Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Temp.oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w menu ukrytym i na desce temp.oleju 100°c na bimmer tool pokazuje 83,pomoże ktoś jak ogarnąć żeby nie było tego przekłamania?

Temp.plynu pokazuje idealnie 


Opublikowano

Bimmertool często fiksuje ,jest cały czas dopracowywany więc ta różnica w bimmertool wynika z błędu odczytu przez aplikację.

Opublikowano

Ok czyli co jeździć obserwować🤔😁,temp. widać na desce najważniejsze że ogarnia dpfa,dzięki za odzew👋

Opublikowano

Masz n47 ? 

Opublikowano

N57 258 

Opublikowano

To często zmieniaj olej i wywal klapy wirowe bo inaczej szybko będzie panewkaalno to klapka się urwie i po głowicy lub i tłoku.

Opublikowano

Wymieniam co 8 tyś, myślę że trochę pojeżdżę,kupilem z zajechanym silnikiem,wsadziłem w remont ponad 30tyś. Po remoncie zrobione 42tyś km 

Opublikowano

No i tak powinno się właśnie olej wymieniać ,max 10 tysięcy.Ja mam w jednym z aut z n47 i leję tylko 5w40 ,zawsze masz na nim bezpieczniej ,wytrzyma większą temperaturę.Jak wał wymieniony na oryginał nie turecki to pojeździ długi ,jak był tylko szlif to już niezły wynik zrobiłeś.

Opublikowano

Leję 5w40 liqui moly,mechanik który składał silnik powiedział że zrobi remont ale pod warunkiem że wał oryginał, silnik fajnie chodzi ale niestety auto 11 lat najezdzone 340tyś noi co chwila wychodzą jakieś mankamenty 

Opublikowano (edytowane)

To dobrze że masz 5w40 ,mniejsze prawdopodobieństwo przyłapania na panewce.Ogólnie to żaden diesel z aluminiowym blokiem nie zniesie długo dzisiejszych niutonometrów,szczególnie że w dzisiejszych dieslach turbo bardzo nisko wstaje i wali niutami od samego dołu więc panewki długo nie wytrzymają do tego silniki współczesne pracują w wyższych temperaturach niż wcześniejsze przed euro 5. 

Dla mnie kupno diesla to strzał w kolano ,spalanie nie wiele niższe od nowoczesych benzyn a poziom skomplikowania konstrukcji i przede wszystkim kosztów podzespołów sporo większy. 

 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Niestety za dużo jest podzespołów od siebie zależnych, jedno zacznie niedomagać i po krótkiej chwili robi się duży problem. W mojej wadliwy był dpf puszczał ropę do oleju w wyniku czego silnik do remontu. Taki mamy klimat😉

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 18.12.2024 o 14:09, Danielek napisał(a):

Niestety za dużo jest podzespołów od siebie zależnych, jedno zacznie niedomagać i po krótkiej chwili robi się duży problem. W mojej wadliwy był dpf puszczał ropę do oleju w wyniku czego silnik do remontu. Taki mamy klimat😉

To nie dpf był wadliwy (na marginesie zajechać dpf w bmw to jest osiągnięcie)-niewypalony dpf jest jednym z powodów rozrzedzania oleju, ale to że się nie wypala jest spowodowane jazdą po mieście lub na krótkich odcinkach gdy silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury aby ten filtr wypalić. Zresztą na samo uruchomienie wypalania składa się kilka czynników, które muszą być spełnione, więc jeśli któryś

z nich nie jest spełniony to zaczyna się lawina zdarzeń, która może zakończyć się remontem silnika lub zakupem nowego.

W dniu 18.12.2024 o 12:41, pioteror13 napisał(a):

Dla mnie kupno diesla to strzał w kolano ,spalanie nie wiele niższe od nowoczesych benzyn a poziom skomplikowania konstrukcji i przede wszystkim kosztów podzespołów sporo większy.

Koszty w dzisiejszych autach są zbliżone, ale nikt o zdrowym rozsądku nie kupi diesla do miasta.

 

W dniu 17.12.2024 o 17:16, pioteror13 napisał(a):

i wywal klapy wirowe bo inaczej szybko będzie panewkaalno to klapka się urwie i po głowicy lub i tłoku.

nieprawda. raz na kilka lat lub powiedzmy co 80-100k km rozebrać dolot, wyczyścić, sprawdzić stan klapek, jeśli się ruszają wymienić kolektor lub regeneracja. Koszt 1000-1500zl na kilka lat to niewielki koszt aby auto było sprawne i ekologiczne.

Opublikowano
43 minuty temu, devil_ndg napisał(a):

Koszty w dzisiejszych autach są zbliżone, ale nikt o zdrowym rozsądku nie kupi diesla do miasta.

Nie wiem kolego czy remontujesz od zera silniki ale sprawdź sobie sam koszt części n57 i porównaj go z 3 litrową benzyną. 

 

43 minuty temu, devil_ndg napisał(a):

nieprawda. raz na kilka lat lub powiedzmy co 80-100k km rozebrać dolot, wyczyścić, sprawdzić stan klapek, jeśli się ruszają wymienić kolektor lub regeneracja. Koszt 1000-1500zl na kilka lat to niewielki koszt aby auto było sprawne i ekologiczne.

Jakość wykonania klapek Ori czy zamiennika jest tak badziewna że tego nie montuję,te klapki są zbędne. 

Jak by ci ktoś wymienił klapki i za kilka tysięcy kilometrów ci się urwała to od razu byś biegł do mechanika że to jego wina. 

Co masz na myśli "nie ruszają się to wymienić kolektor lub regeneracja " co masz na myśli regeneracja ? Chyba nie rozbierałeś tego i nie wiesz jak to dokładnie w środku działa. 

W środku ośka chodzi w plastiku i dodatkowo zasklepia się sadzą ,często nowe klapki oryginalne po ponownym sprawdzeniu po kilkunastu tysiącach kilometrów są tak wyrobione że ścianka klapki jest grubości paznokcia. 

Klapki nie mają nic wspólnego z ekologią z resztą ekologia jest tylko w tym eurokołchozie ,USA ,Chiny ,Rosja nie przejmuje się ekologią 😁

Opublikowano
44 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Jakość wykonania klapek Ori czy zamiennika jest tak badziewna że tego nie montuję,te klapki są zbędne. 

Pierwsze słyszę. Klapki zmniejszają/zwiększają pojemność w kolektorze i do czegoś służą. Można o nie zadbać i o środowisko (czytaj brak smrodu z wydechu), tylko trzeba chcieć. W Polsce przyjęło się, że trzeba usunąć, bo "się urywają", ale prawda jest taka, że większość  z aut w, których się urwały mają setki tys km nalotu i brak odpowiedniego serwisu. To nie są drogie sprawy aby utrzymać auto w należytej formie i zadbać o świeże powietrze.  Serio. Pozdrawiam fana zajadłych spalin 😉

 

44 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Co masz na myśli "nie ruszają się to wymienić kolektor lub regeneracja " co masz na myśli regeneracja ? Chyba nie rozbierałeś tego i nie wiesz jak to dokładnie w środku działa.

Mam na myśli to co napisałem, wiem jak wygląda kolektor w środku z klapkami, oraz wiem co z tym można zrobić. Kastracja z klapek jest OSTATECZNOŚCIĄ.

Opublikowano

Dobrze miej swoje racje ,tutaj na forum dzielimy się wiedzą co jak wykonać.

 

Nie będę się tutaj wykłócał bo to nie moje zadanie.

 

Ja nie mam wiedzy z Internetu i YouTube tylko z warsztatu i dzielę się nią oraz doświadczeniem z silnikami czyli co jest zbędne a co nie.

 

Kończę wypowiedź ponieważ nie chcę zaśmiecać tego tematu zbędnymi tłumaczeniami. 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
44 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Nie wiem kolego czy remontujesz od zera silniki ale sprawdź sobie sam koszt części n57 i porównaj go z 3 litrową benzyną. 

Nie remontuje-jestem świadomym użytkownikiem, którego stać na zakup bmw i z wiedzą która pozwala mi od ponad 20lat utrzymywać moje auta bmw w takim stanie, że się nie "psują" mimo przebiegów rzędu 350k km. Szczerze wątpie czy kompletny remont zatartego silnika b58 z padniętymi turbinami będzie tańszy od zatartego silnika b57, ale mogę się mylić więc wyprowadź mnie z błędu. Wszystko zależy od tego co się "sypnęło".....

 

20 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Kończę wypowiedź ponieważ nie chcę zaśmiecać tego tematu zbędnymi tłumaczeniami. 

Amen, ja też.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...