Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Urwana śruba pokrywy zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ciekła uszczelka pokrywy , zabrałem się do wymiany uszczelki.

Przy odkręcaniu pękła mi śruba pokrywy znajdująca się przy pompie chyba to pompa vacum z przodu silnika.

Najgorsza śruba jaka może być

Czy macie jakieś sposoby żeby ją wykręcić ? czy silikon i nie ruszać ? ( śruba siedzi w gnieździe innej śruby, tak wygląda)

 

photo_2024-07-10_12-16-43.jpg


  • Administrator
Opublikowano

Lepiej zrobić tak jak być powinno, koszt nie mały, bo tych śrub nie można kupić, ludzie je dorabiają i biorą za to chore pięniadze... no ale co zrobisz, ewentualnie na jakimś złomie znaleźć używkę. Tylko te śruby są na klej do głowicy i ciężko je wykręcić bez uszczerbku. 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Uszczelka powinna na tyle przylgnąć, że obejdzie się bez tej jednej śruby. Spróbuj. Chociaż to właśnie głupie miejsce, bo półkole, gdzie typowo się daje dodatkowe uszczelnienie w formie np. silikonów. Kiedyś mi pękła w N42 zostając w bloku i o dziwo niczego to nie zmieniło, ale to też pewnie zależy właśnie od pozycji, czy to środkowa czy narożna itp. Jeżeli byś chciał ją wykręcić to najlepiej szukałbym kontaktu u kogoś kto się wykręcaniem urwanych śrub zajmuje. Wcale to nie jest takie proste samodzielnie ogarnąć, a zwłaszcza w takim elemencie.

-E21🖤E30🖤E36🖤E46🖤E90🖤-

  • Administrator
Opublikowano

@Dejwido będzie ciekło, to newralgiczne miejsce tam się dodatkowo daje klej na uszczelkę w tym miejscu. 

 

To jest ta śruba do głowicy:

https://allegrolokalnie.pl/oferta/sruba-pompy-vacum-bmw-m57-m57n-m47-glowicy-e46-e60

 

I w nią jest wkręcona ta od pokrywy która Ci się urwała. Śrubę od pokrywy kupisz normalnie w ASO, ale ta do głowicy tylko z linka co Ci wysłałem, jest to dorabiana śruba, bo nie kupisz jej niestety w ASO.

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Wiertło 4 kobaltowe i wiercisz jak nie będzie chciała wyjść dajesz jeden rozmiar większe ,każdą urwaną śrubą usuwam tym sposobem ewentualnie wykrętaki jeszcze 

Tylko wiertło kup sobie najlepiej z prowadzeniem od razu żeby nie uciekało na początku na boki ,polecam Milwaukee,nie do zajechania.

Opublikowano

Bardzo dziękuje za rady,

będę próbował odkręcić na weekendzie.

Dam znać jak poszło, albo jak się pojawią nowe problemy

Opublikowano

Tylko zawsze przy takim wierceniu bardzo małe obroty żeby nie zeszło do ścianki i nie jechać nim wtedy po gwincie. 

Jak już rozwiercisz ją to warto przelecieć jeszcze gwintownikiem i potem kompresorem przedmuchać i parę razy potem naoliwioną dobrze śrubę wkręcić do końca i wykręcić 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, chwilę byłem poza zasięgiem:)

Chciałem podziękować za zainteresowanie tematem i pomoc.

Wszystko się udało, śruba wymieniona - dobre wiertło to podstawa i dużo cierpliwości

Najważniejsze że nie cieknie i mam nadzieje że zrobione zgodnie ze sztuką 🙂

Jeszce raz wszystkim DZIĘKI

  • Super 1
Opublikowano

Cieszę się że się udało , polecam tak jak mówiłem wiertła Milwaukee z prowadzeniem ,warte swojej ceny ,na warsztacie nie zastąpione. 

  • Lubię to! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...