Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Swap n53 na n52


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przerabiał ktoś kiedyś temat swapa z n53 na n52? Dużo z tym roboty czy większość rzeczy pasuje?


Opublikowano

O wreszcie rozsądna decyzja wyrzucenia n53 ,jak byś zrobił to na początku to byś parę tysięcy oszczędził akurat na silnik n52 wiązkę i msv80,wszystko pasuje ,tylko wiązkę musisz kupić od n52 i oczywiście najlepiej kompa msv80 z n52 ,a tak to łapy ,chłodnice ,wszystko to samo,nawet mógłbyś n54 bądź n55 wstawić też bez przeróbek tylko wtedy skrzynie zostaje zmienić.

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, pioteror13 napisał(a):

O wreszcie rozsądna decyzja wyrzucenia n53 ,jak byś zrobił to na początku to byś parę tysięcy oszczędził akurat na silnik n52 wiązkę i msv80,wszystko pasuje ,tylko wiązkę musisz kupić od n52 i oczywiście najlepiej kompa msv80 z n52 ,a tak to łapy ,chłodnice ,wszystko to samo,nawet mógłbyś n54 bądź n55 wstawić też bez przeróbek tylko wtedy skrzynie zostaje zmienić.

Czyli kupuję silnik komputer i wiązkę i powinno chodzić ? A jakby zostawić dół od n53 a głowicę wrzucić od n52 to miałbym szanse działać ? Bo też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem 

Edytowane przez torpeda
Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, pioteror13 napisał(a):

O wreszcie rozsądna decyzja wyrzucenia n53 ,jak byś zrobił to na początku to byś parę tysięcy oszczędził akurat na silnik n52 wiązkę i msv80,wszystko pasuje ,tylko wiązkę musisz kupić od n52 i oczywiście najlepiej kompa msv80 z n52 ,a tak to łapy ,chłodnice ,wszystko to samo,nawet mógłbyś n54 bądź n55 wstawić też bez przeróbek tylko wtedy skrzynie zostaje zmienić.

Na n54/55 budżetu nie ma. Generalnie w silniku cos pizglo i piję płyn chłodniczy. W piątek w nocy dostała srogie baty w sobotę odpalam elegancko sobie jadę nagle temperatura skoczyła odrazu się zatrzymałem patrzę i płynu nie ma odpal się wąż od chłodnicy skrzyni. Poczekałem około 1.5h żeby ostygła poszedłem po płyn zalałem i wczoraj normalnie jeździło nie grzało się ani nic a dziś odpalam i telepie całym autem i czuć płyn w spalinach. Przyznam się też że na śmierć zapomniałem o odpowietrzeniu układu 🙂 

Edytowane przez Bartas2002
Opublikowano

Dół n53 z górą n52 raczej nie zagra ,z resztą nikt tak nie robił więc coś w tym jest. 

Inne sprężanie ,inna średnica tłoka ,inny wznios. 

 

 

Jak ktoś chce n52 to tylko wersję n52b30 ,n52b25 jest słabsze ,pali tyle samo i ma cieńsze pierścienie przez co pije olej litrami. 

 

Jak ktoś chce n52 to tylko wersję n52b30 ,n52b25 jest słabsze ,pali tyle samo i ma cieńsze pierścienie przez co pije olej litrami. 

Opublikowano
24 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Jak ktoś chce n52 to tylko wersję n52b30 ,n52b25 jest słabsze ,pali tyle samo i ma cieńsze pierścienie przez co pije olej litrami. 

N52 są jakieś wersje lepsze czy gorsze? Kiedyś gdzieś czytałem że te ze srebrną pokrywa są słabe. Najlepiej to bym chciał to n52 272 km 

Opublikowano

Z tego co tez sie orientowałem to te z czarną pokrywą z oznaczeniem N52b30k/n sa poprawione od poprzedniej wersji tego silnika ja mam właśnie ta z czarną pokrywą 272km i póki co nic sie nie dzieje poważnego poza standardowymi problemami 

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, Bartas2002 napisał(a):

N52 są jakieś wersje lepsze czy gorsze? Kiedyś gdzieś czytałem że te ze srebrną pokrywa są słabe. Najlepiej to bym chciał to n52 272 km 

Ja mam n52b30 272km od 252km różni się tym że ma inny kolektor i dwie disy ,małą i dużą ,ale i tak nie trzymają mocy serie N do tego układ dolotu potwietrza jest tragiczny,szybko osiąga 70°C a to skutkuje obcięciem mocy przez sterownik więc od razu cały układ przerobiłem na zimny dolot i w nerki łapacze powietrza ,teraz przy katowaniu jest max 60°C co i tak jest za dużo ale przynajmniej nie odcina mocy. 

 

Poniżej wykres serii w lato,bez katalizatorów,kolektory kwasówka z eBay.

Przy normalnym pomiarze w 20°C trzymał serię. I tak mój silnik był najlepszy pod względem trzymania serii na dziesiątki przetestowanych n52,n53 

 

Potem zrobiona mapa ,parę koni doszło i efekt fajny ,filmik poniżej , oczywiście dźwięk na żywo jest o niebo lepszy. 

wykres 330i.png

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
1 godzinę temu, pioteror13 napisał(a):

Ja mam n52b30 272km od 252km różni się tym że ma inny kolektor i dwie disy ,małą i dużą ,ale i tak nie trzymają mocy serie N do tego układ dolotu potwietrza jest tragiczny,szybko osiąga 70°C a to skutkuje obcięciem mocy przez sterownik więc od razu cały układ przerobiłem na zimny dolot i w nerki łapacze powietrza ,teraz przy katowaniu jest max 60°C co i tak jest za dużo ale przynajmniej nie odcina mocy. 

 

Poniżej wykres serii w lato,bez katalizatorów,kolektory kwasówka z eBay.

Przy normalnym pomiarze w 20°C trzymał serię. I tak mój silnik był najlepszy pod względem trzymania serii na dziesiątki przetestowanych n52,n53 

 

Potem zrobiona mapa ,parę koni doszło i efekt fajny ,filmik poniżej , oczywiście dźwięk na żywo jest o niebo lepszy. 

wykres 330i.png

 

A tak z czystej ciekawości Jest sens dmuchnąć lekko ten piec turbo czy kompresorem? Chociaż w moim przypadku to i tak taniej by pewnie wyszło pakować n54 niż dmuchać n52

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Bartas2002 napisał(a):

A tak z czystej ciekawości Jest sens dmuchnąć lekko ten piec turbo czy kompresorem? Chociaż w moim przypadku to i tak taniej by pewnie wyszło pakować n54 niż dmuchać n52

N52 pod turbo odpada ,za słabe tłoki , pierścienie,długo nie wytrzyma ,kompresor można zamontować ale ogólnie cena turbo czy kompresora wyjedzie taka sama jak za kompletny silnik n55.

W n52 i n53 jedyne co możesz zrobić aby go ożywić ,dodać parę koni to montaż decat ,montaż zimnego układu dolotowego,mapa silnika.Tymi zabiegami dodasz kilkanaście koni oczywiście jak wszystko masz sprawne co w większości serii N nie jest oczywiste przez zaniedbania użytkowników.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

N52 pod turbo odpada ,za słabe tłoki , pierścienie,długo nie wytrzyma ,kompresor można zamontować ale ogólnie cena turbo czy kompresora wyjedzie taka sama jak za kompletny silnik n55.

W n52 i n53 jedyne co możesz zrobić aby go ożywić ,dodać parę koni to montaż decat ,montaż zimnego układu dolotowego,mapa silnika.Tymi zabiegami dodasz kilkanaście koni oczywiście jak wszystko masz sprawne co w większości serii N nie jest oczywiste przez zaniedbania użytkowników.

A jak wrzucę sterownik od msv80 od n52 to jego trzeba potem jakoś kodować czy vin przypisywać? Jak odróżnić n52n/k bo na ogłoszeniach nie piszą w większości dokładne jaka to wersja

Edytowane przez Bartas2002
Opublikowano

Oczywiście możesz zostawić i msv70 ten co masz ,tylko wiązkę od n52 kupić żeby tej nie przerabiać. 

N52b30 272km czyli K ,poznasz po plastikowej obudowie i kolektorze z dwoma disami ,pozostałe wersje bardziej wadliwe mają aluminiową pokrywę i kolektor dolotowy z jedną disą.

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Oczywiście możesz zostawić i msv70 ten co masz ,tylko wiązkę od n52 kupić żeby tej nie przerabiać. 

N52b30 272km czyli K ,poznasz po plastikowej obudowie i kolektorze z dwoma disami ,pozostałe wersje bardziej wadliwe mają aluminiową pokrywę i kolektor dolotowy z jedną disą.

sprawdziłem na realoem i mam sterownik msd81. Czyli sterownik może zostać mój i wymienić wiązkę i powinno to działać? Nie będzie miało mniejszej mocy jak w moim sterowniku jest inne oprogramowanie? Nie wiem czy nie oddam tego komuś do roboty bo dla mnie z tymi sterownikami to czarna magia jest

Edytowane przez Bartas2002
Opublikowano
10 godzin temu, Bartas2002 napisał(a):

sprawdziłem na realoem i mam sterownik msd81. Czyli sterownik może zostać mój i wymienić wiązkę i powinno to działać? Nie będzie miało mniejszej mocy jak w moim sterowniku jest inne oprogramowanie? Nie wiem czy nie oddam tego komuś do roboty bo dla mnie z tymi sterownikami to czarna magia jest

Musi tobie ktoś wgrać w ten sterownik czystą mapę  z n52b30 czyli tego którego wsadzasz i to tyle.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 22.10.2024 o 07:44, pioteror13 napisał(a):

Musi tobie ktoś wgrać w ten sterownik czystą mapę  z n52b30 czyli tego którego wsadzasz i to tyle.

Niezniszczalne n53 ożyło poraz kolejny i całkiem dobrze jeździ 😉 Tydzień postało w garażu sprawdziłem kompresje najmniej było 13bar później odpaliłem i zaczęło normalnie pracować. Przy okazji zobaczyłem że z przewodu od wtrysku lała się benzyna na świece 

Opublikowano

Nigdy nie wiadomo kiedy będzie kolejna awaria 😆,ja to już dawno bym to sprzedał 🙃

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...