Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Błąd bez opisu bimmer tool 36E000


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, pojawił się błąd bez opisu  36E000 który powoduje zapalenie kontrolki check engin. Auto to X3 G01 silnik B47 rok produkcji auta 2021 ostatni wypust  przed liftingiem ale już miękka hybryda . Może ktoś podpowie czego dotyczy?

Screenshot_2025-01-30-20-53-54-337_pl.pw.btool.expert.jpg

Edytowane przez mati3

Opublikowano

Masz problem z adblue a mianowicie z sondą 

Robisz krótkie trasy ? 

Czy wlewałeś płyn adblue ostatnio ? 

Spróbuj w aplikacji bimmertool powinieneś mieć opcje adaptacji nox ,jak nie zniknie to sonda.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

z tego co sprawdziłem to widzę ze to błąd związany z noxem. Tak jak kolega wyżej pisze, spróbował bym pierwsze co od adaptacji 

Opublikowano

Adblue mam 70% nie dolewałem ostatnio. Nie widzę opcji adaptacji nox w bimmer tool. 

 

Screenshot_2025-01-31-08-22-44-700_pl.pw.btool.expert.jpg

Opublikowano

Ok ,trzeba by zrobić istą bądź launchem albo innym skanerem ,podjedź do kogoś niech zrobi adaptacje. 

 

Jeździsz tylko na krótkich odcinkach ? 

 

Opublikowano

Nie nie tylko ale się zdarza. DPF regeneruje się bez problemowo. Akurat ten błąd wyskoczył po trasie autostradowej.

Opublikowano

Tak jak pisałem ,zrób adaptacje

Ogólnie z adblue jest tak że jak układ wydechowy,sonda się nagrzeje to dopiero wtryskuje adblue,często ta dysza się zasklepia takim białym kryształem z mocznika i wywala błąd ogólny adblue i najczęściej własnie jest on spowodowany zapchaniem dyszy ,rzadziej psuje się pompa adblue i grzałka .  

Opublikowano

Może warto zastosować jakiś dodatek do adblue zapobiegający krystalizacji 

image.png.b43e4f7ddca1fa0c3257282d4dc6c77c.png

Opublikowano
2 godziny temu, Gejben_91 napisał(a):

Może warto zastosować jakiś dodatek do adblue zapobiegający krystalizacji 

image.png.b43e4f7ddca1fa0c3257282d4dc6c77c.png

To nie nadaje się do niczego ,robiłem testy takich specyfików. 

Jak dysza jest zawalona to tylko wyjęcie dyszy rozpylacza mocznika i usunięcie myjką ultradźwiękową. 

Mocznik w baku i dwa lata może być ,problem jest z mocznikiem jak przemarza bo wtedy się krystalizuje. 

 

Jeszcze trzeba zobaczyć czy nie urwany na dole przewód zasilania bądź od ciśnienia. 

 

W środku to wygląda tak mniej więcej sonda zasklepiona i płyn tego nie ruszy ,trzeba wyjąć i czyścić myjką ultradźwiękową.

 

IMG_20250131_112259.jpg

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi ale u mnie problem jest z nox a nie adblue. Wiem że to system naczyń połączonych ale tu ewidentnie jest coś nie tak z noxem za katalizatorem.

Opublikowano

spróbował bym odkręcić noxa i go wyczyścić 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...