Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Pompa wody n53


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. Czy pompa wody powinna chodzić cały czas? po otwarciu samochodu pompa się odpala na kilka sekund, a po włączeniu zapłonu chodzi cały czas na odpalonym też cały czas chodzi. I drugie pytanie to czy uszkodzone sondy przed katalizatorem mogą powodować lekkie drgania po rozgrzaniu silnika? Na zimno silnik pracuje idealnie, ale po porządnym rozgrzaniu są lekkie wibracje. Błądy jakie się wyświetlają to 2c9c podgrzewanie sondy przed katem, 2c9d też podgrzewanie przed katem i 2e7c Magistrala bsd błąd komunikacji. Pozdrawiam 


Opublikowano

Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi tak. 

Dokładniej to ta pompa elektryczna ma 3 tryby wydajności w zależności od jazdy ,steruje ją ecu.

W sprawie drugiego problemu to dziwne bo zawsze jak jest grzałka sondy uszkodzona to silnik kuleje pierwsze kilkanaście sekund po odpaleniu zanim sondy nie złapią temperatury. 

Jak masz taki objaw po nagrzaniu to sprawdź sobie katalizatory jak je masz bo lubią się uszkadzać w tych N ,u mnie tak było że wyrzucało błąd zapłonu na banku 2 i od razu zobaczyłem sobie parametry że kat ma wyższą temperaturę od drugiego. 

Hmm ,sprawdź wtyczki od sond które są przy samej listwie paliwowej na górze silnika pod pokrywą. 

Bywa w nich tak że w środku dostają luzu piny.

Opublikowano

 

Zaraz a ty masz sterownik Msd80 ? 

Opublikowano
9 minut temu, pioteror13 napisał(a):

 

Zaraz a ty masz sterownik Msd80 ? 

Tak msd80. Dodam że ta pompa strasznie głośno chodzi. Jak ją wymieniałem w lipcu to wydaje mi się że ciszej chodziła, a teraz słychać ją bardziej niż silnik

Opublikowano
9 minut temu, Bartas2002 napisał(a):

Tak msd80. Dodam że ta pompa strasznie głośno chodzi. Jak ją wymieniałem w lipcu to wydaje mi się że ciszej chodziła, a teraz słychać ją bardziej niż silnik

Kupiłeś pierburga czy noname pompę ? 

Dobra jak masz Msd80 i masz błąd komunikacji bsd to uszkodzony jest sterownik często się to z nimi dzieje ,pamiętam że je naprawiają ,poszukaj na necie jest tego sporo. 

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Kupiłeś pierburga czy noname pompę ? 

Dobra jak masz Msd80 i masz błąd komunikacji bsd to uszkodzony jest sterownik często się to z nimi dzieje ,pamiętam że je naprawiają ,poszukaj na necie jest tego sporo. 

Dałem się namówić na pompę kamoka i żałuję że nie kupiłem pierburg. Miałem błąd komunikacji kiedyś właśnie jak pompa była uszkodzona więc pomyślałem że teraz też coś z tym może być. Jak sterownik jest walnięty to może być to wina tego że mi drga po rozgrzaniu? Zapomniałem że mam też błąd 2e8b BSD komunikat inteligentny czujnik akumulatora IBS

Edytowane przez Bartas2002
Opublikowano

Jak zamiennik to będzie głośno działała właśnie. 

Klema inteligentna też może być walnięta ale nie ma to nic wspólnego z sondami i brakiem komunikacji z ECU. 

Zobacz przy klemie minusowej taki cieniutki kabelek z wtyczką czy nie jest naderwany i nie łączy ,bo często się to zdarza jak ktoś akumulator wymienia i przygniata kabel przy klemie 

Opublikowano
2 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Jak zamiennik to będzie głośno działała właśnie. 

Klema inteligentna też może być walnięta ale nie ma to nic wspólnego z sondami i brakiem komunikacji z ECU. 

Zobacz przy klemie minusowej taki cieniutki kabelek z wtyczką czy nie jest naderwany i nie łączy ,bo często się to zdarza jak ktoś akumulator wymienia i przygniata kabel przy klemie 

Dobra zamawiam wszystkie 4 sondy i jak nie pomoże to oddam gdzieś sterownik do naprawy. Dzięki za pomoc 

Opublikowano

Teraz zauważyłem na real oem że jednak mam msd81 a nie msd80. Jest między nimi duża różnica?

Opublikowano

Jedno i to samo ,mają te same mosfety ,jest ich 6 sztuk i wymiana się wszystkie na eBay były kiedyś za 40 dolarów ,ale u nas można je znaleźć taniej. 

Najczęściej w 90% przypadków padają mosfety. 

U ciebie sondy na pewno nie padły , dwie na raz to nie możliwe szczególnie że nie masz problemów na zimnym a na ciepłym.

 

Kurde już chyba w to auto trochę włożyłeś 😁

Opublikowano
8 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Jedno i to samo ,mają te same mosfety ,jest ich 6 sztuk i wymiana się wszystkie na eBay były kiedyś za 40 dolarów ,ale u nas można je znaleźć taniej. 

Najczęściej w 90% przypadków padają mosfety. 

U ciebie sondy na pewno nie padły , dwie na raz to nie możliwe szczególnie że nie masz problemów na zimnym a na ciepłym.

 

Kurde już chyba w to auto trochę włożyłeś 😁

Nawiazujac do tematu, MSD80 i MSD81 nie sa takie same.

Zauwaz ze na wiekszosci zagranicznych forum mozna znalezc tematy wymiany/adaptacji uszkodzonych msd80 na wlasnie msd81.

 

Nie jest to skomplikowane pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzetu.

 

W razie czego moge ci sklonowac ten sterownik (szczegoly do obgadania na priv, co do kosztow)

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano
45 minut temu, TuneX_Automotive napisał(a):

Nawiazujac do tematu, MSD80 i MSD81 nie sa takie same.

Zauwaz ze na wiekszosci zagranicznych forum mozna znalezc tematy wymiany/adaptacji uszkodzonych msd80 na wlasnie msd81.

 

Nie jest to skomplikowane pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzetu.

 

W razie czego moge ci sklonowac ten sterownik (szczegoly do obgadania na priv, co do kosztow)

Msd81 ma ten sam problem ,najczęściej wypadanie zapłonu na 6 garze po nagrzaniu.

W msd80 i msd81 najczęściej lecą mosfety i są to te same w jednym i drugim przypadku.

Oczywiście nie tylko mosfety ,jest jeszcze kilka punktów gdzie mają słabą stronę. 

 

Przerabiałem ten problem ,najwcześniej w n54 bo każdy myślał od razu że wałek zatarty wydechowy albo pierścienie pękły i zapłon wypada a tu się okazało że ECU.

Opublikowano
12 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Msd81 ma ten sam problem ,najczęściej wypadanie zapłonu na 6 garze po nagrzaniu.

W msd80 i msd81 najczęściej lecą mosfety i są to te same w jednym i drugim przypadku.

Oczywiście nie tylko mosfety ,jest jeszcze kilka punktów gdzie mają słabą stronę. 

 

Przerabiałem ten problem ,najwcześniej w n54 bo każdy myślał od razu że wałek zatarty wydechowy albo pierścienie pękły i zapłon wypada a tu się okazało że ECU.

Okej dzięki wielkie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...