Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

N57 naprawdę zacierają się 200-250 tys??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, n57 faktycznie takie słabe?? I zawierają się na potęgę ??

czy chip tuning w tym pomaga ??


  • Administrator
Opublikowano

Nie zacieraja się. Z tego co słyszałem krzywią się wały przez co obraca się panewka 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

W konsekwencji zatarcie 😉

  • Administrator
Opublikowano

Zatarcie to stan, w którym elementy metalowe silnika (np. wał korbowy, tłoki, panewki) tracą warstwę oleju smarującego i zaczynają się o siebie ocierać bez odpowiedniego smarowania. A tutaj częściej dochodzi do obrócenia panewki nr. 1 tej przy kole pasowym przez to że wał się krzywi. Jeśli myślisz o zakupie auta z tym silnikiem to ja bym odpuścił, brat miał auto z tym silnikiem, zrobił rozrząd a po chwili obrócona panewka, także silnik nie warty zachodu. Lepszym wyborem w tym wypadku jest 2.0d N47, tam robisz rozrząd i jest ok, wały tak nie padają.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Zaciera się poprzez użytkownika ,a mianowicie nie zmienianie oleju co max 10 tysięcy tylko co 25 tysięcy.

Wał się krzywi w momencie rozwalenia panewki ale ogólnie przez przytartą panewkę ,tureckie wały też działają i się nic nie wygina ,po takim zatarciu oczywiście osiowanie bloku ,ale szczerze to nie opłaca się naprawiać bo same części to koszt 25 tysięcy. 

Jak każdy mocny diesel który ma mocny NM z dołu i jeszcze ktoś mocno dociska na zimnym silniku to mocno obrywają panewki więc zmiana panewek co max 150-200 tysięcy. Z resztą nie tylko diesel bo benzyna w turbo też ciągnięta na zimnym szybko wyzionie panewki dlatego każdy mówi że w serii N szybko lecą panewki.

Zapominają tylko że to nie stary diesel który ma 90km tylko teraz z tej samej pojemności ma 200km a części są gorszej jakości i silniki ciaśniej spasowane więc mniej wybaczają.

Ogólnie nie polecam ci 3 litrowego diesla,wogóle żadnego diesla bo w Polsce kupuje się diesla bo pali 6 litrów a jak trzeba włożyć kasę w wtryski,turbo,pompę cr i inne to już nie ma na to kasy,benzyna źle traktowana więcej wybaczy ,mniej skomplikowana więc i taniej wyjdzie zawsze w naprawie. 

Jak chcesz teraz jakieś nowsze BMW to kup z B48 lub B58 

 

Opublikowano

Dokładnie olej co 10k i nie pałować na zimnym. Poza tym to standardowe sprawy w tych silnikach, czyli: koło pasowe, kolektor dolotowy, turbo, wycieki z chłodniczki, układ paliwowy, chłodniczka egr.

B58 robiłem i jest to samo, jeśli chodzi o osprzęt, tylko układu paliwowego nie robiliśmy po 200k. Poza tym to turbo, kolektor, egr to to samo gówno. W nowej 7 serii po 100k autostrady w DE do wymiany były: pokrywa, turbo, kolektor dolotowy,  maglownica, całe zawieszenie przód. To tak na szybko 😄

Często też czujniki różnicy ciśnień padają w B58.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Potwierdzam, miałem f31 z tym silnikiem, wymieniać olej co 10 tys km i nic się nie będzie działo. Chyba, że kupiłeś z przebiegiem 150+ i interwały były co 30 tys to słabo.

Chipa na Stage 1 przyjmuję pięknie i nic się nie dzieje jak jest poprawnie zrobiony a nie uzyskiwanie za wszelką cenę jak najwięcej mocy...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...