Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Myszkowanie BMW E60 przy większych prędkościach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Myszkowanie kobyły przy większych prędkościach. Zrobione:

 

- drążki stabilizatora przód i tył

- końcówki drążków kierowniczych i drążki kierownicze

- tuleje pływające, tuleje dolnego wahacza H

- pełna geometria

 

Co obstawiacie? Moim zdaniem są to chyba tuleje wózka lub przekładnia kierownicza, ewentualnie: amortyzatory przód. Czy miał ktoś taki problem i go rozwiązał? Dodam, że auto ma również wibracje przy 90km/h, opony wykluczam, bo dzieje się to na 2 kompletach, przy hamowaniu nie biją tarcze. Wibracje może też powodować łącznik elastyczny i podpora.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl


Opublikowano (edytowane)

Jak masz wibracje to albo luz na łożyskach piast lub maglownica ,jak podniesiesz przód do góry to chwytaj za drążek kierowniczy i jak będzie głuchy stuk to listwa maglownicy wyjechana. 

 

Te wibracje czujesz bardziej na budzie całej czy na kierownicy czy jedno i drugie ? 

F

elgi masz sprawdzone ,proste ? 

Edytowane przez pioteror13
  • Administrator
Opublikowano

@pioteror13 wibracji nie czuć na kierownicy tylko na budzie jakby na środku auta, tak felgi proste, na drugim komplecie jest to samo.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Przy mocnym przyspieszaniu masz wibracje ,czy tylko przy stałej prędkości? 

Podnieś tył na kobyłkach lub pod dyfer podnośnik i zobacz czy wtedy będziesz miał wibracje ,jak będą to podpora lub łącznik elastyczny wału. 

Jak nie będzie to tylne tuleje dyfra lub wózek.

  • Administrator
Opublikowano

Przy stałej prędkości, przy mocnym przyspieszaniu znikają 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano (edytowane)

Ok , jak podniesiesz tył i rozpędzisz go w miejscu to jak będzie podpora słaba to będziesz słyszał łożysko ,mając tył w górze od razu złap za koła i zobacz czy masz luz na łożyskach piasty. 

W twoim wypadku pewnie będzie to podpora i łącznik wału pewnie też już ponadrywany jest co częste w dieslu z racji dużego momentu od dołu wtedy po dupie dostaje podpora wału i łącznik no i oczywiście jeszcze tuleje dyfra ale one dają objaw tylko i wyłącznie stukania podczas ruszania. 

 

Zawsze w dieslach jak były drgania to pierwsze co podpora i łącznik nowe leciały i w 9 na 10 przykładach to było przyczyną w pozostałych tarcze ,piasty ,tuleje wózka.

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1
  • Administrator
Opublikowano

@pioteror13 przy ruszaniu jak opuszczę szybę to słychać takie metaliczne stuknięcie 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
1 godzinę temu, DracoBlue napisał(a):

@pioteror13 przy ruszaniu jak opuszczę szybę to słychać takie metaliczne stuknięcie 

OK ,to tuleje dyfra jak i zerwana podpora wału.

Ja to zawsze żeby sprawdzić układ napędowy to wjeżdżam na kanał ,jeden siedzi w aucie i trzyma na hamulcu i gaz ,wtedy jak się napina układ i widzę co jest uszkodzone.

Jest to najlepsza metoda na szybkie sprawdzenie. 

  • Lubię to! 1
  • Administrator
Opublikowano

@pioteror13 jakiej firmy polecasz te tuleje? Niestety lemfordery są niedostępne 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Komplet-tulei-tylnego-dyferencjalu-BMW-3szt./23111169

 

To firma którą można polecić , poliuretany są dobrej jakości ,tylko bierz twardość 75sha , odpowiadają twardości oryginałom. 

85sha jest tylko do drfitu , strzałów ze sprzęgła. 

 

Ogólnie do całego zawieszenia polecam poliuretany,jak są dobrej jakości to brak problemów ze skrzypieniem i można powiedzieć że są dożywotnie.

  • Administrator
Opublikowano

@pioteror13 nie będzie wiekszych wibracji na budzie przy poli tulejach dyfra?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
21 minut temu, DracoBlue napisał(a):

@pioteror13 nie będzie wiekszych wibracji na budzie przy poli tulejach dyfra?

Nie ,przy tych nie ,mają taką samą twardość co ori ,jak sobie zakładałem kiedyś twardsze do latania bokami to też nie miałem wibracji,a miałem wszystko w poliuretanie nawet łącznik wału poliuretanowy,po 4 latach i 140 tysiącach kilometrów nie było żadnych luzów i skrzypienia,fakt że jak ktoś kupił na allegro jakieś chińskie poliuretany lub odlane w garażu ,po roku nie nadawały się do niczego ,po rozcięciu w środku było dużo pęcherzy powietrza więc jak poliuretan to tylko ta firma lub stongflex ale one są już często podrabiane.

  • Super 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Podepne się.

Też mam wibracje tylko u mnie są na kierownicy i budzie.

Do tej pory wymieniłem

łączniki stabilizatora z przodu ( strasznie były wybite) 

Założyłem czerwone Poli na przedni wahacz - tuleje były całkiem zerwane

 

Czerwone Poli ze strong flex polecanko. Nie da się odczuć że jeździsz na Poli.

 

Teraz jest trochę lepiej

Muszę jechać wyważyć koła, jak to nie pomoże założę inne i sprawdzę może opony już są do śmieci.

Wibracje między 90 a 150.

Nie ważne czy przyspieszam czy jadę ze stałą prędkością.

Jak podniosłem auto to raczej luzów na łożyskach nie było.

Wiem że tylne wahacze są do zrobienia ale wątpię żeby to było przyczyną drgań kierownicy.

Edytowane przez Wjk_ck
  • Administrator
Opublikowano

@Wjk_ck sprawdź stan amortyzatorów przód

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...