Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

X4 M40i N55 rozrząd?


pawi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja już mam co do tego mieszane odczucia.. co prawda nie dotyczy tego samego silnika co w temacie a M57/T2. Auto mojego brata, kupione od miłośnika, wpakowane przez poprzednika masa kasy i przez brata obecnie.. tak jak napisałeś nic nie wskazywało że rozrząd się kończy a przy dalszym wyjeździe od domu strzelił rozrząd 🤔 u siebie posiadam M57/TU i też spotkałem się z opiniami że jak nic nie słychać niepokojącego to nie robić, ale po tym co spotkało brata co raz częściej chodzi mi po głowie żeby dla świętego spokoju z czasem rozrząd ogarnąć 🤔

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Rozrząd to część eksploatacyjna która się zużywa i należy ją wymienić. Nie napisałeś jaki przebieg auta oraz czy słychać jakieś niepokojące objawy? W każdym silniku prędzej czy później rozrząd będzie do wymiany, nie jest to część wieczna.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mało wiesz. Mam kilka Toyot Prius z przebiegami grubo ponad 400 i 500 k. km. Jeżdżą z pebiegami koło miliona i nie słyszałem,  żeby ktoś robił rozrząd. Wszystko zależy od konstrukcji i jakości rozrządu. W BMW właśnie różnie jest z tą jakością w zależności od silnika. Np. w N20 rozrządy padają około 100k a bardziej pompy oleju. W N55 nie słyszałem,  żeby ktoś robił rozrząd. Inna sprawa,  że silniki bmw nie robią po 500 czy milionie km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ty mało wiesz. Każdy mechanik Ci powie ze rozrząd jest częścią eksploatacyjna i się go wymienia. Łańcuch się zużywa to samo napinacz i ślizgi itd. To że robi pół miliona nie znaczy że rozrząd jest nie zużyty i w każdej chwili może strzelić. Są też wady konstrukcyjne w niektórych silnikach i w nich rozrząd pada dużo wcześniej ale i tak w każdym silniku rozrząd jest do zmiany. Masz auto z rozrządem na pasek trzeba zmieniać, łańcuch też trzeba zmieniać bo się z czasem wyciąga i tyle. Więc jak już podważasz kogoś kompetencje najpierw dobrze się doinformuj u kompetentnych mechaników. Panewki też się zużywają w jednych silnikach szybciej w drugich wolniej ale się zużywają. Teoretycznie, łańcuch rozrządu powinien wystarczyć na całe techniczne życie jednostki napędowej. Tak też było w wielu starszych samochodach. Niestety, we współczesnych autach łańcuch rozrządu stał się częścią eksploatacyjną. W przypadku paska rozrządu, kierowca ma ściśle określony przez producenta termin wymiany.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody człowieku nie podważam nikogo kompetencji i na temat rozrządu w N55 rozmawiałem właśnie z kilkoma mechanikami i aso bmw. Większość twierdzi,  żeby nie ruszać. Twój autorytet i niesamowita wiedza odnośnie tego silnika zasiała u mnie wątpliwości czy wymieniać czy nie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Wszystko zależy od wyeksploatowania jednostki, nie napisałeś nawet jaki masz przebieg, czy jakieś niepokojące dźwięki dobiegają z silnika. Rozrządy w BMW od 2006r strzelają jak muchy praktycznie w każdym silniku, do tego dochodzą zacierające się panewki i miękkie, wyginające się wały. Rozrząd to część eksploatacyjna i należy ja wymieniać. W starych BMW były wytrzymałe łańcuchy, w nowych silnikach jest dramat. Na przykładzie M57 218km żeliwo potrafią 500-700 tyś km a nawet milion zrobić bez wymiany, a ten sam silnik tylko, że na bloku aluminiowym przy 200-350 tyś km już u wielu strzela. O silniku N57 nie wspomnę, słaby rozrząd, krzywiące się wały i zacierające panewki. Silniki benzynowe w podobnych rocznikach też nie grzeszą trwałością więc rozrząd i tak jest do robienia przy 200-250 tyś km 🙂  Nie ma też wyznacznika, bo ktoś zrobi tym samym silnikiem 500 tyś km i nic, a komuś strzeli przy 200 tyś km. Więc z takim pytaniem bez najmniejszych szczegółów nie oczekuj zbyt wiele.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i tu masz rację. Czytam,  że strzelają znienacka bez żadnych objawów. Myślę,  że luźny łańcuch jednak daje objawy i słychać 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...