Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Zawieszenie pneumatyczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w moim BMW g31 rocznik 2017 siadło tylne zawieszenie samochód całkowicie opadł.

Mechanik znalazł nadtartą wiązkę kabli którą zreperował. Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła i stwierdzono awarię kompresora.

Kompresor również został wymieniony razem z zaworami. Po tej akcji lewa strona samochodu podnosiła się o około 4 cm wyżej od prawej.

Zostały wymienione oba czujniki wysokości z tyłu.

Wydawało się że wszystko jest już okej do czasu kiedy w samochodzie po przejechaniu ponad 100 km autostradą z średnią prędkością 140 km/h ponownie pojawia się błąd zawieszenia i samochód delikatnie lewą stroną podnosi się wyżej.

Samochód wyrównuje wysokość a błąd gaśnie 

w momencie zmniejszenia prędkości (zjazd z autostrady) problem nie występuje w mieście i przy małych szybkościach.

Może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc

Pozdrawiam 


  • Administrator
Opublikowano

Kalibracja systemu zawieszenia pneumatycznego była robiona po naprawach? Jeśli nie to od tego bym zaczął. 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedź

Tak kalibracja była robiona

 

Opublikowano

Trzeba szukać przyczyny w lewym lub prawym zaworze przy kompresorze.

Auto po kilku godzinach postoju nie opada ? Zmierz obie strony od ziemi do nadkola obie strony i zobacz czy będzie różnica,jeśli będzie to może być problem w zaworze lub jest gdzieś nieszczelność,np przy poduszce na gwincie ,często w zamiennikach się to zdarza. 

Natomiast jeśli nie opada i jedna strona jest cały czas wyżej ,to kalibracja została źle przeprowadzona ,jeśli po kalibracji automatycznej nadal jest problem że jedna strona jest niżej to trzeba zrobić kalibrację ręczna i ustawić parametry wysokości dla jednej i drugiej strony. 

Opublikowano

Na postoju oraz w czasie miejskiej normalnej jazdy obie strony są równe a błąd nie pojawia się.

Problem występuje przy dłuższej szybkiej jeździe na przykład po autostradzie, wtedy jest odczuwalne że lewa strona delikatnie jest wyżej od prawej, zdarza się że w czasie jazdy samochód sam się znowu wyrównuje a błąd gaśnie, a niekiedy wszystko wraca do normy po zmniejszeniu szybkości lub po zatrzymaniu i wyłączeniu samochodu.

Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam 

 

Na postoju samochód stoi równo I żadna ze stron nie opada ani się nie podnosi

Opublikowano

Chciałbym zaznaczyć że samochód nie dompowuje ubytku tylko dompowuje ponad żądaną wysokość

Opublikowano

ok ,albo wiązka źle polutowana w sensie że nieprawidłowe kable są z sobą polutowane ,lub kalibracja przeprowadzona nie poprawnie. 

Mechanik u którego byłeś zajmuje się tylko BMW czy wszystko robi ? 

Przeczytałem jeszcze raz dokładnie twój problem i na 100% jest spowodowany źle przeprowadzoną kalibracją lub kable są źle połączone,chyba że moduł vdp jest uszkodzony jak dostał spięcia przez urwane kable,ale wtedy to cały czas byś miał problem nie podnoszenia się auta lub tylko jednej strony. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...