Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW E60 N52B25 Nierówna praca na nie rozgrzanym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Otóż mam taki problem że po odpaleniu auta na zimnym silniku chwile musi pokręcić po chwili odpala chodzi nie równo w okolicach tyśiąca obrotów  (wystarczy dodać troche gazu i odrazu lepiej mu się pracuje),  po około 10sekundach zaczyna chodzić normalnie ma moc i chodzi równo. Objawy są takie same jak w tym filmiku 

 tylko że ja mam benzyne a nie diesla, rozrząd jest nowy. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być z góry dziękuje. 👍🏼

 

A tu na dole moje auto

Na nagraniu dodałem mu troche gazu bo wtedy chodzi równiej natomiast po chwili się uspokaja i chodzi normalnie, może tego nie widać tak dobrze ale w rzeczywistości czuć że auto chodzi nie równo. Czy mogłby by być to świece do wymiany?

Edytowane przez mmajkell666

Opublikowano

Nie pisałeś co już sprawdzałeś, ja w swoje E60 podobny objaw miałem jak jedna z cewek nie do końca była sprawna. W E46 były świece, a jeszcze w innym samochodzie wtrysk przylewał paliwem. Po wymianie jak ręką odjął. Może to to może już świece do wymiany. Wiele innych przyczyn może dawać takie oznaki.

Opublikowano

Masz jakieś błędy ?

Może być sonda przed katalizatorem , a dokładnie jej grzałka 

Disa 

Wytarty wałek.

Zapłon na pewno jest ok bo w nich jak masz świece lub cewkę złą to rzuca cały czas silnikiem lub na ciepłym jak cewka dostanie temperatury.

 

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie z autem żeby je naprawić męcze się już pół tora roku. Auto ciężko odpalało straciło moc, chodziło nie równo, w komputerze był błąd 2a99, 2a98 i jakiś związany z vanosem. Po wymiane wielu nie potrzebnych rzeczy w tym wałka wydechowego z kasetą, rozwiązaniem okazało się wymiana rozrządu auto zaczeło jeździć odzyskało moc na gas przełącza się normalnie wszystko chodzi super. Tylko właśnie jedyny problem który mi pozostał to właśnie ta nierówna praca silnika przez około 10sekund po odpaleniu. Wyskakuje mi tylko czasami check engine a czasami przy odpaleniu nie ma wogóle błędów, ale w kompie na ogół mam te same błędy błąd wałka wydechowego, dolotowego i vanosa, tylko że wszystko związane z tym było już wczesniej podmieniane vanosy, elektrozawory czujnik położenia wałka, jest nowy olej i filtr, rozrząd, odma też wymieniona, akumulator ma nowy, wymieniony sterownik silnika, filtry od vanosa przeczyszczone, patrzałem też drożność kanałów vanosa, jedyne czego nie robiłem to nie wymieniałem jeszcze świec i cewek. Ale rozmawiając z innym gościem raczej nie ma co  się sugerować do końca tymi błędami bo mu tak samo wyskakiwały te same błędy związane z wałkami i vanosem a okazało się że miał niesprawne 2 wtryski… Świece wymieniałem około 1.5 roku temu ale auto zrobiło troche kilometrów na autostradzie przez ten czas. Jedyną rzeczą nad którą się zastanawiałem wszystkie te błędy przy których wyskakuje check engine zawsze są rejestrowane w komputerze przy rozruchu silnika ZAWSZE w granicach 1tyś obrotów. Pozatym gdyby miały być to walnięte wtryski to jak wytłumaczyć to że nagle auto po chwili chodzi normalnie? Myślałem też że może by było coś z pompą paliwową może na początku nie ma odpowiedniego cisnienia i dopiero po chwili nabija, czy pompa buduje cisnienie po przekręconej stacyjcie przed odpaleniem? Ogólnie niezła jazda z tym autem, zajrzę jeszcze do cylindrów czy nie zbiera się tam woda bo podobno to też może zaburzać mieszanke paliwową na początku pracy silnika.

IMG_3757.jpeg

Edytowane przez mmajkell666
Opublikowano

Czujniki wałków do sprawdzenia jeszcze ewentualnie. 

Wtryski w pośrednim n52 jeszcze nie widziałem aby padł co innego n53. 

Były zmieniane zmienne koła vanos ? 

Pompa buduje ciśnienie przed uruchomieniem,powinno być słychać ją jak włoży się kluczyk 

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie to że mam troche wytarte wałki to wiem o tym jak zmieniałem wałek wydechowy z kasetą to na używany w troche lepszym stanie ale nie idealnym. Tylko że jak auto zaczeło chodzić po wymiane rozrządu myśl że to mogą być one odeszła na drugi plan. Koła vanos były podmieniane oby dwa z innego auta też. Szczerze to mam już dosyć tego auta stoi już rok czasu i nikt nic nie wie finalnie sam sobie rozrząd wymieniłem, myśle o tym żeby kupić całą głowice a nie bawić się w te wałki bo to te same koszty. Tylko z tyłu mam myśl co jeśli to jakaś pierdoła ? Nobo co innego jakby auto cały czas chodziło nie równo a ono tylko czasami musi dłużej pokręcić i chodzi nie równo przez 10sekund. Tak wyglądał mój stary wałek wydechowy, wałka dolotowego nie zmieniałem.

IMG_3762.png

IMG_3761.png

IMG_3764.png

IMG_3763.png

Edytowane przez mmajkell666

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...