Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

X1 problem CHECK ENGINE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim czy ktos mial taki problem  caly czas wawala mi ten blad a zostalo sprawdzone prawie wszystko i wydaje sie ok moze ktos ma jakis pomysl co moze byc przyczyna IMG_38321.thumb.PNG.eb6754c9fd8a2b84a1925262055f84a8.PNG


Opublikowano

N47 ? 

Opublikowano (edytowane)

egr i kolektor wyczyszczony ?

Edytowane przez Gejben_91
Opublikowano
7 minut temu, Gejben_91 napisał(a):

egr i kolektor wyczyszczony ?

egr zostal wymieniony na nowy  w serwisie bmw a kolektor czysty 

Opublikowano

czyli błąd pojawił się po wymianie ? czy był juz przed ?

Opublikowano

przed wymiana juz byl blad i servis po wymianie egr nie uporal sie z tym 

Opublikowano (edytowane)

Powiem tak ,robiłem tego trochę i zawory zamienniki nawet dobrych marek nie współpracują. 

Może być tak też że nie zrobili adaptacji. 

Ja zawsze kupuję używkę oryginalną bądź usuwam EGR bo zamiennik co chwilę wyrzuca błąd. 

 

Spytaj się ich czy zrobili adaptację pozycji EGR po wymianie .

 

Jakiej firmy wstawili EGR ? Wahler ? 

 

To auto na pewno nie ma 100 tysięcy przebiegu ,EGR na pierwszy montaż fiksuje a dokładnie zacina się siłownik po przynajmniej 180-200 tysiącach ,nie spotkałem się nigdy wcześniej aby komuś wcześniej się coś działo,musisz mieć coś cofnięty ten przebieg. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Adaptacja zrobiona ? może gdzieś nieszczelność jest ?

Opublikowano
1 minutę temu, Gejben_91 napisał(a):

Adaptacja zrobiona ? może gdzieś nieszczelność jest ?

W n47 i n57 nieszczelność nie wpływa na EGR ponieważ masz tam sterownie siłownikiem elektryczne a nie pneumatyczne.

Opublikowano
7 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Powiem tak ,robiłem tego trochę i zawory zamienniki nawet dobrych marek nie współpracują. 

Może być tak też że nie zrobili adaptacji. 

Ja zawsze kupuję używkę oryginalną bądź usuwam EGR bo zamiennik co chwilę wyrzuca błąd. 

 

Spytaj się ich czy zrobili adaptację pozycji EGR po wymianie .

 

Jakiej firmy wstawili EGR ? Wahler ? 

 

To auto na pewno nie ma 100 tysięcy przebiegu ,EGR na pierwszy montaż fiksuje a dokładnie zacina się siłownik po przynajmniej 180-200 tysiącach ,nie spotkałem się nigdy wcześniej aby komuś wcześniej się coś działo,musisz mieć coś cofnięty ten przebieg. 

raczej servis bmw nie wklada zamiennikow tak mi sie wydaje ale moze sie myle a  auto servisowane w autoryzowanym servisie BMW od poczatku wiec przebieg autentyczny 

Opublikowano

adaptacja zrobiona ,test szczelnosci zrobiony EGR nowy  blad wywala co jakis czes czasem znika nawet na 2 dni i powraca ponownie 

Opublikowano
58 minut temu, MK4742 napisał(a):

adaptacja zrobiona ,test szczelnosci zrobiony EGR nowy  blad wywala co jakis czes czasem znika nawet na 2 dni i powraca ponownie 

Ja adaptacje robię na rozgrzanym silniku. 

Czasami problem jest z wtyczką przy EGR po często ją łamią. 

Jak wraca co jakiś czas a adaptacja jest zrobiona to problem leży w wadliwym EGR ,często te firmy wahler ,bo pewnie taki zamontowali na 90% nie działają po wyjęciu z pudełka ,mi działał w jednym przypadku dopiero trzeci. 

 

Przed wymianą miałeś ten sam błąd ? 

Auto na zimnym się dławiło i potrafił zgasnąć ? 

 

Więc tak albo masz zawór EGR wadliwy lub ktoś zapomniał zrobić adaptacji innej opcji tu po prostu nie ma. 

 

W tych silnikach najrozsądniej jest kupić za 30 zł zaślepkę EGR i wyprogramować go ,wtedy masz czysty dolot i brak kłopotów z EGR. 

Od razu mówię nie wpływa to na DPF ,na DPF wpływają tylko lejące wtryski , puszcające olej turbo lub silnik spalający olej przez słabe już pierścienie lub uszczelniacze zaworowe.

Opublikowano
Godzinę temu, pioteror13 napisał(a):

Ja adaptacje robię na rozgrzanym silniku. 

Czasami problem jest z wtyczką przy EGR po często ją łamią. 

Jak wraca co jakiś czas a adaptacja jest zrobiona to problem leży w wadliwym EGR ,często te firmy wahler ,bo pewnie taki zamontowali na 90% nie działają po wyjęciu z pudełka ,mi działał w jednym przypadku dopiero trzeci. 

 

Przed wymianą miałeś ten sam błąd ? 

Auto na zimnym się dławiło i potrafił zgasnąć ? 

 

Więc tak albo masz zawór EGR wadliwy lub ktoś zapomniał zrobić adaptacji innej opcji tu po prostu nie ma. 

 

W tych silnikach najrozsądniej jest kupić za 30 zł zaślepkę EGR i wyprogramować go ,wtedy masz czysty dolot i brak kłopotów z EGR. 

Od razu mówię nie wpływa to na DPF ,na DPF wpływają tylko lejące wtryski , puszcające olej turbo lub silnik spalający olej przez słabe już pierścienie lub uszczelniacze zaworowe.

Dzieki pomysle o tej zaslepce moze bedzie to najlepsze rozwiazanie 

Opublikowano

W N47 najlepiej wylaczyc EGR ( hystereza na 0 i zostanie w pozycji zamknietej na stale). 

Zamienniki nie dzialaja, a tym sposobem pozbedziesz sie problemu na stale

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...