Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Wypadanie zapłonu BMW e60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem a mianowicie w BMW e60 n52b30A wypada zapłon na 1,2,3 cylindrze a dodam że miesiąc temu wymieniałem wszystkie świece i cewki był spokój 3 tyg i rano chce zapalić samochód to cały silnik drży miga kontrolka silnika i za chwilę świeci się błąd 1,2,3 cylindra skanowałem błędy obd i był spokój dzień czasu i rano jak silnik jest zimny ta sama sytuacja bo jak się rozgrzeje samochód to wszystko jest okej  i też jest to dziwne że jak zapalę samochód to jest błąd 1,2,3 cylindra ale raz jak zgasiłem odczekałem chwilę i znowu odpaliłem było dobrze 


Opublikowano (edytowane)

Sprawdź sobie najpierw ciśnienie na cylindrach jak jest ok to masz zatarte wałki na kasetach ,często przez metalowe pierścienie na wałkach,potem robili teflonowe. 

Jak masz taki objaw na zimnym to najwcześniej wydechowy się zaciera.

Te wałki jak olej się zmienia co max 10 tysięcy to spokojnie wytrzymują 300 tysięcy i więcej. 

Niestety w większości przypadków serii N zacierają się wałki z powodu rzadkich wymian oleju.

Jak zdejmiesz prawe koło i nadkole to będziesz widział pod kolektorem wydechowym i dwa łby duże na torx,to są sitka magistrali vanos ,odkręć je i zobacz czy nie są zapchane. 

Druga opcja to mogły się rozlecieć koła vanosa ale to bardzo rzadko się zdarza i przy dużym przebiegu. 

 

Jest jeszcze jedna rzecz ,masz katalizatory ? 

Bo w jednym tak miałem że się stopił i wywalał błąd 4,5,6 cylindra i się okazało że miał gorszy przepływ i co jakiś czas wyrzucał wypadanie zapłonów na banku 2. 

Jeszcze możesz też spróbować wyczyścisz sondy przez i za katalizatorem. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
10 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Sprawdź sobie najpierw ciśnienie na cylindrach jak jest ok to masz zatarte wałki na kasetach ,często przez metalowe pierścienie na wałkach,potem robili teflonowe. 

Jak masz taki objaw na zimnym to najwcześniej wydechowy się zaciera.

Te wałki jak olej się zmienia co max 10 tysięcy to spokojnie wytrzymują 300 tysięcy i więcej. 

Niestety w większości przypadków serii N zacierają się wałki z powodu rzadkich wymian oleju.

Jak zdejmiesz prawe koło i nadkole to będziesz widział pod kolektorem wydechowym i dwa łby duże na torx,to są sitka magistrali vanos ,odkręć je i zobacz czy nie są zapchane. 

Druga opcja to mogły się rozlecieć koła vanosa ale to bardzo rzadko się zdarza i przy dużym przebiegu. 

 

Jest jeszcze jedna rzecz ,masz katalizatory ? 

Bo w jednym tak miałem że się stopił i wywalał błąd 4,5,6 cylindra i się okazało że miał gorszy przepływ i co jakiś czas wyrzucał wypadanie zapłonów na banku 2. 

Jeszcze możesz też spróbować wyczyścisz sondy przez i za katalizatorem. 

Katalizatory mam jestem umówiony na sprawdzenie vanosa i zaworów disa ale może sprawdzimy też sprężanie na cylindrach 

Opublikowano
Teraz, Zonkill napisał(a):

Katalizatory mam jestem umówiony na sprawdzenie vanosa i zaworów disa ale może sprawdzimy też sprężanie na cylindrach 

Auto ma już przejechane 380tys olej wymieniam co 7 tys to może trzeba by było te wałki wymienić a orientujesz się jaki to koszt? 

Opublikowano

Problem z tym że walki muszą być razem z kasetami ,używki różnie chodzą ,wydechowy z tego co pamiętam od 1,5 tysiąca górę w zależności od stanu ,nowy to połowa wartości auta. 

Jak masz taki przebieg to do sprawdzenia najpierw katalizatory i ciśnienie na cylindrach bo wystarczy że jeden nie będzie trzymał na banku 1 i będzie wyrzucało wypadanie zapłonów na 3 cylindrach czyli na banku 1 w twoim przypadku.

Zawory disa nie mają nic wspólnego w wypadaniem zapłonów i drżeniem na zimnym. 

Opublikowano

Jak masz taki przebieg a wałki nie były ruszane ani koła vanos to na 90% wałki i pozostałe 10%zmienne koła faz rozrządu,tak wynika z opisu twojego problemu. 

Oczywiście może być jeszcze przyczyną katalizator banku 1 ,sonda przez katalizatorem banku 1 oraz słabe ciśnienie na którymś cylindrze z banku 1.

 

Co za błędy tobie pokazywało oprócz wypadania zapłonów??

Opublikowano
16 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Jak masz taki przebieg a wałki nie były ruszane ani koła vanos to na 90% wałki i pozostałe 10%zmienne koła faz rozrządu,tak wynika z opisu twojego problemu. 

Oczywiście może być jeszcze przyczyną katalizator banku 1 ,sonda przez katalizatorem banku 1 oraz słabe ciśnienie na którymś cylindrze z banku 1.

 

Co za błędy tobie pokazywało oprócz wypadania zapłonów??

Tylko wypadanie zapłony i sondy ale ona z gazem chodzi może przez gaz se sondy 

Opublikowano
21 minut temu, Zonkill napisał(a):

Tylko wypadanie zapłony i sondy ale ona z gazem chodzi może przez gaz se sondy 

Też mam gaz i nigdy nie miałem żadnego błędu z sond 

Nic nie wspominałeś że masz gaz ,czyli sprawa sprosta. 

Najpierw odpal go zimnego z gazu ,można tak zrobić w trybie awaryjnym jak na zapłonie trzymasz kilka sekund przycisk gazu to przełączy od razu na gaz,zobacz wtedy czy będzie trzęsło. 

Teraz jak powiedziałeś że masz LPG to w pierwszym rzucie sondy przez katalizatorami do zobaczenia i same katalizatory czy nie stopione ,ogólnie seria N LPG z katalizatorami nie współpracuje ,ja mam kolektory z kwasówki i dźwięk ładny i mapa zrobiona to i mocy troszkę przybyło. 

Opublikowano
9 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Też mam gaz i nigdy nie miałem żadnego błędu z sond 

Nic nie wspominałeś że masz gaz ,czyli sprawa sprosta. 

Najpierw odpal go zimnego z gazu ,można tak zrobić w trybie awaryjnym jak na zapłonie trzymasz kilka sekund przycisk gazu to przełączy od razu na gaz,zobacz wtedy czy będzie trzęsło. 

Teraz jak powiedziałeś że masz LPG to w pierwszym rzucie sondy przez katalizatorami do zobaczenia i same katalizatory czy nie stopione ,ogólnie seria N LPG z katalizatorami nie współpracuje ,ja mam kolektory z kwasówki i dźwięk ładny i mapa zrobiona to i mocy troszkę przybyło. 

Właśnie też chce robić cały wydech z Kwasówka na dwie strony a z sondami był problem bo często się świeciły błędy od nich ale w serwisie mówili żeby się nie martwić a robiłem świece cewki cały dolot uszczelniałem żeby robić softa i wydech odrazu ale taki problem mnie spotkał z tym zapłonem i muszę się wstrzymać 

Opublikowano

Masz problem z sondami lub z przypchanym katalizatorem 

W n52 miałem taki przypadek że uszkodziła się sonda przed katalizatorem a dokładnie jej grzanie i na zimnym się trząsł przez kilkanaście sekund zanim sonda nie złapała temperatury. 

Sondy są tanie używkę kupisz za 100zł i mniej. 

Opublikowano
5 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Masz problem z sondami lub z przypchanym katalizatorem 

W n52 miałem taki przypadek że uszkodziła się sonda przed katalizatorem a dokładnie jej grzanie i na zimnym się trząsł przez kilkanaście sekund zanim sonda nie złapała temperatury. 

Sondy są tanie używkę kupisz za 100zł i mniej. 

Wiesz tam nie będę się bawił w używki tylko kupię 4 nowe 

Opublikowano

Najpierw zrób ich diagnozę które są złe ,za katami nigdy mi się nie zdarzyło żeby były uszkodzone ,takie objawy jak odpisujesz są powodem uszkodzenia sond przez katami ,bądź zapchanymi katami , najpierw trzeba to zdiagnozować,jeśli to nie to brać się za wałki 

Opublikowano
W dniu 22.09.2024 o 14:50, pioteror13 napisał(a):

Najpierw zrób ich diagnozę które są złe ,za katami nigdy mi się nie zdarzyło żeby były uszkodzone ,takie objawy jak odpisujesz są powodem uszkodzenia sond przez katami ,bądź zapchanymi katami , najpierw trzeba to zdiagnozować,jeśli to nie to brać się za wałki 

A jeszcze powiedz mi czy tak może jeździć wstrzymać się z tydzień z naprawą czy nie bardzo 

Opublikowano

Nic się nie stanie ,poza wkurzającym brakiem mocy i trzęsieniem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...