Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Wymiana elektrycznej pompy wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany pompy wody w n52 , co jaki okres/ile kilometrów rekomendowana jest wymiana pompy wody i termostatu.  I drugie pytanie odnośnie przycisku REST na panelu klimy, z tego co sie orientowałem pod maską to nie ma u mnie tej dodatkowej pompki wody która powinna być umiejscowiona na nadkolu po stronie kierowcy. W zimę czasem używałem tego przycisku i cieple powietrze leciało tylko przez chwile dopóki była ciepła nagrzewnica potem leciało juz zimne . Czy jest możliwość doposażenia w tą pompkę.

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg


Opublikowano

Tak, możesz dołożyć pompkę ale musisz znaleźć schematy podłączenia dodatkowej pompki ,jak dla mnie to i tak bez sensu. 

 

Pompę wymień,bo w każdej chwili może paść i zanim wyskoczy ci błąd pompy i przegrzania to często już silnik jest przytarty. 

 

Pompę możesz sprawdzić najlepiej jak już po trasie długiej zjedziesz ,to jak wyłączysz auto dajesz na zapłon ustawiasz temperaturę na nawiewach na max i trzymasz pedał gazu na full w podłogę ,trzymasz z 15 sekund i powinieneś słyszeć jak chodzi raz szybciej powinna a później wolniej ,jest to ogólnie procedura odpowietrzania ale dzięki temu sprawdzisz czy dwa biegi chodzą,bo często jest tak że pompa jak się uszkodzi to pracuje tylko ma wolniejszym biegu i co chwilę przegrzewa silnik. 

Opublikowano

Kurde widze ze masz juz troche doświadczenia z tym silnikiem 😅 ja powoli usuwam zaniedbania poprzedniego właściciela i bolączki tej jednostki takie jak uszczelniacze zaworowe uszczelki pod wymiennikiem cewki świece mam chciałem tez kupować zestaw naprawczy do DISa ale u mnie nie ma żadnego luzu i pracuje ładnie. Mam tylko problem z dolną partią obrotów czasem jak jade i chce depnąć to jest cos takiego jak by nagle odcięło paliwo na ułamek sekundy i dopiero się wkręca. Czytałem ze to moze być wytarty walek o Valvetrocic lub walek wydechowy

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

 

Znam się na tym trochę to mało powiedziane 😂,znam ten model silnika jak i inne na pamięć ,mogę go składać z zamkniętymi oczami ,dużo się tym zajmuję.

Wymień najpierw zawory vanos ,lub wyjmij je na początek i włóż do nafty na dzień lub jak masz myjkę to do myjki ultradźwiękowej na godzinkę. 

Są też sitka vanos ,jak ktoś rzadko zmieniał olej a u ciebie tak było skoro miałeś wymieniane uszczelniacze to trzeba te sitka vanos wyjąć i wyczyścić ,zdejmujesz koło prawe przednie ,zdejmujesz nadkole i masz pod kolektorem dwa łby na torx ,to te właśnie sitka zaworów vanos. 

Jak byś miał wytarty wałek to by ci klekotał po mocnej jeździe i wywało by co jakiś czas błąd wałka i nagły spadek mocy. 

Opublikowano

Elektrozawory vanos wymieniłem juz od razu po zakupie bo wywalało błędy na przemian raz wydechowy raz dolotowy a po wymianie juz zero bledow związanych z vanosem. 

Nie no z valvetronica nie miałem żadnych błędów wgl. Kurde o tych siateczkach to mnie zaskoczyłeś musiało mi to gdzieś umknąć, widziałem właśnie ze ludzie tak płukali te elektrozawory ale o tych siatkach to nie wiedziałem 😅 jak to mówi "pewien Nosacz N jak Nie kupuj" 🤣

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jak kupiłeś zamienniki vanos to często różnie działają ,nie dają błędu a auto nie jedzie jak powinno ,możesz jeszcze sprawdzić sobie " grzebień" od wałka wydechowego ,jak wyjmiesz silniczek valvetronic to zobacz na ośkę silniczka czy nie jest wyszczerbiony i czy na wałku ten grzebień nie jest wyszczerbiony bo też są takie przypadki że przeskakuje i nie ma czasami mocy a błąd nie wyskakuje.

Te silniki są dobre ,tylko olej trzeba zmieniać co max 8 tysięcy,ja mało jeżdżę i zmieniam co max 5 tysięcy i już jest mega przepalony. 

Ja miałem zakładać turbo do tego mojego n52 ale nie mam czasu bo teraz do czego innego dokładam turbo , a z resztą w Polsce i tak by nikt mi tego potem nie kupił,dlatego potem wolę się przesiąść na n55 i zrobić moc.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Oglądałem to podczas wymiany pokrywy zaworów bo ktoś zmieniał samą mebrane i tak otwierał że połamał tą pokrywkę i była zaklejona sylikonem i nie warto bylo juz tego lepić i kupiłem nową. I tu jest kolejne pytanie jakie powinno być podciśnienie przy otwieraniu korka oleju i z tego co wiem powinna być sama reakcja w nagłym spadku obrotów przy odtworzeniu tego korka a u mnie nie ma żadnego spadku obrotów. Czy jest to wina samej pokrywy zamniennika czy samej memmbrany odmy

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Nie będziesz miał różnicy ,będzie bardzo mała i chwilowa ,bo jak coś jest nie tak z powietrzem ,ciśnieniem ,przepustnicą i silnik to wykryje to wtedy przełączy się na system valvetronic,możesz sobie zdjąć cały kolektor dolotowy z przepustnicą a silnik i tak odpalisz normalnie ,to tak w skrócie bo bym pisał na kilka stron 

Opublikowano

O tym też słyszałem ze przełącza sie na valvetronic. Ale nie dawało mi spokoju to ze po wymianie pokrywy było większe podciśnienie,  ale przed mozna powiedzieć ze nie bylo to wgl szczelne bo i wąż odpowietrzenia który jest z tyłu i odzie do kolektora tez był ustalony i myślałem że teraz jest zbyt duże to podciśnienie. Lepiej sie kogoś poradzić kto "zjadł zęby "na tym silniku niż potem szukać skąd jest wyciek od za dużego podciśnienia 

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...