Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Zagotowany silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Dziś spadł mi wąż od termostatu i wyleciał cały płyn auto nie wyswietliło że się gotuje ani że nie ma płynu Zorientowałem się że coś jest nie tak dopiero jak temepratura oleju skoczyła na 120 stopni i auto zaczęło chodzić na 5 garów Pojechałem drugim samochodem szukać plamy i okazało się że przejechałem tak około 2 km. Silnik już raczej szrot czy jeszcze coś z tego będzie ? Dlaczego nie zapaliła się żadna kontrolka? Czujnik temperatury działa normalnie więc powinien dać sygnał. Po podpięciu pod kompa pokazuje wypadanie zapłonu na 6 cylindrze. Pacjent to N53


Opublikowano

Jak to n53 to już masz gładzie cylindrów porysowane ,tam wystarczy przejechać minutę jak padnie pompa elektryczna i po silniku 😀 ,w swoim n52 wymieniłem pompę profilaktycznie bo jak ją rozebrałem to już był jej prawie koniec. 

 

Temperatury płynu ci nie wyświetliło bo może już kiedyś były problemy z tym silnikiem i wyprogramował komunikat wysokiej temperatury,widziałem już coś takiego 🤣

Jak olej przy spokojnej jeździe miałeś 120°C  to ty musiałeś nie 2 kilometry jechać a pezynajmniej z 10 kilometrów 

Jak ja mojego katuję to tak po 10 kilometrów jazdy z pełnym gazem jest 120°C

U ciebie jak olej miał 120°C bez płynu to tam już nie ma co zbierać bo pewnie wałki w głowicy też przytarło ,góra w serii N jest bardzo delikatna 

 

To ten złożony silnik co kiedyś wspominałeś ? 

Opublikowano
8 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

To ten złożony silnik co kiedyś wspominałeś ? 

Kupiłem słupek.

 

10 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Temperatury płynu ci nie wyświetliło bo może już kiedyś były problemy z tym silnikiem i wyprogramował komunikat wysokiej temperatury,widziałem już coś takiego 🤣

Jak olej przy spokojnej jeździe miałeś 120°C  to ty musiałeś nie 2 kilometry jechać a pezynajmniej z 10 kilometrów 

Jak ja mojego katuję to tak po 10 kilometrów jazdy z pełnym gazem jest 120°C

U ciebie jak olej miał 120°C bez płynu to tam już nie ma co zbierać bo pewnie wałki w głowicy też przytarło ,góra w serii N jest bardzo delikatna 

Jeśli ktoś to wyprogramował to jak to przywrócić? Cały czas wyświetla mi jakiś błąd kodowania ale nie pamiętam jaki dokładnie 

 

10 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Temperatury płynu ci nie wyświetliło bo może już kiedyś były problemy z tym silnikiem i wyprogramował komunikat wysokiej temperatury,widziałem już coś takiego 🤣

Jak olej przy spokojnej jeździe miałeś 120°C  to ty musiałeś nie 2 kilometry jechać a pezynajmniej z 10 kilometrów 

Jak ja mojego katuję to tak po 10 kilometrów jazdy z pełnym gazem jest 120°C

U ciebie jak olej miał 120°C bez płynu to tam już nie ma co zbierać bo pewnie wałki w głowicy też przytarło ,góra w serii N jest bardzo delikatna 

Stary silnik też był przegrzany gładzie porysowane a głowica o dziwo ładna nie przytarta aż się zdziwiłem 

Opublikowano

Jak stary silnik był też przegrzany to nie patrzyłeś najpierw czy pompa elektryczna działa z 3 prędkościami ? 

Jak się zepsują to często nie sypią błędami ale chodzą tylko na około 30% mocy i silnik się gotuje. 

Na zbiorniczku wyrównawczym masz korek założony 2.0 bary czy 1.4 ? 

Jak 2 bary to może ktoś już miał wcześniej problem z pompą i nie widział ,ciśnienie rosło więc wsadził 2 barowy korek żeby nie wyrzucało płynu. 

Opublikowano
28 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Jak stary silnik był też przegrzany to nie patrzyłeś najpierw czy pompa elektryczna działa z 3 prędkościami ? 

Jak się zepsują to często nie sypią błędami ale chodzą tylko na około 30% mocy i silnik się gotuje. 

Na zbiorniczku wyrównawczym masz korek założony 2.0 bary czy 1.4 ? 

Jak 2 bary to może ktoś już miał wcześniej problem z pompą i nie widział ,ciśnienie rosło więc wsadził 2 barowy korek żeby nie wyrzucało płynu. 

Pompa wleciała odrazu nowa Kamoka. Korek był rozwalony to wziąłem tymczasowo z diesla żeby to pochodziło trochę a nie wiem jaki tam mam 

Opublikowano (edytowane)

No właśnie korek był rozwalony ,czyli pompa do dupy i może chłodnica jest też zatkana od jakiś uszczelniaczy  ,pompa elektryczna to tylko pierburga. 

Po złożeniu wszystkiego zrobiłeś procedurę odpowietrzania przynajmniej dwa razy ? 

Można bez kompa trzymając przez parę sekund na zapłonie i nawiew na 28 stopni wtedy się aktywuje ,trwa kilka minut 

 

Sprawdzałeś chłodnicę czy ma przepływ bo może ktoś kiedyś dał jakiś uszczelniacz do chłodnic?

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
6 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

No właśnie korek był rozwalony ,czyli pompa do dupy i może chłodnica jest też zatkana od jakiś uszczelniaczy  ,pompa elektryczna to tylko pierburga. 

Po złożeniu wszystkiego zrobiłeś procedurę odpowietrzania przynajmniej dwa razy ? 

Można bez kompa trzymając przez parę sekund na zapłonie i nawiew na 28 stopni wtedy się aktywuje ,trwa kilka minut 

Tak odpowietrzałem. Przepływu chłodnicy nie sprawdzałem ale wyglądała jakby ktoś niedawno ją wymienił. 

 

Czyli nastawiać się na kolejny silnik? A jak to wygląda ze swapem na n52? Dużo z tym roboty? Wtryski mam w miarę świeże z indexem 11 więc wpadłem na pomysł żeby to co się da z tych silników posprzedawać odzyskać trochę kasy i wstawić n52

Opublikowano

Wykręć świece i zajrzyj kamerą na gładzie będziesz wiedział od razu . 

Ogólnie n53 jest mało i nikt tego nie chce 

W temacie swapa tak się siedzę ale sterownik (msv70 pewnie masz) zostaje tylko wsad wgrać od n52b30 ,tak to z tego co się orientuję to elektryka to samo , skrzynia pasuje ,łapy te same nawet wszystkie węże chłodnicy 

Opublikowano
Godzinę temu, pioteror13 napisał(a):

Wykręć świece i zajrzyj kamerą na gładzie będziesz wiedział od razu . 

Ogólnie n53 jest mało i nikt tego nie chce 

W temacie swapa tak się siedzę ale sterownik (msv70 pewnie masz) zostaje tylko wsad wgrać od n52b30 ,tak to z tego co się orientuję to elektryka to samo , skrzynia pasuje ,łapy te same nawet wszystkie węże chłodnicy 

Podejrzewam że pękł blok albo głowica dlatego zaczął chodzić na 5 garów ale jutro może znajdę czas i zobaczę 

Opublikowano

I jak sprawdziłeś co tam poszło? 

 

Lepiej sobie ogarnij swap na n52b30,taniej tobie wyjdzie niż robienie tego n53. 

Do n52b30 jak coś to można głowicę wkładać od b25 tylko koni parę ucieka,za to są sporo tańsze. 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
13 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

I jak sprawdziłeś co tam poszło? 

 

Lepiej sobie ogarnij swap na n52b30,taniej tobie wyjdzie niż robienie tego n53. 

Do n52b30 jak coś to można głowicę wkładać od b25 tylko koni parę ucieka,za to są sporo tańsze. 

 

Jeszcze nie. W weekend chyba dopiero znajdę czas. 

 

13 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

I jak sprawdziłeś co tam poszło? 

 

Lepiej sobie ogarnij swap na n52b30,taniej tobie wyjdzie niż robienie tego n53. 

Do n52b30 jak coś to można głowicę wkładać od b25 tylko koni parę ucieka,za to są sporo tańsze. 

 

Jak piec na śmietnik to na 90% wpadnie n52

 

N52 to jakie najlepiej brać? słyszałem że tych ze srebrną pokrywą nie polecają. Myślałem na n52k 272km 

Opublikowano (edytowane)

N52b25 miały wadę olejową i kanały w głowicy źle skonstruowane i jest tego najwięcej na rynku.  

N52b30k to ostatni najmocniejszy ,poprawiony ,na pośrednim wtrysku ,najmniej spotykany.Ja taki mam w swoim aucie zrobiony decat,dolot,mapa i nawet fajnie to idzie. 

 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
W dniu 30.07.2024 o 21:29, pioteror13 napisał(a):

N52b25 miały wadę olejową i kanały w głowicy źle skonstruowane i jest tego najwięcej na rynku.  

N52b30k to ostatni najmocniejszy ,poprawiony ,na pośrednim wtrysku ,najmniej spotykany.Ja taki mam w swoim aucie zrobiony decat,dolot,mapa i nawet fajnie to idzie. 

 

Dziś ją odpaliłem zaczęła normalnie chodzić. Lekko zadymiła po odpaleniu. W weekend zerknę dokładnie czy coś tam się stało 

Opublikowano

Jak zadymiła to raczej gładzie porysowane ,z resztą pewnie jak byś odpalił na dłużej to tłoki będą puchły po dobrym rozgrzaniu. 

 

Opublikowano
12 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Jak zadymiła to raczej gładzie porysowane ,z resztą pewnie jak byś odpalił na dłużej to tłoki będą puchły po dobrym rozgrzaniu. 

 

Około 10-15 min chodziła 

Opublikowano

Za krótko, olej się nie rozgrzał zobacz jak się rozgrzeje olej do przynajmniej 70-80 ,bo aż nie chce mi się wymierzyć że nic się nie stało ,to cud by był 😀.

Jak nie masz kamerki inspekcyjnej to kup za 20zl taką do telefonu i też zobaczysz gładzie. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.08.2024 o 11:16, pioteror13 napisał(a):

Za krótko, olej się nie rozgrzał zobacz jak się rozgrzeje olej do przynajmniej 70-80 ,bo aż nie chce mi się wymierzyć że nic się nie stało ,to cud by był 😀.

Jak nie masz kamerki inspekcyjnej to kup za 20zl taką do telefonu i też zobaczysz gładzie. 

Wiem wiem kupię Jutro posprawdzam co i jak 

 

Nie wiem jakim cudem, ale silnik przeżył 

Edytowane przez Bartas2002

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...