Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Dyferencjały E90/E91


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam informacji o dyferencjałach BMW E90/91.

 

Sprawa jest taka że zaczął wyć dyferencjał w mojej BMW E91. 

Na dzień dzisiejszy na samochodzie jest dyferencjał z numerem 7 514 992

ale według VIN kodu powinien być dyferencjał 7 524 319 (I=44:13=3,38)

 

Teraz szukam informacji jaki dyferencjał powinien być w moim aucie, na czym polega różnica i jakiego dyfra szukać.

2007 rok E91 N43B20 manual

 

 

 

IMG_2038.jpeg

IMG_2039.jpeg

BMW 520iA E34 M50B20TU 1994  5HP-18
BMW 318I    E91  N43B20A   2007  GS6-17BG


Opublikowano

Witam. Ja w moim e92 tez mielem problem z doborem przekładni kierowniczej bo u mnie byl juz nie istniejący numer czesci i za cholerę nie mogłem znaleźć, a na stronie bmw bylo pokazane ze sa dostępne 3 maglownice o różnych numerach i koniec końców zamówiłem z najnowszym numerem ktora jest aktualnie produkowana. Wiec raczej nie sugerował bym sie tym co masz tylko to co jest na stronie po VIN . Pozdrawiam

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

W n43 powinieneś mieć 3,38 ,ktoś widocznie go zmienił bo znalazł tańszy ,te 3,38 są droższe. 

Kup sobie z wymienionymi łożyskami na podmianę bo jak kupisz używkę zaraz będzie tobie huczał.

Tam masz łożyska kulkowe i one niestety nie wytrzymują długo.Mozna kupić cały zestaw za 1000zł i samemu zmienić ,nie jest to nic trudnego. 

 

Masz tutaj prostą instrukcję 

https://fixyourdifferential.weebly.com/

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

co powiecie jeżeli zamontować dyferencjał 3.45?

BMW 520iA E34 M50B20TU 1994  5HP-18
BMW 318I    E91  N43B20A   2007  GS6-17BG

Opublikowano

Po prostu będziesz miał bardziej "mułowate" auto ,mniej spalisz w trasie bo będziesz miał dłuższe przełożenie ale za to przyspieszenie słabsze. 

Pomiędzy 3.38 a 3.45 to różnicy bardzo nie odczujesz. 

Jak chcesz używany zamontować to 1 na 10 nie będzie huczał 😁

Te łożyska kulkowe w nich po prostu wytrzymują max 250 tysięcy,nieraz jak ktoś olej zmieniał w dyfrze to zrobi więcej ponad 300 tysięcy. 

  • Lubię to! 2
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Masz nagrany dźwięk wycia dyferencjału? U mnie pojawił się też odgłos wycia w czasie jazdy ale nie zlokalizowalem jeszcze co tak wyje ale napewno gdy siedzi się na tylnej kanapie to dźwięk jest bardziej słyszalny.

Czy gdyby to był Dyferencjał to po wrzuceniu luzu podczas jazdy przestaje wyć? Wyje tylko podczas przyspieszania i jazdy na biegu

Opublikowano
W dniu 6.03.2025 o 21:41, M4tik napisał(a):

Masz nagrany dźwięk wycia dyferencjału? U mnie pojawił się też odgłos wycia w czasie jazdy ale nie zlokalizowalem jeszcze co tak wyje ale napewno gdy siedzi się na tylnej kanapie to dźwięk jest bardziej słyszalny.

Czy gdyby to był Dyferencjał to po wrzuceniu luzu podczas jazdy przestaje wyć? Wyje tylko podczas przyspieszania i jazdy na biegu

niestety nie nagrywałem.

mój dyfer wyje nawet jak puszczam luzem

no i nadal szukam 

BMW 520iA E34 M50B20TU 1994  5HP-18
BMW 318I    E91  N43B20A   2007  GS6-17BG

Opublikowano
W dniu 6.03.2025 o 21:41, M4tik napisał(a):

Masz nagrany dźwięk wycia dyferencjału? U mnie pojawił się też odgłos wycia w czasie jazdy ale nie zlokalizowalem jeszcze co tak wyje ale napewno gdy siedzi się na tylnej kanapie to dźwięk jest bardziej słyszalny.

Czy gdyby to był Dyferencjał to po wrzuceniu luzu podczas jazdy przestaje wyć? Wyje tylko podczas przyspieszania i jazdy na biegu

Jak masz łożyska bardzo wywalone i duży luz to będzie wył na luzie też.

Sprawdź sobie jeszcze podporę wału bo też jak łożysko się w niej rozwali to będzie hałas przenoszony na budę bardzo. 

Tył auta do góry ,bieg i wchodzisz pod auto ,najlepiej zdjąć osłonę termiczną aby mieć dostęp do podpory wału ,wtedy lepiej namierzyć jest skąd jest hałas. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś ma jakieś instrukcje, filmiki lub inne materiały dotyczące regeneracji dyfra we własnym zakresie? 

Opublikowano
44 minuty temu, ZoltanZdrawkowski napisał(a):

Czy ktoś ma jakieś instrukcje, filmiki lub inne materiały dotyczące regeneracji dyfra we własnym zakresie? 

Każdy dyfer jest tak samo zbudowany ,nie ma w tym nic trudnego,a filmików trochę jest.

Zestaw do regeneracji czyli łożyska ,simerinngi itp były jakoś po 700zl jak pamiętam.

Opublikowano

Mnie zastanawia i powstrzymuje jedynie temat regulacji luzów. Wymiana uszczelnień i łożysk nie przeraża.

Opublikowano
56 minut temu, ZoltanZdrawkowski napisał(a):

Mnie zastanawia i powstrzymuje jedynie temat regulacji luzów. Wymiana uszczelnień i łożysk nie przeraża.

Tam masz łożyska stożkowe ,nie wiem o co chodzi ci z regulacja luzów. To jest bardzo proste ,robota jak się już ma dyfer wyjęty na godzinę. 

Opublikowano

Poza szumiącym łożyskiem wałka atakującego jest słyszalny metaliczny stuk podczas odpuszczania gazu na niższych biegach jak i przy ruszaniu. Podejrzewam, że jest to wynik luzu na zębach i ponoć istnieje możliwość kasowania tych luzów, ale trzeba to zrobić umiejętnie aby nie przesadzić. Nigdy tego nie robiłem dlatego pojawiam się  tu i zadaje pytania majac nadzieję, że być może ktoś ogarnia temat. 

Opublikowano
1 godzinę temu, ZoltanZdrawkowski napisał(a):

Poza szumiącym łożyskiem wałka atakującego jest słyszalny metaliczny stuk podczas odpuszczania gazu na niższych biegach jak i przy ruszaniu. Podejrzewam, że jest to wynik luzu na zębach i ponoć istnieje możliwość kasowania tych luzów, ale trzeba to zrobić umiejętnie aby nie przesadzić. Nigdy tego nie robiłem dlatego pojawiam się  tu i zadaje pytania majac nadzieję, że być może ktoś ogarnia temat. 

Stukanie to albo podpora lub przeguby wewnętrzne lub zewnętrzne półosi,do sprawdzenia też łączniki gumowe ,łożyska boczne stożkowe dyfra 

Tył auta do góry i łapiesz ręką za wał czy jest luz lewo prawo ,tak samo chwytasz za półosie i ręką wyczujesz gdzie masz luz. 

Opublikowano

Sprawdzałem i ewidentnie luz występuje wewnątrz dyferencjału. Podejrzewam zużyte żeby w przekładni. W sumie nie rozwiąże tego problemu, do póki nie rozbiorę dyfra. Jak się w końcu do tego zabiorę, to dam znać.

Opublikowano

A czy ktoś może polecić jakieś zestawy naprawcze dyferenjałów? 

Opublikowano

Zestaw firmy LUK,koszt ostatnio jakoś 700zl 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Dzięki wielkie🙏

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...