Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, planuję kupno bmw f10. Obecnie jeżdżę e46 2.2, które dobrze się sprawuje jednak brak w nim mocy. Szukam modelu, który mi ją zapewni, a przy tym nie jest bardzo awaryjny. Zakup planuję za około 50k, a więc pytanie brzmi za jakim silnikiem powinienem się rozglądać. Najbardziej zwróciłem uwagę na wersję 535i, ze względu na fajne osiągi no i jednak benzyna brzmi o wiele lepiej niż diesle - a na tym też mi głownie zależy. Co o nim sądzicie? Czy może nie jest to wersja jak na ten budżet? Jak z jej awaryjnością? Jeśli nie 535i, to jaka?


Opublikowano

50k to twój cały budżet? Dolicz jeszcze 10-15k na obsługę pozakupową i nieprzewidziane awarie

Przede wszystkim szukaj auta ze sprawdzoną historią serwisową, gdzie olej był wymieniany co 10k a nie co 30

Opublikowano (edytowane)

50k planuję wydać na tylko na sam zakup, opłaty pozakupowe to inna kwestia.
Na co jeszcze najbardziej zwrócić uwagę?

Edytowane przez e46e46
Opublikowano
8 minut temu, e46e46 napisał(a):

50k planuję wydać na tylko na sam zakup, opłaty pozakupowe to inna kwestia.
Na co jeszcze najbardziej zwrócić uwagę?

za 50k może być ciężko coś sensownego znaleźć

Opublikowano

Powiem tobie tak jak chcesz pójść z torbami to kup 535 czyli n55.

W takim 10 letnim aucie z tym silnikiem każdego przerastają koszty serwisowania i nikt nic nie robi i opycha to dalej ,takie Polskie realia. 

Ogólnie nie pchaj się w N57 ani N55 bo pójdziesz z torbami. 

Jak już koniecznie chcesz F10 to poszukaj rzadkiej wersji z n52b30 ,zakładasz gaz i tanio latasz. 

Jak diesel to n47 ,nawet jak padnie to nie opłaca się go naprawiać ,słupki są tanie. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Ewentualnie jeszcze myślałem nad e60, ale nie wiem czy jest sens pchać się znowu w starego gruza. W tej 535i (n55) bardzo kusi fakt, że jest podatny na podkręcanie i da się z niego wyciągnąć naprawdę dobre wyniki, a przy n52 już nie bardzo.

Opublikowano
3 minuty temu, e46e46 napisał(a):

Ewentualnie jeszcze myślałem nad e60, ale nie wiem czy jest sens pchać się znowu w starego gruza. W tej 535i (n55) bardzo kusi fakt, że jest podatny na podkręcanie i da się z niego wyciągnąć naprawdę dobre wyniki, a przy n52 już nie bardzo.

Przy n55  użytkowanym w PL to będzie podkręcenie ale twojego portfela 😄 Nie pchaj się w silniki benzynowe turbo , szczególnie te już "pomodzone" bo będziesz tylko kasę pakował a samochód będzie stał więcej niż jeździł znam to z obserwacji innych którzy kupili takie auto. 

Jeszcze jak sam masz warsztat i umiejętności do remontu silnika to możesz kupić ,jak nie to nawet nie patrz na silnik pokroju n55 , pooglądaj sobie na YT filmy z napraw n55 ile kosztowało , sama wymiana turbiny przez mechanika i regeneracja to koszt 3 tysięcy minimum ,od razu profilaktyczna wymiana panewek z fakturą żebyś miał gwarancję na wymianę to koszt 5 tysięcy minimum ,jeszcze inne rzeczy o których już nie będę pisał ,po prostu najczęściej jak n55 wjeżdża na warsztat to jest już przytarty i koszt drugiego słupka to min.10 tysięcy,do tego od razu nowe panewki ,nowa pokrywa zaworów ,sprawdzenie głowicy , regeneracja turbo ,nowe węże turbo , czyszczenie intercoolera,uszczelnienie podstawy filtra oleju i wiele innych ,średnio warsztat bierze pół ceny remontu czyli jak części kosztują 15 tysięcy to drugie tyle bierze się za robotę. 

 

Opublikowano
23 minuty temu, e46e46 napisał(a):

Ewentualnie jeszcze myślałem nad e60, ale nie wiem czy jest sens pchać się znowu w starego gruza. W tej 535i (n55) bardzo kusi fakt, że jest podatny na podkręcanie i da się z niego wyciągnąć naprawdę dobre wyniki, a przy n52 już nie bardzo.

Żeby podkręcać n55 za 50k to pierw będziesz musiał władować sporo żeby w serii normalnie jeździło a nie było tykającą bomba. Kup sobie 525d n47 w tym budżecie 

Opublikowano

Czym więcej czytam o tych silnikach, tym więcej sprzecznych informacji. Do tej pory większość tego co słyszałem, to właśnie opinie, że n55 najbardziej udana oraz najlepiej wyważona osiągi/koszta wersja. Oczywiście z informacją, że kupienie n55 = pójście z torbami, też już się spotkałem. Planowo byłoby to auto na dłuższe lata, w które i tak poszłoby sporo pieniędzy na modyfikacje (nie mówiąc o naprawach). Myślicie, że w nienajlepszym scenariuszu kupienia średnio zadbanego egzemplarza, włożeniu w naprawy z 20k, będzie trochę spokoju? Czy jednak mimo zrobienia remontu i tak i tak trzeba spodziewać się ciągłych kosztownych problemów? Co do diesli, to tak jak mówiłem, dość niechętnie na nie patrze, co by nie zrobić z wydechem - i tak brzmią tragicznie.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, e46e46 napisał(a):

Czym więcej czytam o tych silnikach, tym więcej sprzecznych informacji. Do tej pory większość tego co słyszałem, to właśnie opinie, że n55 najbardziej udana oraz najlepiej wyważona osiągi/koszta wersja. Oczywiście z informacją, że kupienie n55 = pójście z torbami, też już się spotkałem. Planowo byłoby to auto na dłuższe lata, w które i tak poszłoby sporo pieniędzy na modyfikacje (nie mówiąc o naprawach). Myślicie, że w nienajlepszym scenariuszu kupienia średnio zadbanego egzemplarza, włożeniu w naprawy z 20k, będzie trochę spokoju? Czy jednak mimo zrobienia remontu i tak i tak trzeba spodziewać się ciągłych kosztownych problemów? Co do diesli, to tak jak mówiłem, dość niechętnie na nie patrze, co by nie zrobić z wydechem - i tak brzmią tragicznie.

To już chyba lepiej dołożyć te 20k i kupić coś z dobrą historią serwisową. Zobacz ile stoi na olx zajechanych n55 po panewce itp. Ludzie nie dbają o te silniki i ciężko trafić coś zadbanego

Edytowane przez Bartas2002
Opublikowano

Ale nawet z dobrą historią serwisową może coś wyskoczyć, a zapas pieniędzy lepiej na naprawę mieć 

Przy takim budżecie to bym szukał jakiegoś lekkiego rozbitka z małym przebiegiem i zrobić go na tip top

Opublikowano
2 minuty temu, Barto125 napisał(a):

Ale nawet z dobrą historią serwisową może coś wyskoczyć, a zapas pieniędzy lepiej na naprawę mieć 

Przy takim budżecie to bym szukał jakiegoś lekkiego rozbitka z małym przebiegiem i zrobić go na tip top

Przy tym silniku zawsze lepiej mieć odłożone kilka tyś. Chodziło mi żeby dołożyć do auta które ma papiery na wymianę np. panewek, rozrządu itp.

Opublikowano
Godzinę temu, Bartas2002 napisał(a):

Przy tym silniku zawsze lepiej mieć odłożone kilka tyś. Chodziło mi żeby dołożyć do auta które ma papiery na wymianę np. panewek, rozrządu itp.

Jak ktoś wymienił panewki a zaraz sprzedaje to wał korbowy najprawdopodobniej był już porysowany i został bez zdejmowania "przesznurkowany papierem wodnym 2000" ,panewki założone nowe i wytrzyma to max kilka tysięcy kilometrów,a więc miesiąc pojeździsz. 

Po prostu z tym silnikiem kupno tego auta to szukanie sobie dziury finansowej. 

BMW jest najbardziej "drutowane" , szczególnie takie mocne silniki bo kupują ludzie którzy myślą że jak dali za auto 100 tysięcy to nic się nie zepsuje a tu co chwila po 10 tysięcy na warsztacie zostawione. 

Każdy uważa to co za słuszne. 

Moim zdaniem jak chcesz coś mocnego poszukać to szukaj Infiniti q35,q50 ,Lexus is350,is250 2.0turbo-hybryda ,tutaj będzie małe prawdopodobieństwo druciarstwa.

Opublikowano

@pioteror13 A od BMW jakie modele byś polecał w okolicach 50k? Tak jak wcześniej pisałem, głownie zależy mi na mocy, której niestety mi brakuje w e46.

Opublikowano

Musiał byś coś kupić z b48,b58 ale to już nie ten budżet. 

Jedyny starszy silnik który moge tobie polecić to n52b30k 272km , wystarczy do codziennej jazdy a koszty ewentualnych napraw są sporo niższe,dodatkowo można LPG założyć. 

W BMW w serię 5 i 7 to radzę się nie pchać bo tam ogólnie koszt serwisowania całego auta sporo wychodzi i po prostu większość to zajazdy ,kupisz za 50 tysięcy i w rok włożysz połowę wartości auta. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...