiętam gdzie to było,firm piorących dpf masz na pęczki.

Koszt pod warszawą 450zł. 

Wyczyszczony dobrze ,poziom popiołu spadł do 0 z 50g czyli poziomu granicznego filtra dpf.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Czy mogę prosić o wykres doładowanie a oczekiwane od Was? 

 

DPF wypalił się po 160 km. Czyli jestem w punkcie wyjścia, chociaż jest już trochę lepiej. 

Czy możecie sprawdzić jaką macie temperature spalin przed DPF podczas jednostajnie jazdy ok 70-90 km/h na 5 biegu? 

U mnie czasem dochodzi do 400 stopni, i zaczynam się zastanawiać czy tu nie jest problem. 

Opublikowano

Sprawdzę dokładnie  jutro . Wydaje mi się ze jest około 300 (oczywiście nie przy wypalaniu ) 

ja wypialem wężyk z egr i póki co sadza nie rośnie jak szalona 

Opublikowano
Godzinę temu, Kubekmiki napisał(a):

Sprawdzę dokładnie  jutro . Wydaje mi się ze jest około 300 (oczywiście nie przy wypalaniu ) 

ja wypialem wężyk z egr i póki co sadza nie rośnie jak szalona 

Komputer nie może wtedy odczytać prawidłowej wartości ,podłącz spowrotem to zobaczysz jak od razu skoczy.😀 

Ludzie zamiast kombinować to DPF do prania i od razu wtryski do sprawdzenia ,nic nie chodzi wiecznie.

Żeby nie tłumaczyć komuś w kółko to tak :

DPF nie jest wieczny ,średnio co 200 tysięcy i mniej czyści się go aby pozbyć się popiołu po spaleniu sadzy bo jak wiadomo produktem ubocznym spalania sadzy jest popiół który sam się nie wydostanie ,trzeba go wypłukać pod dużym ciśnieniem. 

Układ wtryskowy nie jest wieczny i pancerny ,lejące wtryski przyspieszają zatykanie filtra i dodatkowo zwiększona dawka paliwa poprzez lejące wtryski doprowadza do uszkodzenia ,stopienia brzegu tłoka. 

Układ turbo ,jeśli jest uszkodzone ,ciągnie olej to też przyczynia się do zatykania filtra i nawet uszkodzenia rdzenia (pęka ) 

Co więcej w nowszych autach jeśli mamy niesprawny termostat ,lub rezerwę też nie będzie się wypalał filtr aż w końcu się zatka.

Uszkodzony zawór różnicy ciśnień filtra DPF również powoduje że komputer odczytuje źle wartości i albo cały czas filtr się wypala albo w cale nie odpala procedury co skutkuje zapchaniem.

 

Przypominam jazda z ciągle wypalającym się DPF lub zapchanym uszkadza turbo w pierwszej kolejności. 

 

Podsumowując,zamiast szukać czegoś innego na siłę niż to co jest fizyczną i z góry jasną przyczyną lepiej posłuchać kogoś kto to robi ,ma z tym styczność , doświadczenie i chce pomóc. 

Czasami lepiej się posłuchać i nie skończyć na wymianie słupka 😀,taniej wychodzi sprawdzenie wtrysków ,wypranie DPF i regeneracją turbo niż nowy słupek ,montaż🙃

  • Lubię to! 2
Opublikowano

Postanowiłem, że sam do tego dojdę i nie odpuszczę 🙂

Patrzcie to: wykresy pedału gazu i pozycja otwarcia EGR - coś tu nie gra. 

Kolejna rzecz, że cały czas mam 3 mg/stk większą dawkę paliwa na wolnych obrotach i podczas spokojnej jazdy. 

Screenshot_20240809_103108_bimmer-tool.jpg

Screenshot_20240808_192618_bimmer-tool.jpg

 

W dniu 8.08.2024 o 20:21, Kubekmiki napisał(a):

Sprawdzę dokładnie  jutro . Wydaje mi się ze jest około 300 (oczywiście nie przy wypalaniu ) 

ja wypialem wężyk z egr i póki co sadza nie rośnie jak szalona 

Mam jeszcze jedną prośbę: jakbyś sprawdził dawkę wtrysku na wolnych obrotach oraz dawkę oczekiwaną i sprawdził pozycję egr wraz z pedałem gazu. Może do czegoś dojdziemy przed grubszą robotą tj..wtryski i turbo 

Opublikowano

Faktycznie nie ma co kombinować tylko dać do regeneracji nie jest to duży koszt. U mnie zauważyłem sadza rośnie bardzo szybko do poziomu 40g a później się utrzymuje przez dłuższa chwile (100-150km) 

 

wyryski podobno sprawdza się podczas jazdy w senie korekty

Opublikowano
2 godziny temu, Kubekmiki napisał(a):

Faktycznie nie ma co kombinować tylko dać do regeneracji nie jest to duży koszt. U mnie zauważyłem sadza rośnie bardzo szybko do poziomu 40g a później się utrzymuje przez dłuższa chwile (100-150km) 

 

wyryski podobno sprawdza się podczas jazdy w senie korekty

Koszt prania to max 500zl , oczywiście jeśli jeszcze się nadaje.

Koszt sprawdzenia wtryskiwaczy 400-500zł ,więc wydajesz niecałe 1000 zł i masz pewność że jest ok.

Warto sprawdzić jeszcze jaką masz temperaturę płynu chłodniczego podczas wypalania filtra ,bo jak masz uszkodzony termostat to też wpływa takie niedogrzania na dłuższe wypalanie filtra. 

Opublikowano
W dniu 8.08.2024 o 20:21, Kubekmiki napisał(a):

Sprawdzę dokładnie  jutro . Wydaje mi się ze jest około 300 (oczywiście nie przy wypalaniu ) 

ja wypialem wężyk z egr i póki co sadza nie rośnie jak szalona 

Mam jeszcze jedną prośbę: jakbyś sprawdził dawkę wtrysku na wolnych obrotach oraz dawkę oczekiwaną i sprawdził pozycję egr wraz z pedałem gazu. Może do czegoś dojdziemy przed grubszą robotą tj..wtryski i turbo 

Opublikowano (edytowane)

Już od tygodnia problem się skończył. Auto oddałem do firmy tuningowej. "Naprawili" mi DPF i dodali trochę KM - teraz jest 177. 

Nie odpaliłem aplikacji od tygodnia, zacząłem cieszyć się jazdą, słucham muzyki z systemu Logic i śpię lepiej. 

Polecam każdemu zrobić to samo. Poddałem się, ale będę zdrowszy 🙂

 

Edytowane przez Taktisz
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Taktisz napisał(a):

Już od tygodnia problem się skończył. Auto oddałem do firmy tuningowej. "Naprawili" mi DPF i dodali trochę KM - teraz jest 177. 

Nie odpaliłem aplikacji od tygodnia, zacząłem cieszyć się jazdą, słucham muzyki z systemu Logic i śpię lepiej. 

Polecam każdemu zrobić to samo. Poddałem się, ale będę zdrowszy 🙂

 

Usunięcie nie naprawi tobie lejących wtrysków tym bardziej jeśli zrobił tobie chip(pewnie usunął limitery ) i jak tam mało mocy wyszło to już są strasznie słabe, przyspieszy to ich agonię ale n47,n57 najpierw kończy tłok z dziurą. 

E82 z n47 sprawne zrobiłem na 208km z całą ekologią ,korekty były na -0,25 czyli idealne cylindry i wtryski dobre. 

Już takie przypadki miałem że wszytko posuwali ,wylosowali ,mocy dodali a wtryski zostały i potem szukanie słupka na allegro bo "panie weź mi to zrób tanio 😆 tylko teraz to jak będzie pan robił ten silnik to pan sprawdzi mi od razu wtryski 😂"

Jak to mówię każdy robi co chce ,jego decyzje i jego odpowiedzialność. 

Edytowane przez pioteror13

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...