Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Błąd 297800


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem BMW f10 n47 2.0 184km podczas jazdy niekiedy pokazuje mi błąd „napęd: pełna moc niedostępna”.

 

Odczytalem błędy pokazał się błąd 297800 co on może oznaczać i co mogę sprawdzić?


Opublikowano

Nie wiem czym sprawdzałeś błąd ,ale albo masz nastawnik turbiny do wymiany lub EGR.

Na zimnym silniku tak jakby "ciężko" pracuje jak by dostał obciążenia większego ? Jak tak to od razu EGR 

 

Opublikowano

Sprawdzałem przez bimmertool, a jak mogę sprawdzić stan egr? 

Opublikowano

W bimmertool będziesz miał w funkcjach serwisowych adaptacja EGR ,wejdź tam i będziesz widział ile procentowo jest otwarty ,przegazuj kilka razy i zobacz do ilu procent otwarcia działa.

Opublikowano

A jest też możliwość że bedzie winna chlodniczka egr?

Opublikowano

Jak by ubywał tobie płyn to tak ale raczej do tej pory to już by się komora silnika zapaliła🙃

Opublikowano

Aa okej, dobra zobaczę dzisiaj tego egr i dam znać ile pokazuje 

Opublikowano

tak na szybko:

 

297800   -  Charging pressure actuator: Electrical or mechanical defect or excess temperature in charging pressure actuator

 

test plan:

 

1. Check heat shielding/cooling of exhaust turbocharger.
2. Check that the charging pressure actuator shifts smoothly, replace the exhaust turbocharger if necessary.

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano

Ogólnie EGR i płyn czy nie ubywa sobie sprawdź i zdejmij rurę doładowania przy turbo i pociągaj palcami za wirniki na boki i wzdłuż czy nie ma luzu.

 

Opublikowano

Czyli może sypać błędem od egr albo od turbiny tak?

Opublikowano
24 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Ogólnie EGR i płyn czy nie ubywa sobie sprawdź i zdejmij rurę doładowania przy turbo i pociągaj palcami za wirniki na boki i wzdłuż czy nie ma luzu.

 

Dobra dzisiaj zobaczę przez bimmer toll i ten płyn bo ogólnie dolewałem ostatnio jakoś 200/300 ml płynu chłodniczego a nie widziałem nigdzie wycieków. Korek od oleju też był czysty nie było w nim widocznych śladów płynu chłodniczego 

Opublikowano
6 minut temu, Patryk2001 napisał(a):

Dobra dzisiaj zobaczę przez bimmer toll i ten płyn bo ogólnie dolewałem ostatnio jakoś 200/300 ml płynu chłodniczego a nie widziałem nigdzie wycieków. Korek od oleju też był czysty nie było w nim widocznych śladów płynu chłodniczego 

Myślę że sprzedający o tym wiedział,tak jak każdemu powtarzam dieslem się jeździ do póki działa ,jak coś pada to się sprzedaje,dlatego odradzam kupno diesla,chyba że jest się obeznanym i przy kupnie wszystko sie sprawdzi endoskopem i skanerem i swoją ręką 😃

 

Jak tyle dolałeś to  kup sobie https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-pod-glowica-25-testow-uniwersalny-pb-lpg-on-7525880321?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_workshop_car-acc-chem_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=20986706548&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA-aK8BhCDARIsAL_-H9np_5cChy3ID0M8MFrgDk5HEzIR02lxJSxIOZnrdFsmUeUn4LCCCCYaAgXmEALw_wcB

 

Przy chłodniczce uszkodzonej pokaże i przy uszczelce głowicy też ale to by musiał mieć co najmniej 400 tysięcy nalotu. 

Jaki przebieg widnieje na zegarach ?? i ile masz gram sadzy w dpf ? 

Opublikowano (edytowane)

Przebieg 306 tys sadzy w dpf 24g

ogolnie jak chodzi o chlodniczke to mam dożywotnia gwarancje na jej wymianę wiec to nie byłby problem z nią 

Edytowane przez Patryk2001
Opublikowano

To chłodniczka do wymiany w takim razie.

W sprawnym n47 DPF czyści się po 200-250 tysiącach bo wtedy osiąga wartość graniczną czyli ponad 50g ,więc pewnie 100 jest do tyłu ,jak by nie równo chodził czy DPF się szybko zapełniał i co chwilę wypalał to od razu szybko zmieniaj wtryski bo inaczej to dziura w tłoku🙂

Opublikowano

Dobra, to z chlodniczka zgłoszę się do Aso zobaczymy co powiedzą, dpf chyba dobrze się wypala, ostatnie wypalanie było 270km temu jakoś. Co ile powinien się wypalać dpf jeżdżąc głównie po mieście i raz w tyg jakaś trasa? 

Opublikowano
17 minut temu, Patryk2001 napisał(a):

Dobra, to z chlodniczka zgłoszę się do Aso zobaczymy co powiedzą, dpf chyba dobrze się wypala, ostatnie wypalanie było 270km temu jakoś. Co ile powinien się wypalać dpf jeżdżąc głównie po mieście i raz w tyg jakaś trasa? 

W jednym z moich tak co 700-900 km jak wszystko jest w idealnym stanie ,czyli wtryski nie leją ,nie bierze oleju turbo ,nie bierze oleju przez pierścienie ,dobra kompresja ,sprawny termostat. 

Opublikowano

A jaka powinna być kompresja na wtryskach przy zimnym i przy rozgrzanym silniku?

Opublikowano

W n47 na zimnym 17 bar to wartosć graniczna,mierzy się na zimnym silniku. 

Taka idealna to 25-29 bar. 

Opublikowano

Sprawdziłem chłodniczkę egr jest sucha, a co mogę sprawdzić w tym co @TuneX_Automotive napisał z tym turbo? 

Opublikowano

Sprawdź wtyczkę przy sterowaniu turbo

 

Odłącz zawór i zobaczyć czy manualne jest możliwość ruchu tego trzpienia, podłącz z powrotem zawór i zobacz czy trzpień wraca do pozycji wyjścia.

Czasami się psują te nastawniki ale nie tak często.

Koszt nowego 500-600zł. 

 

Screenshot_2025-01-18-19-12-41-139_pl.allegro.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@pioteror13 okazało się że to ten nastawnik jest winny, można go wymienić tylko czy trzeba coś programem też robić przy tym czy tylko wymieniam na nowy i tyle?

Opublikowano
Godzinę temu, Patryk2001 napisał(a):

@pioteror13 okazało się że to ten nastawnik jest winny, można go wymienić tylko czy trzeba coś programem też robić przy tym czy tylko wymieniam na nowy i tyle?

Jak go wymienisz powinno być ok ,adaptacja nie jest wymagana.

Po założeniu nowego pojawią się błędy ,kasujesz i tyle 

Jak wymieniasz co kolwiek elektrycznego to zawsze odpinaj akumulator.

Opublikowano (edytowane)

 

 

Okej, a jak mogę sprawdzić odrazu stan turbo ten wirnik muszę zobaczyć czy za bardzo się nie rusza?

 

i lepiej wymienić na nowy zamiennik czy tylko oryginał?

Edytowane przez Patryk2001
Opublikowano

Zamiennik działa lub nie ,albo trafisz ok albo nie. 

Możesz używkę kupić ,najtańsza opcja 

Za wirnik bierzesz palcem ,jak jest luz wzdłużny to nie przeszkadza ,jak jest luz na boki aż wirnik dotyka o muszle turbosprężarki to do regeneracji koras turbiny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...