Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Przepalony kabel plusowy e91


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć ostatnio coraz słabiej mi auto odpalało Myślałem że akumulator pada ale jednak okazało się że nie ładuje go więc pomyślałem że alternator siadł Dziś chciałem podmienić akumulator żeby dojechać jutro do pracy patrzę a tam cały przepalony kabel chyba ten który idzie od alternatora do akumulatora. Zobaczyłem też że zbiera się tam woda możliwe że to przez nią się tak stało? Czy alternator dostał jakiegoś zwarcia?IMG_0712.thumb.jpeg.6a527c3f9c1bb10c8d57ef3931ed2206.jpeg


Opublikowano (edytowane)

Jak alternator dostał by zwarcia to przy alternatorze by poszło i było by kupę dymu przy nim kiedyś tak w czasie jazdy mi się alternator wykończył ,tutaj ewidentnie od wody ,tylko czemu ci się tam woda zbiera ? 

Masz szczęście że nie wybuch ci akumulator bądź nie zapaliła się wykładzina. 

Widzę że z tym autem to ciągle coś wychodzi 🙃

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
4 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Jak alternator dostał by zwarcia to przy alternatorze by poszło i było by kupę dymu przy nim kiedyś tak w czasie jazdy mi się alternator wykończył ,tutaj ewidentnie od wody ,tylko czemu ci się tam woda zbiera ? 

Masz szczęście że nie wybuch ci akumulator bądź nie zapaliła się wykładzina. 

Widzę że z tym autem to ciągle coś wychodzi 🙃

W styczniu nowy akumulator wsadzałem i wody tam nie było Tak właśnie myślę że szczęście że się nic nie zajarało. To nie to pechowe e92 tylko e91 n47 Teraz ten kabel będę musiał ciągnąć przez całą długość auta do alternatora czy jest gdzieś jakieś łączenie po drodze?

  • Administrator
Opublikowano

Cześć! Wygląda na to, że problem może być związany z uszkodzeniem alternatora, zwłaszcza jeśli kabel jest przepalony. Woda, która się zbiera, mogła spowodować zwarcie lub uszkodzenie w układzie. Wymiana przepalonego kabla jest konieczna, a także warto dokładnie sprawdzić alternator i złącza, żeby upewnić się, że nie ma innych uszkodzeń.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano (edytowane)

Jak nie chcesz wymienić całego to zrób utnij za przepaleniem zrób dobrą mufę ,najlepiej zalaną żywicą i też będzie ok.

Z tego co pamiętam w E91 nie ma łączenia ,ale możesz to sprawdzić czy pod spodem w podłodze jest taki plastiki i pod nim łączenie plusowego.

 

Jeszcze jedno ,sprawdź akumulator testerem ,żeby sprawdzić czy nie ma zwarcia na celach teraz bo mógł dostać i zgrzały się cele a przy następnej próbie rozruchu może wybuchnąć. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
6 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Jak nie chcesz wymienić całego to zrób utnij za przepaleniem zrób dobrą mufę ,najlepiej zalaną żywicą i też będzie ok.

Z tego co pamiętam w E91 nie ma łączenia ,ale możesz to sprawdzić czy pod spodem w podłodze jest taki plastiki i pod nim łączenie plusowego.

 

Jeszcze jedno ,sprawdź akumulator testerem ,żeby sprawdzić czy nie ma zwarcia na celach teraz bo mógł dostać i zgrzały się cele a przy następnej próbie rozruchu może wybuchnąć. 

Ok wielkie dzięki 

Opublikowano
11 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Jak nie chcesz wymienić całego to zrób utnij za przepaleniem zrób dobrą mufę ,najlepiej zalaną żywicą i też będzie ok.

Z tego co pamiętam w E91 nie ma łączenia ,ale możesz to sprawdzić czy pod spodem w podłodze jest taki plastiki i pod nim łączenie plusowego.

 

Jeszcze jedno ,sprawdź akumulator testerem ,żeby sprawdzić czy nie ma zwarcia na celach teraz bo mógł dostać i zgrzały się cele a przy następnej próbie rozruchu może wybuchnąć. 

Upaliło zaraz przy łączeniu Możliwe że coś się tam przetarło i tej wody gdzieś chlapało?IMG_0718.thumb.jpeg.c6f5df3e5919b16059970750da9af18b.jpegIMG_0719.thumb.jpeg.403d6f8e4bf63d550b980c9d129daa58.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Widzę że to wszystko tam pływało od dawna 

To jest właśnie częsty problem ,widocznie miałeś już słabe połączenie przez wilgoć,a jak masz słaby styk to się grzeje ,dobrze że ci wykładziny w bagażniku nie zapaliło. 

Trzeba to dobrze oczyścić ,zakuć sobie nową tulejkę miedzianą i posmarować dobrze smarem do połączeń elektrycznych lub po prostu byle jakim smarem aby nie rdzewiało. 

Edytowane przez pioteror13
  • Administrator
Opublikowano

Najpierw ogarnij skąd cieknie, sprawdź czy uszczelki lamp tyl są w ok stanie, często też przez nie przelatuje woda.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
7 godzin temu, DracoBlue napisał(a):

Najpierw ogarnij skąd cieknie, sprawdź czy uszczelki lamp tyl są w ok stanie, często też przez nie przelatuje woda.

Patrzyłem właśnie czy przez lampę nie leci ale tam suche wszystko 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...