Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam👋, przy byle jakiej zabawie z ISTĄ jak wiadomo musimy mieć stabilne podtrzymanie napięcia minimum 14V.

W krótkim poradniku powiem jak zbudować stablizator napięcia z zasilacza serwerowego HP. 

 

Nie ma takiego poradnika na polskich stronach BMW ,więc podzielę się wiedzą bo z tym w Tym kraju ciężko.

 

Zaczynając ,potrzebne nam będzie;

*Zasilacz serwerowy HP HSTNS-PL18( 100-200 zł)

*Dwa oporniki 5.1K OHM ,mogą być 5.6K OHM (2 zł)

*Dwa kable min. 6mm2 (20 zł)

*Dwa krokodylki (30 zl)

*Klej na ciepło (pistolet z klejem 40 zł)

*opcjonalnie możemy dodać jeszcze amperomierz

*Lutownica (ultra mały grot)

 

Koszt budowy 150-300 zł.

 

Mając zasilacz w ręku pierwsze co abyśmy mogli go pobudzić do życia potrzebujemy zrobić mostek pomiędzy pinem 33 a 36 znajdującymi się z przodu zasilacza,po zrobieniu mostka zasilacz powinien podawać około 12,6v.Teraz rozkręcamy całość ,aby mieć dostęp do maleńkiej płytki z boku(przykryta jest pianką)  na której wlutujemy opornik i na dużej płytce na której będzie drugi opornik 5.1K OHM.

Ostrożnie lutujemy tak ja na zdjęciach oporniki ,choć ja wolę zawsze założyć na nie koszulki termokurczliwe aby nie było zwarcia ,zawsze bezpieczniej.

Teraz ostrożnie podłączamy zasilacz ,podłączamy miernik napięcia i kręcimy potencjometrem do którego przylutowaliśmy opornik.Ustawiamy możliwie jak najdokładniej na 14,50v,po ustawieniu delikatnie wszystko skręcamy w całość.

Mając wszystko skręcone pozostaje nam przylutować kabel plusowy i minus,można też przewiercić płytkę i wstawić skręcany zacisk tylko w tym wypadku ostrożnie bo może pęknąć płytka. 

Następnie całość obklejamy klejem na gorąco i gotowe ,możemy podłączać do auta i bawić się istą.

Ładowarkę przetestowałem ,wytrzymuje 4 godziny pracy przy aucie z ISTĄ. 😃

 

Z chęcią więcej zdjęć bym wstawił ale wyczerpałem limit 😬

 

 

 

Wrzucam film ,który bardzo dobrze pokazuje miejsca wlutowania oporników. 

 

4-8d42dab9f7(1).thumb.jpg.1a36a2a5edb655d398382ce261b3e4c5.jpg3-646483987d.thumb.jpg.62e49f6c2c3a1e9f98b67a583b1dc35a.jpg

 

IMG20240722081633-min_11zon_11zon.jpg

IMG20240721115517-min_11zon_11zon_11zon.jpg

IMG20240721123613-min.jpg

IMG20240721115440-min_11zon.jpg

IMG20240721115430-min_11zon.jpg

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 2
  • DracoBlue przypiął/eła ten temat

Opublikowano

Dzieki za poradnik. Części potrzebne do budowy zamówione, jutro powinny być u mnie. Dam znać jak poszło 😛

  • Super 1
Opublikowano

Możesz sobie jeszcze kupić miernik amperów za kilkanaście złoty aby widzieć obciążenie cały czas jakie pobiera auto

Opublikowano
W dniu 23.07.2024 o 17:14, FICU napisał(a):

Dzieki za poradnik. Części potrzebne do budowy zamówione, jutro powinny być u mnie. Dam znać jak poszło 😛

I jak tam zasilacz zbudowany ,czy w czymś pomóc ? 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 29.07.2024 o 22:01, pioteror13 napisał(a):

I jak tam zasilacz zbudowany ,czy w czymś pomóc ? 

Akurat mialem urlop i dopiero wczoraj siadłem do tego tematu. Teoretycznie mam przerobione dwa zasilacze na 14.5V, dołożyłem do nich złącza labolatoryjne na + oraz -, dodatkowo zamontowałem przełącznik ON/OFF na pinach które trzeba było połączyć ze sobą by zasilacz startował. Niestety nie miałem jak sprawdzić czy działają, w sumie wolałbym je w jakiś sposób sprawdzić przed podłączeniem ich do samochodu  tylko jeszcze nie wiem jak 😅 Dodatkowo muszę jeszcze uruchomić drukarkę 3D by wydrukować obudowę dla zasilaczy 🙂 No i czekam na drugi woltomierz i amperomierz bo w moim niestety uszkodził się potencjometr podczas jego kalibracji  😔

  • Lubię to! 1
Opublikowano
29 minut temu, FICU napisał(a):

Akurat mialem urlop i dopiero wczoraj siadłem do tego tematu. Teoretycznie mam przerobione dwa zasilacze na 14.5V, dołożyłem do nich złącza labolatoryjne na + oraz -, dodatkowo zamontowałem przełącznik ON/OFF na pinach które trzeba było połączyć ze sobą by zasilacz startował. Niestety nie miałem jak sprawdzić czy działają, w sumie wolałbym je w jakiś sposób sprawdzić przed podłączeniem ich do samochodu  tylko jeszcze nie wiem jak 😅 Dodatkowo muszę jeszcze uruchomić drukarkę 3D by wydrukować obudowę dla zasilaczy 🙂 No i czekam na drugi woltomierz i amperomierz bo w moim niestety uszkodził się potencjometr podczas jego kalibracji  😔

Ja piny na stałe mostkiem złączyłem ,nie potrzebny był mi przełącznik ale to można robić na różne sposoby jak się chce.

Śmiało możesz podłączyć nic się nie stanie ,tylko pamiętaj że jak masz padnięty akumulator to stablizator może tego nie utrzymać.

Ja mam bez obudowy ,widziałem że robią ale robiłem to na szybko więc klej na gorąco poszedł i też działa ,wiadomo nie jest to estetyczne ale działa. 

Amperomierz i woltomierz do pomiaru najważniejszy 👍

Drugi jak będę robił to już postaram się profesjonalny ,jak byś drukował obudowę to chętnie bym jedną obudowę od ciebie kupił ,bo drukarki nie posiadam. 

Opublikowano
3 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Ja piny na stałe mostkiem złączyłem ,nie potrzebny był mi przełącznik ale to można robić na różne sposoby jak się chce.

Śmiało możesz podłączyć nic się nie stanie ,tylko pamiętaj że jak masz padnięty akumulator to stablizator może tego nie utrzymać.

Ja mam bez obudowy ,widziałem że robią ale robiłem to na szybko więc klej na gorąco poszedł i też działa ,wiadomo nie jest to estetyczne ale działa. 

Amperomierz i woltomierz do pomiaru najważniejszy 👍

Drugi jak będę robił to już postaram się profesjonalny ,jak byś drukował obudowę to chętnie bym jedną obudowę od ciebie kupił ,bo drukarki nie posiadam. 

Spoko, dam znać oraz umieszczę zdjęcia jak wszystko zrobię jak należy 😊 Co do obudowy to się zgadamy na spokojnie, najpierw muszę założyć pasek napędowy stołu drukarki a z tym już walczyłem ostatnio z ponad godzinę i finalnie się poddałem 😅

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.08.2024 o 14:17, pioteror13 napisał(a):

Ja piny na stałe mostkiem złączyłem ,nie potrzebny był mi przełącznik ale to można robić na różne sposoby jak się chce.

Śmiało możesz podłączyć nic się nie stanie ,tylko pamiętaj że jak masz padnięty akumulator to stablizator może tego nie utrzymać.

Ja mam bez obudowy ,widziałem że robią ale robiłem to na szybko więc klej na gorąco poszedł i też działa ,wiadomo nie jest to estetyczne ale działa. 

Amperomierz i woltomierz do pomiaru najważniejszy 👍

Drugi jak będę robił to już postaram się profesjonalny ,jak byś drukował obudowę to chętnie bym jedną obudowę od ciebie kupił ,bo drukarki nie posiadam. 

 

W dniu 5.08.2024 o 14:23, FICU napisał(a):

Spoko, dam znać oraz umieszczę zdjęcia jak wszystko zrobię jak należy 😊 Co do obudowy to się zgadamy na spokojnie, najpierw muszę założyć pasek napędowy stołu drukarki a z tym już walczyłem ostatnio z ponad godzinę i finalnie się poddałem 😅


@pioteror13, aktualnie temat stanął w miejscu 😕 Narodziło mi się sporo tematów które jak to bywa w takich przypadkach są „na już” i jedyne co zrobiłem to wykonałem otwory w PCB i zamontowałem złącza laboratoryjne na 100A oraz zaszalałem i zamówiłem licznik panelowy który mierzy napięcie, natężenie, moc, temp, amperogodziny, watogodziny oraz czas pracy 😅 Może i to przerost formy nad treścią jednak wychodzę z założenia, że jak już robić coś to raz a porządnie 😛

 

No i w sumie urodziło się jedno pytanie. Z racji że aktualnej nie mam jak sprawdzić na aucie działania zasilaczy (mieszkam w bloku gdzie aby przeprowadzić kable z mieszkania do samochodu potrzebowałbym z 50-60m przedłużacza i jestem w trakcie poszukiwań garażu do wynajmu) cały czas szukam jakiegoś domowego sposobu by sprawdzić jego stabilność i poprawność modyfikacji. Może mas jakiś pomysł na to jak to sprawdzić w domowych warunkach? Dziś w sumie spróbuję obciążyć je żarówkami H4, rozmawiałem ze znajomym który robi u nas w ASO jako elektromechanik i twierdzi, że powinno to zadziałać 😅 Za niedługo to zweryfikuje mając nadzieje, że wszystko będzie działać poprawnie gdyż na tą chwilę zostałem bez stacji lutowniczej która postanowiła wybuchnąć podczas lutowania 😂

Edytowane przez FICU
Opublikowano

Działać będzie ,robiłem ostatnio e82 2.0d czyli sterownik podczas programowania odpala na klika minut pompę więc jest duże obciążenie , cała aktualizacja wszystkich modułów włącznie z dde i cas trwała 43 minuty i zasilacz dał radę , oczywiście był ciepły ale jeszcze ponad godzinę było na pewno zapasu. 

Podczas aktualizacji paliły się światła mijania i chodziła dmuchawa nawiewu więc obciążenie było ogromne i wszystko dało radę. 

Napięcie jakie było najmniejsze które udało mi się odnotować podczas aktualizacji sterownika silnika to 13,7v co i tak jest bezpieczne , niebezpieczne jest poniżej 13v.

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

#pioteror13 mam pytanko , bo chciałem zrobic sobie stabilizator napięcia i mam troche inny zasilacz serwerowy niestety jest inna konstrukcja na tej płytce. Owszem jest jeden potencjometr ale ma zakres regulacji (bez tego rezystora ) tylko do 13v . I moje pytanko jest takie co jest na wyjściu tego pina do ktorego jest wpiety ten rezystor bo jak mysle to on wlanie jest odpowiedzialny za podniesiebie napiecia na tym potencjometrze chyba ze sie myle. Bo jak mowie regulacja jest tylko do 13v . Ewentuanie zaraz poszukam cos innego 

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, pinokio177 napisał(a):

#pioteror13 mam pytanko , bo chciałem zrobic sobie stabilizator napięcia i mam troche inny zasilacz serwerowy niestety jest inna konstrukcja na tej płytce. Owszem jest jeden potencjometr ale ma zakres regulacji (bez tego rezystora ) tylko do 13v . I moje pytanko jest takie co jest na wyjściu tego pina do ktorego jest wpiety ten rezystor bo jak mysle to on wlanie jest odpowiedzialny za podniesiebie napiecia na tym potencjometrze chyba ze sie myle. Bo jak mowie regulacja jest tylko do 13v . Ewentuanie zaraz poszukam cos innego 

Napisz jaki masz dokładnie model ,bo ja też jak miałem inny to się na kombinowałem kilka dni a i tak udało mi się uzyskać tylko 14v,dodatkowo po godzinie się zagrzał,dlatego robię tylko na tym modelu właśnie bo on wytrzymuje długo. 

Z resztą dlatego jest w cenie bo każdy go szuka bo to jeden z nielicznych który nadaje się do długiej pracy. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Ale i tak chyba musze poszukać mocniejszy bo ten ma tylko max 42A

IMG_20240831_175338.jpg

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, pinokio177 napisał(a):

Ale i tak chyba musze poszukać mocniejszy bo ten ma tylko max 42A

IMG_20240831_175338.jpg

Tego to z tego co pamiętam to nawet schematu przeróbki nigdzie nie znajdziesz ,jak masz f10 średnio wyposażone to i 40a starczy. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi sie ulepić zasilacz z tego modelu na zdieciu poniżej ,jest na nim stabilne 14.4v. jeśli ktoś by potrzebował tu jest link jak zrobić z tego użytek. Potrzebny jest potencjometr 3 pin 5k, rezystory 3k ohm, 180ohm, i 1k ohm , oraz tranzystor tl431 3 pin. Pozdrawiam i zycze milej zabawy . Tu jest link jak to pokutować dokladnie .https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3669316.html

17262549018994145667443416742105.jpg

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano
W dniu 13.09.2024 o 21:17, pinokio177 napisał(a):

Udało mi sie ulepić zasilacz z tego modelu na zdieciu poniżej ,jest na nim stabilne 14.4v. jeśli ktoś by potrzebował tu jest link jak zrobić z tego użytek. Potrzebny jest potencjometr 3 pin 5k, rezystory 3k ohm, 180ohm, i 1k ohm , oraz tranzystor tl431 3 pin. Pozdrawiam i zycze milej zabawy . Tu jest link jak to pokutować dokladnie .https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3669316.html

17262549018994145667443416742105.jpg

Też są dobre ale szybko się przegrzewają i można się nieźle zdziwić podczas aktualizacji auta 🙃,do serii 1,2,3 wystarczy przy lepszym wyposażeniu w serii 5 Est duży pobór i trzeba uważać bo można nagle stracić podtrzymanie i auto uceglone 🙃 

 

Fajnie że mój temat się rozwija i coraz więcej osób robi sobie zasilacze napięcia tanim kosztem zamiast wydawać na gisa 1500zl 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...