Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Krzywe tarcze hamulcowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.Mam problem z hamulcami a mianowicie 2-gi zestaw tarcz się pokrzywił.Mam bicie przy hamowaniu.Pacjent to BMW g31 520i po modyfikacjach.A mianowicie zwiększona moc do 320hp .Wymienilem już chyba wszytko to znaczy piasty wąchacze  nowy płyn hamulcowy .Zaznaczam ze auto posiada też dystanse kół .Przejechane. 3000km i znowu bije.. Proszę was o pomoc i może jakiś sugestnie w tej sprawie .

 

Dziękuję .


Opublikowano

Ok,co za marka tarcz ?,po założeniu nie dałeś czasem pasty pomiędzy piastę a felgę ? 

Po założeniu tarcz przejechałeś pierwsze 100km bardzo delikatnie ? 

 

  • Administrator
Opublikowano

Najpierw wypadałoby się przywitać. Tworzysz post tematyczny w powitalni... Przenoszę do odpowiedniego działu.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
2 godziny temu, pioteror13 napisał(a):

Ok,co za marka tarcz ?,po założeniu nie dałeś czasem pasty pomiędzy piastę a felgę ? 

Po założeniu tarcz przejechałeś pierwsze 100km bardzo delikatnie ? 

 

 

Hej. Pierwsza wymiana to tarcze ebc z żółtymi  klockami. Wykrzywiło je strasznie po przejechaniu jedynie 1500km po sprawdzeniu bicia na zegarze było ponad 800 bicia z prawej i z lewej strony.2 zestaw jakiś tańszy nie pamiętam obecnie jeżdżę i wykrzywił też ale mniej niż poprzenie ale bije jak hamuje.Nie dodawałem żadnych smarów past montażowych i tak nawet 200 km jeździłem delikatnie .Wymiana odbywała się w warsztacie miłośników BMW. Boje się kupować następny zestaw tarach przed znalezieniem przyczyny bo co jak kupię i znowu zacznie bić .Pomocy .

 

Może trzeba zmienić zestaw hamulców na większy m pakiet? Może ten obecny zestaw nie daje siebie rady co do mocy silnika i się przegrzewają? Obecnie  średnica tarczy to 330 mm i zacisk Jednotłoczkowy.Sam nie wiem co robić Pomocy .

Opublikowano

Jeśli nie było żadnego smarowania piasty to ok a czy był pomiar bicia piasty czujnikiem zegarowym ? Jak tak i nic nie wyszło to jedynym powodem zostają dystanse 

 

Na większy nie ma sensu ja mam 330mm i rozgrzewam do czerwoności i nie mam bicia 😆, wystarczy tylko prawidłowy montaż i nie pozrywane tuleje wahaczy oraz dobrej jakości tarcze.

Ja akurat mam rotinger nawiercane i nacinane przód tył uważam że są najlepsze w stosunku cena jakość tylko klocki trzeba lepsze dobrać.

Opublikowano
W dniu 13.08.2024 o 20:35, pioteror13 napisał(a):

Jeśli nie było żadnego smarowania piasty to ok a czy był pomiar bicia piasty czujnikiem zegarowym ? Jak tak i nic nie wyszło to jedynym powodem zostają dystanse 

 

Na większy nie ma sensu ja mam 330mm i rozgrzewam do czerwoności i nie mam bicia 😆, wystarczy tylko prawidłowy montaż i nie pozrywane tuleje wahaczy oraz dobrej jakości tarcze.

Ja akurat mam rotinger nawiercane i nacinane przód tył uważam że są najlepsze w stosunku cena jakość tylko klocki trzeba lepsze dobrać.

 

Opublikowano

Hmm dzięki za sugestie ,tylko jak mam to rozumieć czy ten model samochodu nie toleruje żadnych dystansów ,czy po prostu te co mam sa wadliwe ? Już tak myślałem że może to wina Piast  ze były krzywe i pokrzywiły tarcze i dystans się też poddał i się wykrzywił .? Piasty zmieniłem przy drugim komplecie tarcz ale został ten sam dystans być może już pokrzywiony i dla tego drugi komlet tarcz też się pokrzywił przez dystanse?Co myślicie?  Proszę o pomoc bo już mi się wiedza powoli kończy 🤦Dziekuje z góry za każdą podpowiedź .

Opublikowano

Tak jak pisałem tobie wcześniej ,usuń dystanse ,często te aluminiowe dystanse po dłuższym czasie nie chcą schodzić i jak je ktoś nawet lekko zbijał to może być bicie. 

Sprawdzany był luz na końcówkach drążków i na maglownicy ? 

Opublikowano

Tak był sprawdzany na stacji diagnostycznej.  Jak robili geometrię to by zauważył czy jest luz tak czy siak.

Dystanse już dawno zdjąłem i powiem Ci że auto lepiej się prawdzi nie ma już wibracji przy większych prędkościach jak byly wcześniej za czasu dystansów .Zostalo tylko bicie przy hamowaniu tarcze z przodu są krzywe były sprawdzane tylko teraz pytanie czy jak założę nowe tarcze czy za jakiś czas znowu ich coś nie pokrzywi ?Bo dalej nie znam pzyczyny dlaczego wcześniej się tarcze krzywiły .🤦Może to była wina dystansów ale czy napewno?

 

Opublikowano (edytowane)

Jak są prawie nowe i klocki też to pojedź gdzieś autem na ich toczenie ,zrobią toczenie maszyną na aucie ,bez zdejmowania tarcz.Pewnie więcej jak 250zł za komplet 2 tarcz nie zapłacisz.

 

Nie uzupełniłeś profilu ,zasadnicze pytanie czy masz xdrive czy nie ? 

Edytowane przez pioteror13

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...