Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Motornotprogramm, Getriebenotprogramm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

piszę z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki albo naprowadzeniu mnie na dobry trop. Pacjent to E39 98 przedlift M62b35 bez vanosa (na lince gazu)

Po kolei co się dzieje:

Stała na dworze od listopada - pewnie złapała trochę wilgoci tu i tam

2 tygodnie temu zabrałem się za wymianę wszystkich uszczelek oleju, wody i powietrza, bo ciekło z każdej strony i nierówno chodziła - naprawy ciągle w temperaturach w okolicach zera, czyli wilgoć.

Żeby potem zlokalizować ewentualne wycieki wpadłem na genialny pomysł umycia silnika od spodu myjką ciśnieniową, czyli znowu wilgoć.

Przy okazji wymieniony rozrząd i demontaż instalacji LPG.

I teraz tak:

- pierwsza próba odpalenia - akumulator 10.5V, bo akurat tyle miał, kluczyk na zapłon i wskazówka od obrotów powędrowała na 3600 i tam została, wskazówka od temperatury na max + błąd Stop! Oldruck motor. Próbowałem odpalić ale zero reakcji, żadnego cyknięcia ani nic. Mówie naładuje aku, może coś tam jej się nie podoba.

- druga próba odpalenia - akumulator 12.2V, bo akurat tyle się naładowało, wskazówka od obrotów znowu powędrowała do 3600 ale tym razem spadła, wzkazówka od temperatury znowu max + tym razem błąd Motornotprogramm i Getriebenotprogramm. Znowu nie chciała odpalić. Więc spróbowałem zakodować kluczyk, bo się rozkodował - połowicznie się udało, bo przycisk otwierania zapala żarówki w środku i bagażnik z kluczyka mogę otworzyć. Podłączyłem Inpe, nie chciała się połączyć z silnikiem. Na kompie skrzyni błąd 129 can-time-out-DME - skasowałem. Przy okazji w live data zauważyłem temperaturę silnika minus 48st, czyli chyba normalne gdy nie ma sygnału z kompa silnika.

Finisz jest taki, że dalej nie odpala, w ogóle zero reakcji przekręcenie kluczyka w pozycję rozruchu (pompa paliwa pompuje na zapłonie).

Moje dwa podejrzenia:

- gdzieś dostała się woda i komp ma zwarcie (wszystkie kostki dokładnie przeczyściłem i wysuszyłem)

- podczas demontażu elektryki od LPG coś źle zlutowałem (wydawało się proste - wylutować wtryski LPG i połączyć przewody jak oryginalnie).

Nasuwa mi się pytanie, w jaki sposób wyłączane są wtryski benzyny gdy uruchomi się LPG, a w zasadzie dokąd idzie przewód, który mówi komputerowi żeby odłączył benzynę, bo choć dokładnie wszystko sprawdzałem podczas demontażu sterownika LPG, to nie mogłem tego namierzyć i być może tu jest problem.

Podsumowując - pomocy


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...