Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Kolektor ssący n47


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć dziś demontowałem kolektor w celu wymiany uszczelek i zauważyłem że kolektor jest fabrycznie bez klap a u mnie w 320d klapy powinny być ale miały one być usunięte Po numerach doszedłem że to kolektor od 318d Czy między tymi kolektorami są jakieś różnice? Czy ten kolektor może ograniczać moc? Bo od pół roku walczę z tym że auto trochę gorzej jedzie niż seria 177km powinna jechać. Szczególnie po przekroczeniu 160-170km/h auto bardzo słabo przyśpiesza i kończy na 190km/h. Zdziwiło mnie też to że ten kolektor ma normalnie miejsce na silniczek od klap. Szukać kolektora czy to raczej nie robi różnicy?


Opublikowano

Wydaje mi się, że nie ma różnicy. Na ogół N47 320d różni się od 318d wtryskami i turbo. W 318d orignalnie już tych klap nie ma w porównaniu do 320d. Jeżeli procedura usunięcia tych klap jest zrobiona zgodnie ze sztuką to nie to powinno być problemem

Opublikowano

Sprawdz przewody podcisnieniowe z lewej strony z tyłu silnika z biegiem czasu one poprostu niespełniają swojej funkcji i Autko muleje  u mnie tak było Tròjeczka Źonki z przebiegiem 334tys km hula jak nowa.

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Jak słabo jedzie to sprawdź szczelność intercoolera ,węży turbo ,jak i sam wirnik może być "wypiaskowany" że tak to nazwę,do sprawdzenia wtryski też. 

Ja nie wykodowywałem nigdy klap po usunięciu ,tylko silniczek zakładałem bez ramienia i sobie "luźno" pracował ,zero błędów i moc ok mierzona.

 

Jeszcze jedno ,jak masz turbo z elektronicznym nastawnikiem turbo to może on się uszkodził

 

Podczas jazdy trzeba sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbo pod pełnym obciążeniem i będziesz miał odpowiedź czemu słabo jedzie.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
42 minuty temu, Ssiara1967 napisał(a):

Sprawdz przewody podcisnieniowe z lewej strony z tyłu silnika z biegiem czasu one poprostu niespełniają swojej funkcji i Autko muleje  u mnie tak było Tròjeczka Źonki z przebiegiem 334tys km hula jak nowa.

Pozdrawiam 

Gdzie mniej więcej znajdują się te przewody? Sprawdzałem tylko te od egr jak narazie 

Opublikowano
10 minut temu, Bartas2002 napisał(a):

Gdzie mniej więcej znajdują się te przewody? Sprawdzałem tylko te od egr jak narazie 

Jak byś miał przewody podciśnienia walnięte to wcale by auto nie jechało i tryb awaryjny często się pojawia.

Opublikowano
18 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Jak słabo jedzie to sprawdź szczelność intercoolera ,węży turbo ,jak i sam wirnik może być "wypiaskowany" że tak to nazwę,do sprawdzenia wtryski też. 

Ja nie wykodowywałem nigdy klap po usunięciu ,tylko silniczek zakładałem bez ramienia i sobie "luźno" pracował ,zero błędów i moc ok mierzona.

 

Jeszcze jedno ,jak masz turbo z elektronicznym nastawnikiem turbo to może on się uszkodził

 

Podczas jazdy trzeba sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbo pod pełnym obciążeniem i będziesz miał odpowiedź czemu słabo jedzie.

Mam z elektronicznym nastawnikiem ale turbo razem z nim zostało podmienione Test na szczelność też robiłem i wyszło że leci trochę spod kolektora dlatego dzisiaj właśnie się za to zabrałem i wymieniłem te uszczelki od kolektora i od przewodów od turba do ic itp. Okazało się że uszczelka od rury egr co idzie do kolektora się posypała i tamtędy uciekało Generalnie dużo rzeczy już jest wymienionych a auto dalej nie chce jechać nawet dpf wywaliłem bo myślałem że to może być jego wina. Ostatnie co mi jeszcze przychodzi do głowy to wtryski bo jak jest poniżej 10 stopni to lekko zakopci jak trochę postoi ale mam też uszkodzony sterownik świec a że auto stoi zawsze na noc w garażu to się za to nie zabierałem bo z czasem średnio. Mam film z doładowaniem dłuższy filmik to 5 bieg od około 1500rpm krótszy to 3 bieg.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Ok ,to tak jak wcześniej pisałem ,zostają wtryski do sprawdzenia.

Często jak leją to na hamowni brakowało po 20-30 kucyków.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano
2 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Ok ,to tak jak wcześniej pisałem ,zostają wtryski do sprawdzenia.

Często jak leją to na hamowni brakowało po 20-30 kucyków.

Będę miał chwilę to wyciągnę wtryski i dam do sprawdzenia. Dzięki i Pozdrawiam

Opublikowano
29 minut temu, Bartas2002 napisał(a):

Będę miał chwilę to wyciągnę wtryski i dam do sprawdzenia. Dzięki i Pozdrawiam

Tylko oddaj do kogoś dobrego i koniecznie musisz dostać papier od każdego wtrysku ze stołu probierczego ,bo często oszukują że sprawdzili,wydruku nie dają a często się to zdarza.

Opublikowano
18 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Jak byś miał przewody podciśnienia walnięte to wcale by auto nie jechało i tryb awaryjny często się pojawia.

Niezawsze były nieszczelne minimalnie. Nie walnięte .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...