Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Brak ładowania - alternator czy szczotki, regulator napięcia?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Cześć, mam BMW E60 530d z przebiegiem 315 tys. km. Wczoraj zapaliła się czerwona kontrolka alternatora. Po podłączeniu Bimmer-Tool sprawdziłem napięcie akumulatora – początkowo wahało się między 13 a 15 V, ale ostatecznie spadło do 12 V, co wskazuje, że alternator przestał ładować i pokazuje jedynie napięcie samego akumulatora. Teraz zastanawiam się, czy przyczyną są szczotki lub regulator napięcia, czy może uszkodzony jest już cały alternator?

 

Z tego, co widziałem na forach, wielu osobom przy przebiegu około 300 tys. km padały szczotki w alternatorze i ich wymiana rozwiązywała problem.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl


Opublikowano

Ok , z tym przebiegiem jak wymienisz i szczękotrzymacz i regulator to i tak zaraz łożyska alternatora się skończą więc lepiej ten oddaj a odbierz gotowy na wymianę po regeneracji. 

Jak miałeś szczytowo nawet 15 v to regulator napięcia poszedł spać. 

Szczotki jak się kończą to często śmierdzi mocno spalenizną i na wyższych obrotach nie paliła by ci się kontrolka ładowania. 

Opublikowano

Dokładnie, przy około 320k km przebiegu miałem tak, że podczas jazdy zaczęła wariować elektronika i po kolei się wyłączać w trakcie jazdy. Napięcie spadało do około 11-12V. Wymiana regulatora napięcia wraz z szczotkami rozwiązała problem. Po 3 latach i 80k km wszystko działa dalej jak powinno.

  • Super 1
  • Administrator
Opublikowano

@tulik właśnie widzę że u wielu osób przy około 300 tys km kończą się szczotki 😉 Zamówiłem nowy regulator ze szczotkami, przy montażu sprawdzę w jakim stanie jest wałek 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
Godzinę temu, DracoBlue napisał(a):

@tulik właśnie widzę że u wielu osób przy około 300 tys km kończą się szczotki 😉 Zamówiłem nowy regulator ze szczotkami, przy montażu sprawdzę w jakim stanie jest wałek 

Zdejmij pasek ,zakręć alternator ręką i od razu będziesz wiedział czy się nadają jeszcze łożyska ,jak będzie szybko się zatrzymywał albo będzie szurał lub jak złapiesz ręką za rolkę i będziesz naciskał góra,dół i będzie wyczuwalny luz to łożyska są kaput. 

  • Administrator
Opublikowano

Regulator wymieniony, póki co wszystko gra 🙂 

34ccc993-e9cf-456b-af77-45930dd642fc.jpg

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
21 godzin temu, DracoBlue napisał(a):

Regulator wymieniony, póki co wszystko gra 🙂 

 

 

Michał,

Podaj dla potomnych jaki regulator kupiłeś, VALEO ARE3078 czy coś innego 😉 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...