Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Błąd 2BAD00 czujnik temperatury przed dpf


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez szczepi20,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, który to czujnik nr 1 czy 2.

dziwne bo po odczytaniu parametrów pokazuje obie temperatury 

IMG_0482.jpeg

IMG_0470.jpeg

IMG_0469.jpeg


Opublikowano

Pierwszy ten przy sondzie od strony turbo ,czyli u ciebie oznaczenie nr2 ,sprawdź w nim łączenie na kostce bo często twardnieją od wysokiej temperatury bo są nad DPF. 

Widzę że niedawno miałeś czyszczony DPF,więc może źle kostka była dociśnięta lub się bolce w niej poluzowały i nie styka ,też są takie przypadki.

Opublikowano
30 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Pierwszy ten przy sondzie od strony turbo ,czyli u ciebie oznaczenie nr2 ,sprawdź w nim łączenie na kostce bo często twardnieją od wysokiej temperatury bo są nad DPF. 

Widzę że niedawno miałeś czyszczony DPF,więc może źle kostka była dociśnięta lub się bolce w niej poluzowały i nie styka ,też są takie przypadki.

nr 2 to nie będzie czujnik przed katalizatorem? A nr 1 przed dpf 🤔

Opublikowano

Sorry źle przeczytałem to ,ogólnie oba to czujniki temperatury, tak ten nr 1 u ciebie to czujnik w DPF a dwa na wejściu mierzy,one są takie same tylko przewód różnej długości. 

W bimmertool jest często problem że pokazuje błąd tego czujnika a jest sprawny ,jak pokazuje temperaturę to jest ok ,jak byś miał uszkodzony fizycznie to prędzej czy później zapchał by się DPF. 

Jak sprawdzam bimmertool to nie zwracam już ma ten błąd uwagi.

Jak się robi diagnostykę na odpalonym aucie to najczęściej tego błędu nie ma po wykasowaniu. 

W bimmertool zgłaszałem ten problem ale nie wprowadzili poprawki w aktualizacji aplikacji,tak samo było z z większeniem obrotów jałowych ale już to naprawili aktualizacją ale tego nadal nie. 

Jak sprawdzam istą ,lanuchem bądź innymi to tego błędu nie ma. 

 

 

Opublikowano
26 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Sorry źle przeczytałem to ,ogólnie oba to czujniki temperatury, tak ten nr 1 u ciebie to czujnik w DPF a dwa na wejściu mierzy,one są takie same tylko przewód różnej długości. 

W bimmertool jest często problem że pokazuje błąd tego czujnika a jest sprawny ,jak pokazuje temperaturę to jest ok ,jak byś miał uszkodzony fizycznie to prędzej czy później zapchał by się DPF. 

Jak sprawdzam bimmertool to nie zwracam już ma ten błąd uwagi.

Jak się robi diagnostykę na odpalonym aucie to najczęściej tego błędu nie ma po wykasowaniu. 

W bimmertool zgłaszałem ten problem ale nie wprowadzili poprawki w aktualizacji aplikacji,tak samo było z z większeniem obrotów jałowych ale już to naprawili aktualizacją ale tego nadal nie. 

Jak sprawdzam istą ,lanuchem bądź innymi to tego błędu nie ma. 

 

 

Ista pokazuje ten sam błąd, również po wykasowaniu, powraca

Opublikowano

Ok ,a pokazuje go na odpalonym aucie podczas diagnostyki czy sprawdzasz tylko na zapłonie ?.

Opublikowano
8 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Ok ,a pokazuje go na odpalonym aucie podczas diagnostyki czy sprawdzasz tylko na zapłonie ?.

Na odpalonym i na zapłonie. Usunie się ale po przeskanowaniu powraca

Opublikowano

Ok ,czyli jednak czujnik ,najczęściej uszkadza się kiedy przerywa się procedurę wypalania DPF często,wtedy jest w środku minimum 560°C i czujnik pada. 

Ciężko będzie go wykręcić ,najlepiej spryskać go odrdzewiaczem i zostawić na kilka godzin ,wtedy powinien się dać wykręcić chociaż to zależy bo niektóre i tak się urwą a niektóre dają się wykręcić bez spryskania. 

Opublikowano
2 godziny temu, pioteror13 napisał(a):

Ok ,czyli jednak czujnik ,najczęściej uszkadza się kiedy przerywa się procedurę wypalania DPF często,wtedy jest w środku minimum 560°C i czujnik pada. 

Ciężko będzie go wykręcić ,najlepiej spryskać go odrdzewiaczem i zostawić na kilka godzin ,wtedy powinien się dać wykręcić chociaż to zależy bo niektóre i tak się urwą a niektóre dają się wykręcić bez spryskania. 

Nie powinno być problemu, 3 miesiące temu były demontowane do czyszczenia dpf 😉 

więc czujnik nr 1 do wymiany 

  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem czujnik nr2, błąd znikł i po chwili powrócił.

winowajca okazał się czujnik nr 1
 

Edytowane przez szczepi20
  • TuneX_Automotive zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...