Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW f30 / f31 układ kierowniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po krótkiej 15 km podróży pragnę nadmienić, że wszystko było w najlepszym porządku. Kiedy zgasiłem auto i odpaliłem pojawił się komunikat "układ kierowniczy...sprawdź w serwisie"  układ kierowniczy,  , nie działa czujnik ciśnienia kół oraz powiadomienie dsc. dowolny pomysł?

KODY Z KOMPUTERA 48002C D016A5 D019BF D01B26 D01C0C 480AB8 D35A53 480AB8 D35A53 CD951C


Opublikowano

Korozja śrub silnika elektrycznego ,silnik mógł po prostu "odejść "od maglownicy 

Na te śruby była akcja serwisowa. 

Druga sprawa prawe nadkole ściągasz i patrzysz czy przewód się nie przetarł 

Trzecia sprawa bezpiecznik ,znajduje się pod maską z prawej strony. 

 

Błędy mogą być też z racji słabego akumulatora , wywaliło moduł z powodu spadku napięcia ,radzę najpierw zacząć od sprawdzenia akumulatora w stanie spoczynku ile ma napięcia i podczas rozruchu do ilu spada napięcie. 

 

Opublikowano

Akumulator napięcie ma dobre, od tego zacząłem bo jest jeszcze oryginalny. Bezpieczniki ok, sprawdziłem czy do silnika elektrycznego dochodzi prąd - dochodził - wtyczki w porządku. Nie zauważyłem żeby coś było ze śrubami nietak. 

 

Typuje, że silniczek padł. Jest możliwość wymiany samego silniczka?

Opublikowano

Tak wymienia się cały silnik ,tu nie ma co typować tylko wszystko sprawdzić 

Dochodzić prąd może ale jak masz przetarty kabel i trzyma się na jednej nitce to przepływ masz za mały ,często się zdarza że ktoś sprawdzał i miał napięcie a jednak przewód był przetarty praktycznie całkowicie 

 

Jak sprawdzałeś ten akumulator ? 

Napięcie spoczynkowe po kilku godzinach postoju. 

Napięcie podczas pracy 

Prąd wychodzący z alternatora 

?

 

Opublikowano

Podczas pracy.

 

A jakby był słaby nie wywaliłby komputer błędu? Ale sam silnik czy razem z przekładnią?

Opublikowano

Jak masz słaby Aku może tobie różne moduły wywalać 

 

Próbowałeś kasować te błędy ? 

Jak nie to skasuj je na odpalonym silniku i zobacz czy potem te błędy powrócą jak nie to akumulator. 

 

 

Najpierw to sprawdź akumulator tak jak mówiłem wcześniej 

Jak masz jeszcze orginalny akumulator to i tak długo wytrzymał dziwne że jeszcze nie masz uszkodzonego modułu FRM przez słaby akumulator. 

Opublikowano

Błędy po skasowaniu powracały 

 

Opublikowano

Pomijając ten akumulator 

Do sprawdzenia śruby przy silniku maglownicy ,są aluminiowe ,śniedzieją i pękają sprawdź najpierw to ,bo silnik rzadko się psuje 

Opublikowano

Dzięki, jutro podziałam i dam znać

 

Padł silniczek. Można go zregenerować bądź wymienić sam silniczek bez demontażu całej przekładni? 

Opublikowano

Cała maglownica na stół ,w środku po rozebraniu korpusu zobaczysz pasek napędowy silnika ,też najlepiej go od razu wymienić bo się rozciąga i przeskakuje na zębach i oczywiście nowe końcówki drążków można od razu założyć za jednym zamachem jak nie były wymieniane ,jak wszystko się złoży to adaptacja potem czujnika kąta skrętu.

Trochę roboty z tym jest ,jak nie masz kanału albo podnośnika kolumnowego to męczarnia nie robota.

Opublikowano

Dzwoniłem pytałem w warsztatach specjalizujących się w bmw to praktykują wymianę całości, żeby znalezc używaną w rozsądnych pieniądzach to cud. Na aukcjach jest sporo silniczków dlatego zastanawiam się na wymianę bądź zregenerowanie samego silniczka.

Opublikowano

Bo nikt nie chce ponosić odpowiedzialności że jak wymienić silnik to potem klient zgłosi że coś stuka ,dlatego w w warsztacie robi się kompleksowo całość czyli uszczelnienie listwy ,i usunięcie luzów listwy 

Ja też nie chciał bym brać odpowiedzialności wymieniając tylko silnik a potem słuchać pretensji klienta ,a takich właśnie klientów jest od groma 😆 

Możesz wymienić sam na dwóch podstawionych kobyłkach z przodu ale nie będzie to łatwa i przyjemna robota.

 

Nie jestem za regenerowaniem takich części ,może działać lata a może i miesiąc ,tydzień ,lepiej kupić gotową maglownicę z nowym silnikiem i paskiem a swoją zdać. 

Opublikowano

Nowa część to tylko oryginalna bądź z demontażu lub po regeneracji - komplet. 

Opublikowano

Niestety tym nowsze auto i więcej udogodnień, bajerów tym droższy serwis auta ,więcej do psucia się ,nic wiecznie nie trwa ,coś za coś. 

To już zależy od ciebie czy wybierzesz jakąś używkę ,nowy orginał czy regenerowany ,każdy decyduje się na to co mu odpowiada. 

Opublikowano

przekładnia wymieniona i wszystko działa z układem kierowniczym jeszcze zbieżność pozostała do zrobienia.

 

Opublikowano

Wymieniłeś na inną używaną czy kompletną po regeneracji ? 

 

Opublikowano

kompletną po regeneracji 

 

  • Lubię to! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...