Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

bmw e90 323i szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. U znajomego w aucie nagle podczas jazdy samochód zaczął szarpać i wywaliło check. Oto błędy:

- 2A82 -Vanos, aktywacja nieciągły

-2A98- Czujnik pozycji wału korbowego; wlotowy wał rozrządu, korelacja nieciągły

Od czego zacząć diagnoze? Po usunięciu błędów powracają po chwili. Pozdrawiam


Opublikowano (edytowane)

Zobacz na zawory vanos , wyjmij je i odmocz w nafcie ,jak to nie pomoże to wymiana ,jak będzie to samo po wymianie to najprawdopodobniej masz wytarty wałek wydechowy bądź oba ,ale najczęściej jest to wydechowy.

Jeszcze możesz zdjąć prawe koło i dostać się do sitek od vanos są na torx , znajdują się pod kolektorem wydechowym ,będziesz widział jak zdejmiesz koło i plastik 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Dziękuję. Jakiś łatwy dostęp do tych zaworków od vanosa jest? 

Opublikowano

Zawory vanos masz z przodu głowicy,trzymają się na śrubie z łbem 10 i ciężko się je wyciąga bo oring mocno trzyma ale jak masz silnik 2,5 to obstawiam na 99% wałek wydechowy. 

Co ile wymieniasz alej ? 

Opublikowano

To znajomego auto. Kupił miesiąc temu. Wszystko elegancko i nagle podczas ruszenia zaczelo telepać autem i wywaliło check. Sprawdzę te zawory i chyba zdejmę pokrywę zaworow

Opublikowano

Ostatnio czyściłem u siebie filterki od Vanos ów i ja robiłem od góry i tez sie da fakt ze po zdjęciu nadkola masz je jak na dłoni ale mi sie nie chciało tego wszystkiego rozbierać i z endoskopem dalem rade 

IMG_20240929_123126.jpg.507a14b7e4ad23d61e2c0a6d528ee4d6.jpg

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Może być tak że do sprzedania nalał motodoktorów żeby zagęścić olej ,wtedy nie traci ciśnienia na wałkach i nie wywala błędów ale po czasie motodoktor się wypracowuje i rozrzedza 

Niech spuści olej i zobaczy czy nie ma opiłków srebrnych i takiej poświaty srebrnej na oleju bo jeśli jest to wałki na 100%. 

Opublikowano

Po pracy jutro z kolegą będziemy patrzeć na wszystko. Szkoda bo sporo wydane na auto 

Opublikowano

Niestety takie praktyki sie robi aby tylko sprzedać a dalej niech sie martwi ktos kto kupi. Jeśli wytarty wałek wydechowy to koszta dość duże. Kolega z forum @M4T3US2 chce sprzedać swoją lalkę, szkoda że nie widział tej zanim kupił bo naprawde doinwestowana sztuka

  • Super 1

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Edit. Wieczorem wjeżdżaliśmy do garażu(ok 300m do garażu ma kolega) check zniknął samochód chodzi prawidłowo. Zgłupiałem 

Opublikowano

Z wytartym wałkiem różnie jest dopóki olej zimny to jest ok ,nieraz można i 100km jechać i będzie ok. 

Opublikowano (edytowane)

Bald 2A82 przerabiałem ostatnio u siebie, wymiana elektrozaworów pomogła na jakiś czas, kupiłem oryginały i wymieniłem dwa odrazu, możesz spróbować zamienić je miejscami jeśli błąd przerzuci na wydechowy to masz winowajcę, błąd masz od dolotowego taki sam jak u mnie,jeśli bald zostanie to trzeba szukać dalej. Błąd również może być od kół vanosa, wyciągnięty łańcuch, filterki vanosa. Ja u siebie zmieniłem wszysko czyli zestaw łańcucha koła vanosow elektrozawory, płukanka silnika, olej i po tym całym zabiegu błąd nie pojawia sie do dziś. Sprawdź najpierw te rzeczy o których pisałem, najpewniej filterki sa zabrudzone szlamem z silnika i nie przepuszczają odpowiedniej ilości okeju i ciśnienia na górna magistralę, ja miałem strasznie obklejone 😕 kupiłem odrazu też nowe, tam w środku jest taki pierdolnik który się rusza i może też być zapieczony i nie przepuszcza prawidłowo. Jeśli to nie pomoże to tak jak wyżej kolega pisał może być już wytarty wałek i wtedy grubsza misja. Wtedy musisz sprawdzić też pierścienie na wałkach , są dwa na każdy one też nie trzymają ciśnienia już po dłużej eksploatacji, te pierwsze były wadliwe ponieważ były z metalu potem BMW zaczął robić je teflonowe o wiele lepsze. Sprawdź też ten czujnik położenia wału korbowego, bo ja tego błędu nie miałem a u ciebie jest więc możliwe że czujnik nawala i daje potem zły sygnał na vanosa i kąty się nie zgadają 

Edytowane przez adamus0909
Opublikowano

Czujnik zamówiony. Będziemy sprawdzać po kolei

 

Kolego adamus twój post nie brzmi optymistycznie 😁 znajomy jest szczęśliwy. 

Opublikowano

Szczerze Ci powiem że też na początku się wystraszyłem ale udało się to w końcu ogarnąć 🙂 Te silniki ogólnie to są dobre jednostki, mają kilka wad ale jak się dba to będzie jeszcze długo jeździć 🙂 moja ma już 327k i śmiga elegancko 👍

Opublikowano

Całe szczęście mam E39 z m52tu 😁

Opublikowano

Miałem e46 coupé 323Ci z M52B25TU i przy 230k poszła panewka, wstawiłem drugi silnik a potem ja sprzedałem 🙂 

Opublikowano

Czym się objawiała uszkodzona panewka?

Opublikowano

Puk puk ..... Kto tam ?... Panewka 😅

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Odkręciłem korek wlewu oleju u kolegi  i się noga przeżegnałem 

Messenger_creation_D42E01A9-F6A5-403A-A2B4-DF8D3046A859.jpeg

Messenger_creation_73A3873F-B253-491A-BCAE-AEE68B914C37.jpeg

  • Wow 1
Opublikowano

Świece nie lepsze

Opublikowano
Opublikowano

Tak jak myślałem od początku ,serwis longlife i głowica góry na pewno pozacierana na wałkach 😆 , od razu mówię tobie że jak ściągniesz głowicę i walki i nie znasz się dobrze to nawet z dobrymi blokadami potem będzie silnik falował na wolnych 🙃 często lepiej kupić drugi słupek ,który ma" czystą " głowicę bez szlamu 

 

Dziwi mnie że nikt nie zajrzał pod korek oleju przy zakupie 😆,to najważniejsza rzecz jaka może być ,pewnie zalał motodoktora żeby ciśnienie było na wałkach i vanos ,po czasie się rozrzedził i dlatego masz błędy , spuście olej i będzie wiadomo co jest grane 😂

Jak świece tak okopcone to albo już pierścienie zapieczone i olej żre albo cewki już do wywalenia a w serii N trzeba je często zmieniać.

Opublikowano

Mnie też dziwi czemu znajomy nie zajrzał pod korek. Krzywki walka widać że dostały po dupie

Opublikowano
32 minuty temu, Paluch2512 napisał(a):

Mnie też dziwi czemu znajomy nie zajrzał pod korek. Krzywki walka widać że dostały po dupie

Jak krzywki dostały to pod loża wałków nawet nie ma co zaglądać 😂 

Musi ogarnąć jakąś używkę z kompletem razem z walkami bo wałek musi być z całą kasetą. 

Jak świece okopcone tak mocno to jak nie miał wypadania zapłonów to nie będą cewki tylko już żre olej wiadrami ,jak dla mnie to nawet nie ma co już zaglądać do tego silnika 😆 niech szuka sobie słupka. 

Remont jak by robił samemu i zamierzał jeździć parę lat to jeszcze by się opłacał a tak to nie , zresztą jest ciężki ten silnik w składaniu ,jest kilka punktów w składaniu o których nikt nie mówi a potem silnik złożony zaciera się po kilku kilometrach. 

Opublikowano

Kolega raczej na lata autko chce zostawić. Jutro zobaczymy co spłynie z miski. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...