Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW E60 N52B25 - problem z Vanosem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Te forum to moja ostatnia deska ratunku. Posiadam BMW e60 z 2005 roku z silnikiem 2.5 218 km N52B25. O co chodzi. Mam auto po remoncie głowicy. Niestety, ale zmagam się z błędem 2A82 Cyfrowy Sterownik Silnika: vanos po stronie dolotowej. 
Objawia się tym, że auto poszarpuje na wolnych obrotach(najczęściej na ciepłym silniku), obroty falują, czasami auto potrafi zgasnąć podczas jazdy(na postoju też). Na zimnym silniku chodzi normalnie, a jak się rozgrzeje to pojawiają się objawy jak powyżej. Miałem robiony remont głowicy plus przy okazji wymieniony łańcuch oraz ślizgi.  To co zrobiłem, to zamieniłem elektrozawory vanosa miejscami, żeby sprawdzić czy błąd wyskoczy na drugim elektrozaworze, ale cały czas pojawia się na dolocie. Wymieniłem również czapkę filtra oleju wraz tym trzpieniem co wchodzi w obudowę filtra. Wiązka cała, INPA pokazuje, że rozrząd dobrze ustawiony. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Może ktoś miał podobny problem ?


Opublikowano

Regeneracja regeneracja ale czy ktos sprawdzal walki zwłaszcza dolotowy czy nie jest juz wytarty . Sprawdz czy valvetdonic reaguje normalnie na dodawanie gazu i vanos oraz zawory Disa

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

 

 

Disy obydwie wymienione. Jeszcze mam z Inpy filmik jak zachowuje się vanos po odpaleniu samochodu 

Opublikowano

Jak masz N52b25 to masz zatarty wydechowy i to na 100% ,już dużo tych tematów przerobiłem. 

 

Czemu głowica była oddana ? Wywalone trzonki ,gniazda zaworów czy uszczelniacze popychaczy ? 

Opublikowano

Przypomniało mi się ,wymieniłeś przynajmniej świece ?,nie mówię już o cewkach.

W N jak masz cewki i świece słabe to z vanosami też są kłopoty.

Opublikowano
1 godzinę temu, pioteror13 napisał(a):

Jak masz N52b25 to masz zatarty wydechowy i to na 100% ,już dużo tych tematów przerobiłem. 

 

Czemu głowica była oddana ? Wywalone trzonki ,gniazda zaworów czy uszczelniacze popychaczy ? 


 

Pobierała litr oleju na około 500 km. Pod samochodem duża plama zostawała. Kompletny remont był głowicy, wszystko wymienione. Świece nowe założone, cewki sprawne, więc ja osobiście ich nie ruszałem. Wypadania zapłonów też nie wywala. Tylko błąd jak wyżej. 

Opublikowano (edytowane)

No dobra ale po co remont głowicy to nie rozumiem ,jak są wywalone uszczelniacze zaworowe to tyle nie bierze i nie ma sensu ich robić a plama pod spodem z uszczelki miski pewnie i uszczelniacza wału,u ciebie olej pewnie nadal bierze bo w N jak ktoś jeździ na słabych olejach i nie zmienia często to pierścienie się zapiekają , wlewasz na cylindry na noc naftę i po problemie. 

 

Ktoś ci głowice ściągał i montował czy ty sam ? 

 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
38 minut temu, pioteror13 napisał(a):

No dobra ale po co remont głowicy to nie rozumiem ,jak są wywalone uszczelniacze zaworowe to tyle nie bierze i nie ma sensu ich robić a plama pod spodem z uszczelki miski pewnie i uszczelniacza wału,u ciebie olej pewnie nadal bierze bo w N jak ktoś jeździ na słabych olejach i nie zmienia często to pierścienie się zapiekają , wlewasz na cylindry na noc naftę i po problemie. 

 

Ktoś ci głowice ściągał i montował czy ty sam ? 

 


Mechanik z moich okolic. Ja sam nie robiłem, nie miałem czasu i warunków, by to zrobić. Ogólnie długa historia z tym remontem głowicy. Jednym skutkiem jest ten błąd, który opisałem w poście. Pamiątka po mechaniku, która sam próbuje naprawić. 

Opublikowano

Dobra kiedy się pojawił błąd ,przed naprawą czy po naprawie ? 

 

Opublikowano
11 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Dobra kiedy się pojawił błąd ,przed naprawą czy po naprawie ? 

 

Po naprawie. Po odebraniu samochodu wymieniłem obydwie disy, bo były uszkodzone. Do tego niewpięta wtyczka od czujnika położenia wałka rozrządu. Po wpięciu tej kostki błąd się pojawił. Jak wypnę wtyczkę to błędu nie ma.  Do tego wydawalo mi sie, ze w filtrze oleju widziałem małe opiłki, ale za drugim razem jak odkręciłem filtr to już ich nie widziałem. 

Opublikowano

Ok,jak to zawsze z takimi mechanikami z szopy ,wtyczka była nie wpięta bo wywalało im błąd ,kup nowy czujnik bo zdarza się ale rzadko że przestanie działać i wywala błąd.

Ja skłaniam się ku teorii że rozrząd został zmieniony bez blokad ,a w inpie to sobie niewiele sprawdzisz bo małego przestawienia nie zobaczysz. 

Nie wiem czemu odebrałeś takie auto w takim stanie.

To wymień czujnik wałka i jak błąd będzie nadal to niestety ale rozrząd bądź koła vanos źle zamontowane znaczy się pomylił strony ssącą z wydechową przy składaniu. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...