Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Poproszę o cenne uwagi. Jak w temacie bmw E91, 325d, rocznik 2011, przebieg 215 tys. km (przebieg oryginalny), moc fabryczna 204KM. Po przekroczeniu 200 tys. pojawił się błąd DPF (tak się podobno dzieje standardowo).  Auto niestety jeździ obecnie na krótkie dystanse wkoło komina, wypalanie w mieście po około 300 km. Obecny poziom popiołu według apki to 51 g . 

Ma ktoś może z kolegów doświadczenia z autopsji, bądź sprawdzone info , do jakiej zawartości popiołu jeszcze można jeździć, zanim zapadnie decyzja o czyszczeniu dpf bądź pozbyciu się "zielonego ładu"?

Ponadto, czy ktoś z obecnych ma wiedzę, czy w tej wersji silnikowej, konieczne jest opuszczenie sanek do wyjęcia dpfa czy nie jest to konieczne?

 

Edytowane przez Seba

Opublikowano (edytowane)

DPF do czyszczenia powyżej 50g gram sadzy. 

 

Zależy gdzie mieszkasz ,ja w Warszawie i okolicy to nie usuwam nic bo można się szybko zdziwić przy "EKO patrolu " 😆 i taniej wychodzi wtedy wyczyszczenie filtra niż usunięcie.

Często się tobie wypala ,mogą wtryski trochę lać już ,do sprawdzenia.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
W dniu 14.02.2025 o 21:55, pioteror13 napisał(a):

DPF do czyszczenia powyżej 50g gram sadzy. 

 

Zależy gdzie mieszkasz ,ja w Warszawie i okolicy to nie usuwam nic bo można się szybko zdziwić przy "EKO patrolu " 😆 i taniej wychodzi wtedy wyczyszczenie filtra niż usunięcie.

Często się tobie wypala ,mogą wtryski trochę lać już ,do sprawdzenia.

Mieszkam w Wawie, ale " eko patrole" mi nie straszne 😂

A tak na poważnie, Twoim zdaniem w cyklu miejskim co ile powinien się wypalać?

 

 

W dniu 14.02.2025 o 21:25, TuneX_Automotive napisał(a):

Zalezy jaki blad?

Kolego błąd jest jak na foto . Co to Twoim zdaniem oznacza?

Gdzieś na necie czytałem, że to standardowy błąd, który pojawia się po przekroczeniu 200. tys. km.

Mógłbyś mi podpowiedzieć co ile powinien się wypalać "zdrowy" DPF w cyklu miejskim, a co ile na trasie?

Screenshot_2025-02-15-10-59-37-03_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

Opublikowano
5 minut temu, Seba napisał(a):

Kolego błąd jest jak na foto . Co to Twoim zdaniem oznacza?

Gdzieś na necie czytałem, że to standardowy błąd, który pojawia się po przekroczeniu 200. tys. km.

Mógłbyś mi podpowiedzieć co ile powinien się wypalać "zdrowy" DPF w cyklu miejskim, a co ile na trasie?

Screenshot_2025-02-15-10-59-37-03_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

 

dpf filter - remain distance (zywotnosc filtra)

 

uzyj Ista -> funkcje serwisowe -> wymiana dpf. 

blad zniknie

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, TuneX_Automotive napisał(a):

 

dpf filter - remain distance (zywotnosc filtra)

 

uzyj Ista -> funkcje serwisowe -> wymiana dpf. 

blad zniknie

Znam tą funkcję, ale dziękuję za info.  Nie ma to chyba jednak większego sensu, gdyż nie rozwiązuje problemu zapchania  dpfa, a jedynie powoduje zniknięcie błędu. A propos tu pytanie, czy ta funkcja serwisowa ~ wymiana dpfa powoduje też wyzerowanie wartości czujnika zawartości popiołu?

Jeśli byłbyś uprzejmy mi podpowiedzieć, mam wskazanie 50g popiołu wedle czujnika. Do jakiej wartości można jeździć, a kiedy należy czyścić DPF?

 

Mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć co ile powinien się wypalać "zdrowy" DPF w cyklu miejskim, a co ile na trasie?

 

 

 

Edytowane przez Seba
Opublikowano

50g to duzo, wyjedz na autostrade i wymus wypalanie.

 

tak, ta funkcja zeruje wszystko

 

odnosnie wypalania w trybie miejskim, ciezko mi powiedziec

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano
W dniu 15.02.2025 o 11:48, TuneX_Automotive napisał(a):

50g to duzo, wyjedz na autostrade i wymus wypalanie.

 

tak, ta funkcja zeruje wszystko

 

odnosnie wypalania w trybie miejskim, ciezko mi powiedziec

Te 50g to popiół, tego nie wypalę niestety...

 

W dniu 14.02.2025 o 21:55, pioteror13 napisał(a):

DPF do czyszczenia powyżej 50g gram sadzy. 

 

Zależy gdzie mieszkasz ,ja w Warszawie i okolicy to nie usuwam nic bo można się szybko zdziwić przy "EKO patrolu " 😆 i taniej wychodzi wtedy wyczyszczenie filtra niż usunięcie.

Często się tobie wypala ,mogą wtryski trochę lać już ,do sprawdzenia. 

 

 

Screenshot_2025-02-15-11-01-34-36_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

 

W dniu 15.02.2025 o 12:13, Seba napisał(a):

 

Screenshot_2025-02-15-11-01-34-36_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

Korekty na zimnym silniku 

Opublikowano

DPF do prania  ,często się wypala bo już przytkany jest ,lub też i olej bierze , wtedy też dpf się częściej będzie wypalał.

U mnie w dwóch n47 wypala się przy jeździe mieszanej co 700-900 kilometrów i jak podzespoły jak i silnik ok to co tyle powinien się wypalać.

 

Co do eko patroli to już nie jeden się zdziwił jak na boku wkładali sondy i mierzyli ,mandat i zabrany dowód,potem na główną SKP z nowym DPF. 

 

50g sadzy w BMW to już jest katorga dla silnika i turbiny.Jak najszybciej wyciągaj j oddaj do prania lub możesz sam wyczyścić,ja robiłem to z pomocą hydrantu i wszystko wyszło ,to znaczy został niecały gram sadzy według pomiaru 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Hejka pioteror13

 

Rozumiem, że masz na myśli popiół, bo to on zostaje. Sadza natomiast się wypala cyklicznie. 

Co do eko patroli, mam dwóch znajomych diagnostów,z których jeden to bardzo kompetentny gość. Przyznał w trakcie rozmowy , że jeżeli silnik jest w miarę zdrowy i wtryski, to nie ma szans dymomierzem sprawdzić, czy DPF jest "off", bo z pomiaru to nie wyjdzie. Natomiast urządzeń do pomiaru " cząstek stałych" w PL nie ma i jeszcze długo nie będzie.

 

Co do czyszczenia DPF, w Twoich n47 jest on w jednej wspólnej puszce z "katem", czy DPF to osobna pucha? Byłeś faktycznie w stanie myjką ciśnieniową go wyczyścić aż tak skutecznie?

Czy musiałeś opuszczać sanki w Twojej buni?

 

 

Edytowane przez Seba
Opublikowano
Godzinę temu, Seba napisał(a):

Hejka pioteror13

 

Rozumiem, że masz na myśli popiół, bo to on zostaje. Sadza natomiast się wypala cyklicznie. 

Co do eko patroli, mam dwóch znajomych diagnostów,z których jeden to bardzo kompetentny gość. Przyznał w trakcie rozmowy , że jeżeli silnik jest w miarę zdrowy i wtryski, to nie ma szans dymomierzem sprawdzić, czy DPF jest "off", bo z pomiaru to nie wyjdzie. Natomiast urządzeń do pomiaru " cząstek stałych" w PL nie ma i jeszcze długo nie będzie.

 

Co do czyszczenia DPF, w Twoich n47 jest on w jednej wspólnej puszce z "katem", czy DPF to osobna pucha? Byłeś faktycznie w stanie myjką ciśnieniową go wyczyścić aż tak skutecznie?

Czy musiałeś opuszczać sanki w Twojej buni?

 

 

 

Jest kilka urządzeń co sprawdzą dokładnie jak chcą tylko narazie w PL jeszcze nie mogą zrobić zachodu ale to kwestia kilku lat, ba nawet itd ma dostęp w tirach do komputera i może sobie zobaczyć czy masz egr off ,adblue off,dpf off. Nie pytaj skąd wiem 😆

Jedna wspólna puszka ,wkładasz do dużej kastry z ciepłą wodą i płynem do kominków na godzinę ,potem jak miałem dojście do hydrantu to woda z hydrantu w jedną i w drugą stronę. 

W sumie to wystarczy przepłukać nawet pod małym ciśnieniem z kranu i też sadza wyleci ,można go tak parę razy żeby płyn lepiej wypłukał popiół,następnie dpf na kaloryfer bądź do pieca i do wyschnięcia ,bo jak mokry wsadzisz do auta to popęka w środku wkład dpf.

Myjką ciśnieniową nie myj bo za duże ciśnienie i uszkodzisz wkład.

Wyjmujesz dpf bez opuszczania sanek ,jak zdejmiesz pokrywę plastikową to tylko pozostaje odkrećić wydech klucz 17 i kluczem 13 od góry obejmę v band i wężyki podciśnienia wyjmujesz i odpinasz kostki od sond.

Jak włożysz dpf to potem bimmertool i kasujesz adaptację czujnika ciśnienia dpf i sprawdzasz ilość sadzy po kilku minutach pracy. 

Jak nadal będzie się często wypalał to masz lejące wtryski ,bądź silnik lub turbo bierze olej. 

Wyjęcie dpf to max 1 godzina.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

pioteror13

Kolego sympatyczny, cały czas mylisz sądzę z popiołem, na kominiarza byś się nie nadawał 😂😂😂

A tak na serio, nie to że jestem niedowiarkiem, ale takie wymoczenie puchu z dpf w środku do czyszczenia kominków, to chyba niewiele wyczyści. Widziałem w zakładzie profesjonalną maszynę do płukania DPF i jak to się odbywa i przez jak długi czas, dlatego jednak wątpię, czy takie zwykłe mycie coś to pomoże.

 

Odnośnie itd i innych służb nie posiadają one żadnych urządzeń do sprawdzenia EGR i DPF. Jedyne co mają to dymomierze i możliwość sprawdzenia poziomu adblue. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to opowiada farmazony i mu nie wierz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...