Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW E60 2.5 218km N52B25 - problem z vanosem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Postanowiłem założyć nowy post. Problem dotyczy błędu: 2A82 - Cyfrowy sterownik silnika: Vanos po stronie dolotowej. Zacznę od początku. Miałem robioną głowice, bo były duże wycieki. Przy okazji mechanik zmienił mi rozrząd. No i wywala mi błąd 2A82. Zamieniłem elektrozawory vanosa miejscami - błąd się nie zmienił. Wymieniłem pokrywę filtra oleju - nie pomogło. Kolega powiedział, że to koło vanosa. Ogarnąłem komplet już tych poprawionych kół vanosa, z tymi czarnymi plastikami. Jednak po złożeniu i odpaleniu błąd nadal pojawia. Planuję wymienić jeszcze zawory zwrotne, które wchodzą w bok głowicy. Jak to nie pomoże to już nie mam głowy. Może ktoś miał podobny problem i doradzi mi co i jak.


  • Administrator
Opublikowano

Witam,

Wygląda na to, że problem jest dość złożony, ale możemy jeszcze kilka rzeczy sprawdzić, zanim zaczniemy szukać głębiej. Po pierwsze, upewnij się, że wkład filtra oleju jest dobrze zamontowany – często się zdarza, że coś tam nie gra, na przykład brakuje uszczelki lub klatki filtra, co może powodować zanieczyszczenie oleju i problemy z układem VANOS.

 

Kolejna sprawa to ciśnienie oleju. Jeśli jest za niskie, układ VANOS nie będzie działał prawidłowo. Przydałoby się sprawdzić ciśnienie oleju w silniku – jeśli jest za małe, warto zweryfikować stan pompy olejowej.

 

Czasem problemem są małe filtry oleju wkręcone w bok głowicy. Te filtry potrafią się zapchać i blokują przepływ oleju do elektrozaworów VANOS. Jeśli jeszcze ich nie czyściłeś ani nie wymieniałeś, zdecydowanie warto to zrobić.

 

Dobrze też sprawdzić czujniki położenia wałków rozrządu. Jeśli są zabrudzone albo uszkodzone, to może generować taki błąd. Warto je wyczyścić, a jeśli to nie pomoże – wymienić.

Na koniec, warto rzucić okiem na ślizgi łożysk wałków rozrządu – jeżeli są zużyte, to także może powodować problem z działaniem VANOS-a.

 

Jeśli te kroki nie przyniosą rezultatu, to najlepiej skonsultować się z mechanikiem, który dobrze zna silniki BMW – może się okazać, że problem leży w czymś bardziej nietypowym, jak np. sterownik silnika.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Mam z tym na co dzień styczność.

Krótko albo wałek jest przytarty na lożach albo źle wałek jest uszkodzony.

Co do kół vanos ,one często po wyjęciu z pudełka są uszkodzone 😅

A więc tak miałeś błąd przed naprawą przez mechanika ? 

Opublikowano
15 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Mam z tym na co dzień styczność.

Krótko albo wałek jest przytarty na lożach albo źle wałek jest uszkodzony.

Co do kół vanos ,one często po wyjęciu z pudełka są uszkodzone 😅

A więc tak miałeś błąd przed naprawą przez mechanika ? 


przed robieniem głowicy tego nie było. Dopiero po złożeniu błąd się wykraczał i tak walczę z tym. Specjalnie kupiłem ten vanos z czarnymi plastikami.  Oe, 13 tysięcy przebiegu niby miał przejechane. No, ale nie możliwe że drugi vanos i to samo. Nie chce mi się w to wierzyć 

Opublikowano

 

1 godzinę temu, marcio199801 napisał(a):


przed robieniem głowicy tego nie było. Dopiero po złożeniu błąd się wykraczał i tak walczę z tym. Specjalnie kupiłem ten vanos z czarnymi plastikami.  Oe, 13 tysięcy przebiegu niby miał przejechane. No, ale nie możliwe że drugi vanos i to samo. Nie chce mi się w to wierzyć 

Możliwe te koła są bardzo wadliwe ,może też są zamienione stronami ,szczególnie na to trzeba zwrócić uwagę.Nowe koła wyjęte z pudełka też po zamontowaniu okazuje się że są uszkodzone.

Bądź po prostu wałek wydechowy do wyjęcia i będzie widać czy zatarty na lożach jest. 

Jak się składa walki to najlepiej je składać na tzw gluta żeby miał dobre smarowanie zanim olej dojdzie bo one jak były złożone na "sucho" to kilka sekund i loża zatarte bo tam jest niestety bardzo miękki materiał a pierścienie na wałku są twardsze i od razu zaciera.

Trzecia przyczyna rozrząd nie ustawiony dobrze i też będzie błąd vanosa. 

 

Jak skasujesz błąd to on od razu wraca na biegu jałowym ,czy po przekroczeniu 2500 tys obrotów?

Opublikowano

Właśnie a jaki olej masz nalany ? 

Jak coś to n52 najlepiej 5w40 lub 5w50 bo silnik pracuje ciągle w temperaturze oleju 110°C ,a przy deptaniu 125°C a wtedy zalecane 5w30 jest jak woda i głowica się zaciera ,bo tam w serii N jest słabe smarowanie góry silnika ogólnie.

Opublikowano

Koła na bank dobrze złożone, bo dwa razy sprawdzałem i zaznaczałem który to który. Czemu wałek wydechowy skoro błąd wywala na ssącym? Nie powinno się jak już to ssącego wymienić ?

 

Olej to Shell Helix Ultra ECT C3 5w30

Opublikowano

Ja się pomyliłem ,chodziło mi o ssący ale oba do przejrzenia 

 

1.Sam ustawiales rozrząd? Blokady chińskie ? 

Czy mechanik ci robił ? 

 

 

 

2.bład pojawia się na od razu na biegu jałowym czy dopiero po przekroczeniu 2500 tys obrotów? 

 

3 Skąd wiesz że dobrze założenie koła skoro pisałeś że to on robił to mógł się on pomylić a ty złożyłeś tak samo jak on. 

 

 

5w30 nie nadaje się do tych silników ,wszystkie które na tym jeżdżą i dodatkowo jeżdżą na nim więcej niż 10 tysięcy to góra się przyciera.

5w30 nie wytrzymuje temperatury 120°C.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...