Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW E60 525dA - silnik gaśnie, błędy 006292 006293, prąd sterowania EKPS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, pojawił się u mnie problem w postaci gaśnięcia silnika podczas jazdy, pojawia się wtedy błąd "Fuel pump failure", w ISTA D są to błędy 006292, 006293 oraz mnóstwo innych związanych już z brakiem dostarczania paliwa na listwę CR. Wymieniłem pompę paliwa, jednak nie tutaj jest przyczyna. W ISTA D zrobiłem reset sterownika i w NCS zakodowałem go powtórnie, niestety bez efektu. Zamówiłem używany moduł EKPS (EKPM3) i myślę, że tu może leżeć przyczyna odłączania pompy paliwa.

Błąd 006293 w rozwinięciu to zbyt wysoki prąd sterowania. Sterownik EMPS teoretycznie ma widełki prądu sterowania miedzy 9A a 18A. Powyżej odcina pompę. U mnie aktualnie zdarza się, że prąd sterowania wynosi nawet 20,3A przez co pompa jest odcinana i silnik gaśnie. Zauważyłem też, że sterownik EKPS jak i czarny przekaźnik terminal 30g bardzo się grzeją. Przekaźnik wymieniłem wcześniej i aktualnie, na oryginale czy zamienniku nie ma różnicy w przebiegu do zatrzymania.

Błąd 006292 to z kolei zbyt niskie napięcie na sterowniku EKPS.

Aktualnie auto do pierwszego zatrzymania jeśli jedzie się na zimnym silniku przejeżdża 17km (około 25min), później już częściej gaśnie.

Spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Wymiana sterownika pomoże, czy problem jest gdzieś dalej?


Opublikowano

Sam reset sterownika nie wystarczy, zaprogramuj go pod auto z wlasciwym vinem.

WinKfp i jazda.

  • Lubię to! 1

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, TuneX_Automotive napisał(a):

Sam reset sterownika nie wystarczy, zaprogramuj go pod auto z wlasciwym vinem.

WinKfp i jazda.

Na razie zrobiłem reset na starym, uszkodzonym sterowniku i kodowanie przez NCS - to niestety nic nie pomogło, bo przyczyna prawdopodobnie leży w samym sterowniku. Działa tak samo źle jak przed resetem dając wartości wg ISTA D poza zakresem i nielogiczne (po rozgrzaniu).

A czy NCSem można zakodować używany EKPS? Zaczytując VIN i pozostałe dane z CAS? Bo tak zrobiłem na starym sterowniku, a nowego jeszcze nie mam. W ISTA D nie mam błędu związanego z różnymi VINami, program widzi sterownik.

Edytowane przez tulik
Opublikowano

WinKfp musisz uzyc.

 

Programujesz EKPS pod auto, podajac vin samochodu.

Po zaprogramowaniu, dopiero uzywasz ncs do kodowania

  • Lubię to! 1

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.02.2025 o 11:35, TuneX_Automotive napisał(a):

WinKfp musisz uzyc.

 

Programujesz EKPS pod auto, podajac vin samochodu.

Po zaprogramowaniu, dopiero uzywasz ncs do kodowania

Ok, dzięki za podpowiedź.

Tak z ciekawości, bez poprawnego VINu w EKPS nie będzie działać dobrze? 

 

 

Dzisiaj tj 25.02.2025 wymieniłem EKPS, wprowadziłem VIN i zakodowałem. Po jeździe 40min nic się nie dzieje więc prawdopodobnie tu był problem.

Edytowane przez tulik

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...