Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Brzęczący zawór na tlumiku koncowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy jest jakaś możliwość zniwelowania luzu na tej przepustnicy umieszczonej na końcowym tłumiku? Ostatnio uruchomiłem to ustrojstwo bo zauważyłem ze nie dziala i po odpięciu wężyka nie bylo podciśnienia, na początku myślałem ze to wina elektrozaworu w bagażniku ale okazalo sie ze otwiera sie normalnie a okazało sie ze ktoś zaślepił trójnik pod maską od podciśnienia idącego do servo hamulców wystarczyło przewiercić otwór małym wiertłem i wszystko zaczęło działać i tu zaczęło sie grzechotanie podczas jazdy gdy przepustnica jest zamknięta. Rozwiązałem drukarsko ten problem montując sprężynę idącą od mocowania zderzaka do podłużnicy i do samego ramienia gruszki, ale rezonowanie przeniosło sie na samą sprężynę . Czy istnieje jakiś normalny sposób na naprawę tego problemu , szukałem na zagranicznych forach ale nie znalazłem rozwiązana tego problemu.

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg


Opublikowano

Mam tą przepustnicę ,nic na to nie poradzisz ,jak już masz luz na ośce to nic nie poradzisz ,możesz ją bimmerlinkiem z trybu auto ustawić na stałe na zamkniętą lub otwartą. 

Opublikowano

Myślałem o dorobieniu jakis tulejek prowadzących w samym tłumiku żeby trzpień nie mial luzu lub włożenie cieniutkiej podkładki zeby skasować ten luz, ale z drugiej strony czy nie spowoduje to zacinania sie lub wgl nie bedzie mialo sily go otworzyć/zamknąć . 

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano
5 minut temu, pinokio177 napisał(a):

Myślałem o dorobieniu jakis tulejek prowadzących w samym tłumiku żeby trzpień nie mial luzu lub włożenie cieniutkiej podkładki zeby skasować ten luz, ale z drugiej strony czy nie spowoduje to zacinania sie lub wgl nie bedzie mialo sily go otworzyć/zamknąć . 

Nie będzie Tobie to chodziło ,już nie raz przy tym kombinowałem u innych , u mnie jest cicho bo jeszcze przebieg mały 

Opublikowano

No tak właśnie myslalem. Póki co u mnie wygląda to tak 😅 póki co zdaje egzamin musze tylko zniwelować rezonowanie samej sprężyny 

IMG_20240825_123757.jpg

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano (edytowane)

Migomatem ośkę na górze zaspawać na otwartej i będzie wtedy najlepiej 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Hehe. To juz wczesniej uważałem za ostateczność 😅 ale ja akurat nie lubie iść najłatwiejsza linią oporu 😅. Ale kiedyś gdzieś czytałem ze ta przepustnica w wydechu tez nie jest tam tylko od efektu dźwiękowego ale też ma wpływ na osiągi samego silnika, moge się mylić. Ale na pewno z jakiegoś powodu ta przepustnica tam jest 

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ten wydech strasznie blokuje ,jak wstawiłem kolektor wydechowy z kwasówki bez katów i końcowy wybebeszyłem i przespawałem układ po swojemu to na hamowni od razu wyszło przy 34°C na zewnątrz 270km bez mapy a z oryginalnym wydechem z katami 260km i mniej nm 

Ogólnie te silniki nie trzymają mocy ,u mnie wyszło najlepiej jak do tej pory z pośród innych N. 

 

Ogólnie to orginalny dolot w tych silnikach się grzeje i auto nie jedzie ,ja zrobiłem stożek ,teraz robię lepszy dolot powietrza pod maską ,dołożyłem na wlot powietrza w nerki specjalne chwytaki powietrza żeby więcej łapało bo tak to nie stety nie wiele w serii tam wpada zimnego powietrza. 

Na ori dolocie miałem nie raz ponad 70°C i odcinało moc. 

 

wykres 330i.png

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Gdyby nie to ze mieszkam w niemczech juz dawno zrobił bym wydech po swojemu ale tu na TUV musi byc albo ori albo dodane do dowodu rejestracyjnego. A przerabialeś temat filtra K&N mowie o tym wyglądającym jak oryginal? 

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Miałem to ,szkoda kasy ,nic to nie dało ,puszkę też całą obliczyłem watą termiczną z taśmą i też niewiele to dało ,dopiero stożek ,plus osłona termiczna i chwytaki w nerkach poprawiły sprawę 

Opublikowano

A mam jeszcze jedno pytanko odnośnie taśmy termicznej na kolektorze wydechowym  przerabialeś to ? I czy wgl obniża to temperaturę w komorze silnika 

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano (edytowane)

Nie zakładaj tego ,broń boże 😂,jak już to izolację termiczną heat shield ale będzie drogo bardzo. 

Bandaży nie zakładaj bo silnik masz pochylony mocno na wydech i jak uszczelka silniczka valvetronic pójdzie co się często zdarza lub uszczelka pokrywy to jak pójdzie olej na bandaż to tylko zdążysz uciec z auta żeby przeżyć ,już nie jeden ledwo uszedł z życiem a z auta została tylko kupka stali. 

Bandaż termiczny można sobie założyć w motorze ,czy tam gdzie wiemy że olej nam nie wycieknie centralnie na wydech ,ja bandażem robiłem wydech cały w quadzie ale jak porównałem temperaturę na zewnątrz bandażu to jakoś to dużo nie dało a ominąłem podwójne.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Jeśli chodzi o wyciek oleju na wydech to juz to przerabiałem 😅 włożyłem stara uszczelkę tą metalowo gumową od silniczka Valvetronic i uciekał tamtędy olej i jak sie nazbierało wystarczająco na pokrywie to kapało na kolektor zwłaszcza przy skręcaniu 😅tak to jest jak sie chce przycebulić 😅. A jeśli chodzi o pożar w aucie to mam juz doświadczenie z moja pierwszą bawarką jak mi sie od zwarcia na Aku zapalił bagażnik, na szczęście spaliło sie tylko wygłuszenie bagażnika pare plastików i podszybie tylne .

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Ta uszczelka od silnika valvetronic nawet orginalna nieraz cieknie nowa ,ja dawałem minimalnie z obu stron płynną uszczelkę od erlinga i nigdy nie będzie ciekło ,prędzej stwardnieje uszczelka pod pokrywą,chociaż pod pokrywą też w rogach na masę składałem bo niby według TISBMW taka jest procedura. 

Opublikowano

A jeśli chodzi o stożek to jakiejś konkretnie firmy ?

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Ja kupiłem simota ,tani i dobry jakościowo ,dodatkowo osłona przeciwdeszczowa na niego.Muszisz dodatkowo na eBay kupić gumę dolotu dedykowaną do n52 i kupić 3'' łącznik z wejściem na czujnik temperatury powietrza w dolocie ,długo szukałem aż w końcu znalazłem na aliexpress pasujący. 

Dodatkowo załóż sobie air scoop ,na aliexpress chyba jakoś 70 dych. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...