Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

N54 problem po nieudanym flashowaniu sterownika silnika


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez TuneX_Automotive,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

mam pytane czy ktoś zmierzył się z takim problemem:

 

Znajomy wgrał sobie do335i Stage 2 przez MHD i auto jeździło normalnie, chciał sobie przetestować Stage 1 i przy wgrywaniu uwalił sterownik (pompa pracuje i choinka na desce). Postawiłem mu na nowo sterownik, gdzie został wrzucony seryjny flash sterownika ( MSD80 ) i auto już wszystko widzi i pali, ale nie reaguje na pedał gazu, kopci i świeci się DSC. Błędy jakie ma to przepustnica, błąd monitorowania momentu obrotowgo i DSC złącze sterownika silnika. Do momentu próby wgrania Stage 1 auto działało prawidłowo. Soft jest wgrany 100% poprawny, bo sprawdziłem na różne sposoby i kumpel miał screena z MHD jak wgrywał, gdzie był ten sam nr softu. Sterownik później odczytywałem na stole sprawdzałem flash i wszystko wygląda ok.

 

Proszę o info jak ktoś się zmierzał z podobnym tematem

 

Pozdrawiam


Opublikowano

Temat znany jak rzeka, łatwe do ogarnięcia/naprawienia.

 

 

P.S. uzupełnij dane w poście odnośnie prezentacji swojego businessu.

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano

Możesz coś rozwinąć temat?

 

P.S dodane

  • Rozwiązanie
Opublikowano
11 godzin temu, DGt napisał(a):

Możesz coś rozwinąć temat?

 

P.S dodane

moge ci podpowiedziec...

 

Sama naprawa flasha pomoze ale jak widziszz bledami.

MHD niestety modyfikuje takze bootloader, i musisz naniesc zmiany takze i w tych adresach a nie samej kalibracji.

Dodatkowo kodowanie DME takze bedzie niewlasciwe.....

 

i teraz:

 

latwiejszy sposob (mhd/bm3/xhp):

- uzywajac dedykowanej aplikacji (jak wyzej, w zaleznosci od moda) robisz pelny uninstall

- flashujesz do fabryki w WinKfp/Esys (bo nie wiem czy e9x czy juz F3x)

- przywracasz kodowanie do fabryki zgodnie z VO.

 

jak nie masz dostepu do MHD z licencja z auta ( czyli jestesmy w czarnej dupie i klient ma nas gdzies):

- przywracasz full backup bdm dobrany na podstawie kalibracji

- immo:  modyfikacja ISN na podstawie odczytu z CAS (chyba ze klient placi za nowe klucze)

- reset working hours do 0 ( w eepromie)

- kodowanie do fabryki  ( sterowniki ktore "dzialaja" dluzej niz pierwsze 10h nie umozliwiaja juz kodowania DME)

 

 

Trzeci punkt najlepszy:

- kasujesz klienta normalna stawke ( ja za taka naprawe biore od 1200e w gore)

- prosisz go zeby wiecej sie bawil aplikacjami na telefon i czesciej wracal

 

 

Pozdro

  • Lubię to! 1

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano

Dzięki za informacje i będę z tym walczyć, to jest mój kolega który sam się bawił, także nie chce go narażać na koszta ::D

 

ja to postawiłem WinKfp, a on ma MHD to sprawdzę wszystko co on tam porobił 

Opublikowano

@TuneX_Automotive dzięki wielkie za pomoc 💪

temat rozwiązany i auto uruchomione 🙂

Tak jak napisałeś łatwiejszy sposób rozwiązał sprawę. W MHD była opcja usunięcia nakładki ze sterownika i później zagrałem flasha WinKfp z ostatnią aktualizacją softu dla tego sterownika i wszystko wróciło do normy.

Nie miałem wcześniej styczności z tym MHD i nawet nie wiedziałem na jakiej zasadzie to działa, ale jest kolejne doświadczenie:)

 

dzięki wielkie za pomoc  🙏 

  • Lubię to! 1
  • TuneX_Automotive zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...