Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

9CB1 Dimmer pot defective


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Spotkał się ktoś z tym błędem?

w necie ograniczone info, światła wszystkie działają ok

może kwestia kodowania czegoś?

 

problem pojawił się po naprawie FRM3

auto LCI ze zwykłymi xenonami


  • Administrator
Opublikowano

Jest to chyba błąd czujnika światła w kabinie, nie podswietla Ci sie w srodku czasami coś za mocno albo za słabo? Czujnik przeważnie jest na środku deski rozdzielczej przy szybie.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Rzeczywiście, słabiej świeci wszystko

Co dziwne jak na liczniku reguluje podświetlenie to wraca do normalnego poziomu, a po chwili znów przygasa

Opublikowano

Najczęściej kończy się to wymianą FRM albo spróbować wgrać soft od nowa.
Jeśli świeży temat oddałbym FRM na reklamację tam gdzie go naprawiali.

Opublikowano
6 godzin temu, Barto125 napisał(a):

 

 

problem pojawił się po naprawie FRM3

auto LCI ze zwykłymi xenonami

 

Po naprawie mowisz.... pewnie lutowane spawarka i "naprawa" tanim sprzetem od skosnych braci.

 

Wyciagnij FRM3, otworz go i zobacz jak wyglada PCB:

- nadmiar cyny?

- przepalone sciezki?

- nadpalony procek ( jak ktos nie ma reki do lutowania pcb, latwo uszkodzic procek podczas naprawy).

 

Dlatego ja te moduly naprawiam bez lutowania nawet na poczekaniu w 15min; ale wszystko kwestia posiadanego sprzetu

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, TuneX_Automotive napisał(a):

 

Po naprawie mowisz.... pewnie lutowane spawarka i "naprawa" tanim sprzetem od skosnych braci.

 

Sam naprawiałem, lutowane lutownicą oporową (w sposób prawidłowy, piny grzane z 2 sekundy max), DFLASH zgrany tanim sprzętem (UPA USB).

Podczas naprawy DFLASHa wywaliło błędy i nie pokazało VINu (ale w INPA też wcześniej nie był widoczny)., ale sam EEPROM już poszedł bez problemu.

I tak się zastanawiam, czy próbować jeszcze raz flashować czy frm się kończy (3 raz w ciągu roku się wysypał)

Edytowane przez Barto125
Opublikowano

Nie naprawia sie DFlasha tylko partycje EEP ktora sie wysypuje...

EEP na 16 co daje ci 4kb na eeprom.

Powinno vin pokazac po prawidlowym przetworzeniu pliku;

 

Ale mozesz sprobowac przeflashowac raz jeszcze w WinKfp z vinem.

 

Trzy razy sie wysypal, to dosc duzo; sprawdzales moze cos powoduje ci skoki napiecia?

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano

Używałem tego narzędzia: https://tlvps.tomvanleeuwen.nl/frm/

Wrzuca się tam DFLASHa i generuje EEPROM z tego co zrozumiałem 

 

Właśnie z winkfp walczę bo nie może znaleźć mojego FRM mimo spdaten 71 (mam zusb 9249091 a w winkfp max numery to 91*****)

 

Skoków napięcia nie zaobserwowałem (robiłem logi podczas jazdy i wszystko w normie), ale 2 razy mi wysiadł jak się bawiłem INPĄ (mimo podtrzymania napięcia) a raz jak stał u mechanika i odłączyli akumulator 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...