Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

M57D30 Euro3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 
Pacjent ze zdjęcia M57D30 euro 3 + 6hp 

Od dłuższego czasu borykam się z problem którym jest nierówna praca silnika na biegu jałowym oraz gorsze osiągi które występują po dłuższej jeździe (słabsza reakcja na przyspieszanie ) 

Auto nie dymi, pali od strzała w każdych warunkach. 
Dzieje się to rzadko na zimnym i jak zrobi 100m to chodzi jak zegarek przez następne 20km 

A jak dostanie obrotów, temperatury to wtedy rzuca silnikiem na wolnych obrotach aż widać jak cała buda się rusza 
 

z rzeczy sprawdzonych i zrobionych :

- przeplywka zmieniona 
- zaślepiony egr 
- usunięte klapy wirowe 
- wymienione świece żarowe oraz zmieniony sterownik świec żarowych (regeneracja) 
- zmieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR 
- sprawdzone ciśnienie paliwa na listwie (jest w normie podczas nierównej pracy) 
- sprawdzony kolektor wydechowy 
- wymienione podciśnienia
- sprawdzone wtryski 
- zrobiony alternator z regulatorem Valeo 
- zmieniona klema IBS (ładowanie 14.5V) 
- sprawdzone sumy kontrolne w sterowniku silnika 

- sprawdzone wtryski na przelewy i korekty 

- kompresja sprawdzona 


Znowu gdy włączę xenon, grzane, wentylowane fotele to silnik dużo lepiej zaczyna pracować i tak samo było gdy użyczałem prądu koledze któremu zabrakło do odpalenia to nagle zaczal równo pracować i szczerze mówiąc to już brak pomysłów na ten samochód.. 

Co jeszcze może wpływać na taki problem?

Raz usłyszałem o tym że sterownik silnika może od temperatury wariować ale nie wiem czy brać to na poważnie 

Edytowane przez Barto140

  • Administrator
Opublikowano

Jakie są korekcje wtryskiwaczy gdy silnik pracuje nierówno? 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
Godzinę temu, DracoBlue napisał(a):

Jakie są korekcje wtryskiwaczy gdy silnik pracuje nierówno? 

Praktycznie przy zerze. Czy chodzi równo czy nierówno to korekcje są praktycznie na 0 jak nowe 

Opublikowano
20 godzin temu, Barto140 napisał(a):

Witam, 
Pacjent ze zdjęcia M57D30 euro 3 + 6hp 

Od dłuższego czasu borykam się z problem którym jest nierówna praca silnika na biegu jałowym oraz gorsze osiągi które występują po dłuższej jeździe (słabsza reakcja na przyspieszanie ) 

Auto nie dymi, pali od strzała w każdych warunkach. 
Dzieje się to rzadko na zimnym i jak zrobi 100m to chodzi jak zegarek przez następne 20km 

A jak dostanie obrotów, temperatury to wtedy rzuca silnikiem na wolnych obrotach aż widać jak cała buda się rusza 
 

z rzeczy sprawdzonych i zrobionych :

- przeplywka zmieniona 
- zaślepiony egr 
- usunięte klapy wirowe 
- wymienione świece żarowe oraz zmieniony sterownik świec żarowych (regeneracja) 
- zmieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR 
- sprawdzone ciśnienie paliwa na listwie (jest w normie podczas nierównej pracy) 
- sprawdzony kolektor wydechowy 
- wymienione podciśnienia
- sprawdzone wtryski 
- zrobiony alternator z regulatorem Valeo 
- zmieniona klema IBS (ładowanie 14.5V) 
- sprawdzone sumy kontrolne w sterowniku silnika 

- sprawdzone wtryski na przelewy i korekty 

- kompresja sprawdzona 


Znowu gdy włączę xenon, grzane, wentylowane fotele to silnik dużo lepiej zaczyna pracować i tak samo było gdy użyczałem prądu koledze któremu zabrakło do odpalenia to nagle zaczal równo pracować i szczerze mówiąc to już brak pomysłów na ten samochód.. 

Co jeszcze może wpływać na taki problem?

Raz usłyszałem o tym że sterownik silnika może od temperatury wariować ale nie wiem czy brać to na poważnie 

Ok ,widzę że prawie wszystko zrobiłeś ale zapomniałeś o jednej rzeczy ,rozrząd 🫠,zajrzyj do niego ,zobacz czy jest luźny ,zobacz na napinacz , ślizgi, załóż blokady i zobacz czy się pokrywa na znakach.

Jak dla mnie to u ciebie winowajcą w dużym stopniu jest rozrząd. 

Opublikowano
6 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Ok ,widzę że prawie wszystko zrobiłeś ale zapomniałeś o jednej rzeczy ,rozrząd 🫠,zajrzyj do niego ,zobacz czy jest luźny ,zobacz na napinacz , ślizgi, załóż blokady i zobacz czy się pokrywa na znakach.

Jak dla mnie to u ciebie winowajcą w dużym stopniu jest rozrząd. 

Spróbuję jakoś to sprawdzić, jest gdzieś jakieś okienko rewizyjne na napinacz żeby zerknąć wysunięcie jego ? 
 

I kolejna sprawa mnie zastanawia bo rozrząd to wiadomo że jak się nie zgrywa to silnik dostaje szału ale dlaczego wystarczy że obciążę silnik poborem prądu i zaczyna równo pracować ? 

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Barto140 napisał(a):

Spróbuję jakoś to sprawdzić, jest gdzieś jakieś okienko rewizyjne na napinacz żeby zerknąć wysunięcie jego ? 
 

I kolejna sprawa mnie zastanawia bo rozrząd to wiadomo że jak się nie zgrywa to silnik dostaje szału ale dlaczego wystarczy że obciążę silnik poborem prądu i zaczyna równo pracować ? 

M57 nie robiłem bo to za stara generacja ,nie dotykam się do tego więc nie wiem jak tam jest z napinaczem ale raczej musisz zdjąć pokrywę rozrządu żeby coś zobaczyć. 

Pod obciążeniem auto często pracuje równo jeśli rozrząd jest na znakach rozjechany,inaczej może powiem nie ma tej mocy co powinien i tak ale pod obciążeniem nie słyszymy tak nierównej pracy ,jedynie wyłapiesz to oscyloskopem na czujniku wałka lub wału. 

Jak nigdy nie zaglądałeś do rozrządu a masz problemy z mocą ,falowaniem to lepiej jak najszybciej zajrzyj tam bo w dieslu koszta są potem spore 🙃 a i każdy rozsądny mechanik unika napraw starych diesli ,bo żeby zrobić to ze sztuką to koszt 30 tysięcy a przecież żaden klient tyle nie zapłaci ,więc zostaje potem używany słupek z allegro ,chyba że robisz sobie sam remont wtedy wychodzi połowa ceny ,bo tak się liczy mniej więcej ,jak części 15 tysięcy to robota drugie 15. 

Edytowane przez pioteror13
  • Administrator
Opublikowano
Godzinę temu, Barto140 napisał(a):

I kolejna sprawa mnie zastanawia bo rozrząd to wiadomo że jak się nie zgrywa to silnik dostaje szału ale dlaczego wystarczy że obciążę silnik poborem prądu i zaczyna równo pracować ? 

 

Sprawdź jakie jest napięcie podczas falowania, czy nie skacze. A w jakim jest koło pasowe? Bo też czasami przez to silnik nierówno pracuje.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
6 godzin temu, DracoBlue napisał(a):

 

Sprawdź jakie jest napięcie podczas falowania, czy nie skacze. A w jakim jest koło pasowe? Bo też czasami przez to silnik nierówno pracuje.

Przy aku napięcie jest praktycznie stałe w przedziale 14,4 do 14,6 V 

pod maską jak dwa razy się wpinałem na plus i minus to tam były dziwne skoki typu 14,5V do nawet 16V ale dlaczego tutaj było tak a przy aku stałe to nie wiem 

 

koło pasowe wygląda okej bo nie widziałem tam żeby guma była mocno spękana czy oberwana 

  • Administrator
Opublikowano

Wtryskiwacze masz z końcówka 131 czyli takie jak powinny być w EU3 czy z końcówka 216 z EU4? Bo jeśli wtryski z eu4 i mapa nie zrobiona to też mogą być takie kwiatki 😉 A juz kilka takich przypadków było, że ktoś założył wtryski z eu4 i nie zrobił mapy.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
13 minut temu, DracoBlue napisał(a):

Wtryskiwacze masz z końcówka 131 czyli takie jak powinny być w EU3 czy z końcówka 216 z EU4? Bo jeśli wtryski z eu4 i mapa nie zrobiona to też mogą być takie kwiatki 😉 A juz kilka takich przypadków było, że ktoś założył wtryski z eu4 i nie zrobił mapy.

Wtryski są z końcówką 131  😕 

Opublikowano
10 godzin temu, Barto140 napisał(a):

Wtryski są z końcówką 131  😕 

Sprawdź sobie lepiej ten rozrząd 😉,tutaj szukaj przyczyny. 

Jeszcze może być jedno trzeba by zajrzeć przez wtryski kamerą inspekcyjną na gładzie cylindrów czy nie mają głębokich rys ,tak z takimi głębokimi sznytami też będziesz miał dobre ciśnienie 🙃

  • Lubię to! 1
Opublikowano
3 godziny temu, pioteror13 napisał(a):

Sprawdź sobie lepiej ten rozrząd 😉,tutaj szukaj przyczyny. 

Jeszcze może być jedno trzeba by zajrzeć przez wtryski kamerą inspekcyjną na gładzie cylindrów czy nie mają głębokich rys ,tak z takimi głębokimi sznytami też będziesz miał dobre ciśnienie 🙃

No to nic, będzie trzeba dorwać magika który zajrzy do tego rozrządu nawet profilaktycznie dla pewności, pojeździłem nią wczoraj cały dzień i jedyne co zauważyłem w niej to to że jak nie pracuje równo na wolnych to w przedziale ok 1500-1800 obrotów grają wtryski. Jak chodzi równo to nie ma tego ale jak już rzuca silnikiem to wtryski grają i to dość mocno 

Opublikowano

To lepiej zajrzyj do tego rozrządu jak najszybciej bo łańcuchy i ślizgi nie są wieczne 🙃 tym bardziej jak olej był rzadko zmieniany. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 8.09.2024 o 14:04, pioteror13 napisał(a):

To lepiej zajrzyj do tego rozrządu jak najszybciej bo łańcuchy i ślizgi nie są wieczne 🙃 tym bardziej jak olej był rzadko zmieniany. 

Jestem po sprawdzeniu i wymianie rozrządu, stary nie był rozciągnięty a jedynie ślizgi miały ślady pracy ale jeszcze bez tragedii. Fakt że od razu go zmieniłem bo szkoda tego nie zrobić i mimo wymiany i poprawnego ustawienia to dalej rzuca silnikiem.. 

 

z rzeczy które odkryłem jak siedziałem z Inpą w aucie to że w momencie rzucania silnikiem korekty wtryskiwaczy się zamrażają i nie dają znaku życia a w momencie gdy np włączę klimatyzacja to nagle korekty zaczynają pracować i auto pracuje równo i teraz pytanie czy nie jest to walnięty sterownik silnika że nie koryguje wtryskiwaczy ? 

filmik z inpy 

 

 

https://youtu.be/I9hu2cMkpak

Opublikowano
W dniu 8.09.2024 o 14:04, pioteror13 napisał(a):

To lepiej zajrzyj do tego rozrządu jak najszybciej bo łańcuchy i ślizgi nie są wieczne 🙃 tym bardziej jak olej był rzadko zmieniany. 

Jestem po sprawdzeniu i wymianie rozrządu, stary nie był rozciągnięty a jedynie ślizgi miały ślady pracy ale jeszcze bez tragedii. Fakt że od razu go zmieniłem bo szkoda tego nie zrobić i mimo wymiany i poprawnego ustawienia to dalej rzuca silnikiem.. 

 

z rzeczy które odkryłem jak siedziałem z Inpą w aucie to że w momencie rzucania silnikiem korekty wtryskiwaczy się zamrażają i nie dają znaku życia a w momencie gdy np włączę klimatyzacja to nagle korekty zaczynają pracować i auto pracuje równo i teraz pytanie czy nie jest to walnięty sterownik silnika że nie koryguje wtryskiwaczy ? 

filmik z inpy 

 

 

https://youtu.be/I9hu2cMkpak

  • Administrator
Opublikowano

@Barto140 

 

Film niedostępny

Ten film jest prywatny

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Pisałeś kiedyś że wtryski sprawdzone ale czy były sprawdzane przez kogoś na stole probierczym ? Czy tylko po prostu po korektach?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, DracoBlue napisał(a):

@Barto140 

 

Film niedostępny

Ten film jest prywatny

 

 

 

 

 

 

1 godzinę temu, pioteror13 napisał(a):

Pisałeś kiedyś że wtryski sprawdzone ale czy były sprawdzane przez kogoś na stole probierczym ? Czy tylko po prostu po korektach?

Wtryski były sprawdzane na przelewy i korekty 

 

Na stół nie poszły 

 

Edytowane przez Barto140
Opublikowano

Skoro wtryski nie były sprawdzane na stole a to jedyna rzecz która została do sprawdzenia to stawiał bym na nie. 

Przelewy i korekty nie wiele mówią. 

Opublikowano
3 godziny temu, pioteror13 napisał(a):

Skoro wtryski nie były sprawdzane na stole a to jedyna rzecz która została do sprawdzenia to stawiał bym na nie. 

Przelewy i korekty nie wiele mówią. 

Okej tylko dlaczego nagle zamraża korekty dla 6 wtryskiwaczy ? Rozumiem wystrzelone korekty dla paru bądź zamrożenie dla paru ale zamrożenie wszystkich to dziwne tym bardziej że włączę klime i nagle się budzą i chodzi równo 

wtryski tak czy siak polecą na sprawdzenie 

Opublikowano

Uszkodzone cewki wtryskiwaczy,lepiej sprawdzić je zawsze na czas bo potem to tylko dziura w tłoku ,w nowszych dieslach pokroju n57,b57,francuskich HDi po zacięciu się wtrysku na chwilę miał byś dziurę w tłoku a tamte silniki już są naprawdę bardzo kosztowne w naprawie ,nawet jak sam być cały złożył to koszt odbudowy to kilkanaście tysięcy,więc zawsze do wtrysków lepiej zajrzeć ,dlatego mówią że seria N jest awaryjna właśnie bo nikt nie sprawdza co max 150-200 tysięcy km wtrysków.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...