Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Problem z błędami 2A9A i 2A9B


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Mam problem z moją e92 z silnikiem N52b30 

po złożeniu silnika wyskoczyły mi błędy 2A9A i 2A9B mówiące o braku synchronizacji wałka ssącego i wydechowego.

 

Rozrząd sprawdzany 3-krotnie wszystko okej.

Koła okej nie są urwane śrubki, wszystkie wałki się kręcą. Koła rozrządu też oddałem na regenerację i sprawdzenie raz z elektrozaworami i niby są okej. Rezystancja elektrozaworów 13 na obu. Silniczek valvetronic chodzi przeszedł adaptację i dalej lipa. Zauważyłem że nie daje iskry ale to może być spowodowane zabezpieczeniem że nie daje iskry jak nie ma tych danych z czujnika. 

 

 

Ktos was walczył z tymi błędami i byłby w stanie chociaż nakierować co może być nie tak.

I czy przy odpalaniu wskazówka od obrotomierza ma się podnosić za każdym razem bo już walczę pół roku z remontem popołudniami i nie pamiętam 😉 


Prosze o pomoc 


Opublikowano

Zaraz kolega @pioteror13 cos ci na pewno podpowie, a poza tymi błędami nic nie wyskakuje na silniku ?

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Właśnie totalnie nie ma innych błędów był jeszcze jeden o adaptacji przepustnicy ale po przejściu jej nie pojawił się ponownie.

Po paru telefonach do jakiś znajomych mechaników podejrzenie padło na to że przy składaniu nabiłem olejem hydropopychacze i że to był błąd bo były twarde i mogły podpierać zawór, więc rozbiórka wyciśnięty olej a błędy dalej te same. 
 

Opublikowano

Właśnie po tym filmiku sprawdzałem te elektrozawory, przemierzyłem czujniki i napięcia na kablach czy idzie, no i przy okazji rozrząd i jak chodzą te wałki, no i czy na kołach nie ma urwanych śrub czy coś takiego. 
wszystko niby okej. Jedynie jestem ciekawy czy te błędy mogły by być takie same przy uszkodzonym czujniku wału korbowego czy on ma jakiś oddzielny kod, bo właśnie ta wskazówka od obrotomierza raz się podnosi przy odpalaniu czasem nie ale nie mam pojęcia czy to ma jakiś związek ze sobą, przeglądając internet to różne właśnie są diagnozy, gdzieś na jakimś amerykańskim forum ktoś naprawił to podobno był to przepalony bezpiecznik to sprawdzę jutro czy faktycznie. 
Boli fakt że włożyłem już około 20 tysięcy i auto nie chce się odezwać nawet 

Opublikowano
5 godzin temu, Krillex95 napisał(a):

Witam, 

Mam problem z moją e92 z silnikiem N52b30 

po złożeniu silnika wyskoczyły mi błędy 2A9A i 2A9B mówiące o braku synchronizacji wałka ssącego i wydechowego.

 

Rozrząd sprawdzany 3-krotnie wszystko okej.

Koła okej nie są urwane śrubki, wszystkie wałki się kręcą. Koła rozrządu też oddałem na regenerację i sprawdzenie raz z elektrozaworami i niby są okej. Rezystancja elektrozaworów 13 na obu. Silniczek valvetronic chodzi przeszedł adaptację i dalej lipa. Zauważyłem że nie daje iskry ale to może być spowodowane zabezpieczeniem że nie daje iskry jak nie ma tych danych z czujnika. 

 

 

Ktos was walczył z tymi błędami i byłby w stanie chociaż nakierować co może być nie tak.

I czy przy odpalaniu wskazówka od obrotomierza ma się podnosić za każdym razem bo już walczę pół roku z remontem popołudniami i nie pamiętam 😉 


Prosze o pomoc 

Rozrząd złożony na nowych kołach vanos ? 

Blokada wałków z chin ? 

Co dokładnie było rozbierane ,sprawdzane ,czyszczone ? 

Opublikowano

Blokada raczej z Chin około 500 zł na allegro kupiłem, nie rozrząd nie złożony na nowych kołach tylko oddanych do firmy Menheker w Rzeszowie razem z elektrozaworami oddane 2 komplety kół żeby wybrać które lepsze i które okej. 

Rozbierany był cały silnik panewki oem, osiowanie wału, wszystkie śruby nowe oem, pompa oleju nowa, pompa wody została stara ale w 2020 roku była kupowana jak stary silnik padł to już jej 3 remont w przeciągu 5 lat i przebiegu około 15 tys km dlatego teraz wziąłem się za to sam bo nie stać mnie na mechanika 🤷🏻‍♂️ 

Powodem była pukająca panewka ale dosłownie delikatnie ją złapało 

a no i wałek wydechowy poszedł też nowy bo tamten był przytarty naprawdę starałem się to złożyć godnie bez jakiś zamienników czy kombinacji, jedynie te blokady rozrządu i urządzenie do zakładania sprężyn nie było jakiejś górnej półki bo poprostu parę rozrządów składałem na tym i było okej 

 

A no i przed awarią gdy zaczęła pukać panewka, nie było żadnych problemów z tym systemem samochód nie zamulał, chodził równo na wolnych obrotach, nie wypadały zapłony, żadnych błędów 

Opublikowano

Jeszcze się nie spotkałem w n52 z panewką ,chyba musiał być tam long life albo pompa elektryczna nie domagała i był przegrzewany. 😄

Seria N wydaje się bardzo prosta w konstrukcji i łatwa do złożenia ale jak zawsze szczegóły robią swoje. 

Przyczyn może być kilka ,szczególnie jak nie jest składane wszystko na nowych częściach.

 

Te błędy po skasowaniu wracają natychmiast czy po przekroczeniu 2500 obrotów ? 

U Ciebie stawiał był na któreś uszkodzone koło Vanos ,często też ludzie się mylą i zakładają wydechowy na stronę ssąca i na odwrót, więc może masz też koła założone nie na te strony wałków. 

Opublikowano

Koła założone są okej na sto procent nie są zamienione stronami wydechowy i ssący 

silnik nie odpala i tu jest główny problem 

 

No panewka w sumie już w 3 raz ale teraz w innym słupku także nie wiem jaki problem no raczej większość rzeczy nowa po za kołami których miałem po 2 szt i chodziły więc wybrałem dwa lepsze po prostu ale nie ja jako ja tylko firma wzięła 4 i złożyła mi dwa dobre przynajmniej taką informację dostałem.


A czy przy odpalaniu powinna podnosić się wskazówka od obrotomierza ? Bo raz się podnosi a raz nie co na mój rozum mogło by podpowiadać że coś nie tak jest z czujnikiem wału, tylko nie wiem czy myślę słusznie chociaż w tym kodzie błędu jest w obu kodach wal korbowy/ na wałek ssący i wydechowy.

 

Błąd po każdej próbie odpalenia powraca czy można zobaczyć sygnał z wału korbowego przez INPA ? 
a no i właśnie Vanos na INPIE wiadomo z jakiego źródła pokazuje na zielono 120 stopni na ssącym i -115 stopni na wydechu ale no nie wiem czy też takiemu programowi można zaufać 

 

A co do wytrzymałości N52 to nie mówię że jest źle lubię nim śmigać ale wiem też co widziałem w tych silnikach i są dość delikatne w tym po za panewkami pękły mostki od wału i wał łapał luz i przez to złapał panewki powód może być jak mówisz częstotliwości wymiany oleju bo był dość zasyfiony patrząc na mojego poprzednika a tam pękła głowica a później padła panewka także niestety nie zaszczycił mnie bezkosztową jazda 

Ale no chciałbym go uruchomić i dalej śmigać 😁

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Krillex95 napisał(a):

Błąd po każdej próbie odpalenia powraca czy można zobaczyć sygnał z wału korbowego przez INPA ? 
a no i właśnie Vanos na INPIE wiadomo z jakiego źródła pokazuje na zielono 120 stopni na ssącym i -115 stopni na wydechu ale no nie wiem czy też takiemu programowi można zaufać 

Vanos wydechowy nie pracuje ,będziesz musiał go zmienić. 

N52 wytrzymują dużo i soft turbo na seryjny słupek również ,problem jak w każdej nowszej konstrukcji silników leży w jakości oleju i częstotliwości wymian ,bez problemu te silniki mają po 400 tysięcy przebiegu za oceanem ,ja zmieniam olej co max 8 tysięcy i 5w40 lub 5w50 bo 5w30 przy 120°C oleju to zabójstwo dla panewek i wałków. 

Wskazówka od obrotomierza to i mi nieraz nie działała przy słabym akumulatorze. 

 

Godzinę temu, Krillex95 napisał(a):

A co do wytrzymałości N52 to nie mówię że jest źle lubię nim śmigać ale wiem też co widziałem w tych silnikach i są dość delikatne w tym po za panewkami pękły mostki od wału i wał łapał luz i przez to złapał panewki powód może być jak mówisz częstotliwości wymiany oleju bo był dość zasyfiony patrząc na mojego poprzednika a tam pękła głowica a później padła panewka także niestety nie zaszczycił mnie bezkosztową jazda 

Ale no chciałbym go uruchomić i dalej śmigać 😁

Powodem tego jest temperatura oleju 120°c i więcej ,olej 5w30 i zmiana co 20 tysięcy. 

Te bloki zawsze idą do osiowania po panewce i wał zawsze nowy ,panewki orginalne dobrane kolorem do numeru seryjnego wału i tylko wtedy to działa ,dlatego uważam że n52,n53 nie opłaca się naprawiać ,lepiej kupić słupek z rozbitka.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

No spróbuję zmienić to koło od Vanosa i dam znać czy pomogło 

 

 

A mój silnik też miał prawie 300 także nie winie że nie miał prawa paść chodzi mi tylko o uruchomienie żeby się pocieszyć 
I teraz też już wiem że nie opłaca się remontować lepiej wymienić silnik ale ja wymieniłem na gorszy niż był 😂 ale no czasem tak bywa 

Opublikowano
2 godziny temu, Krillex95 napisał(a):

No spróbuję zmienić to koło od Vanosa i dam znać czy pomogło 

 

 

A mój silnik też miał prawie 300 także nie winie że nie miał prawa paść chodzi mi tylko o uruchomienie żeby się pocieszyć 
I teraz też już wiem że nie opłaca się remontować lepiej wymienić silnik ale ja wymieniłem na gorszy niż był 😂 ale no czasem tak bywa 

Powinno być to moim zdaniem ,możesz jeszcze na szybko podmienić czujniki wałków bo w sumie też miałem takie przypadki ,ciężko nieraz jest z diagnozą tych silników. 

 

A no naprawiać się nie opłaca bo koszt części ogromny a i tak nie ma pewności ile podziała bo jak się złoży według sztuki i w laboratoryjnej czystości to i tak nie raz się zacierają pomimo zrobienia osiowości , poprawnych pomiarów. 

 

Ja już więcej do BMW nie wracam chyba że będę robił jakiś turbo projekt kiedyś to m50. 

 

Teraz z nowszych aut rwd to tylko Lexus ,Infiniti,370z i Ameryka.Silniki proste i pancerne i oczywiście mniej dojechane.

Opublikowano

Najpierw kupię mu czujnik od wału bo podejrzewam że on mi odcina iskrę i spróbuję podmienić później te koło od vanosa bo znowu tu podjerzewam że by odpalił tylko by nierówno pracował czy by nie jechał tylko zamulał ale to tylko gdybam.

Czujnik będzie najtańszym elementem w wyliczance i najmniej inwazyjny w montażu

No ja mam e30 także tam silnik nie zawiedzie

a jak ten nie będzie chodzić to pójdzie na śrubki i już żeby coś chociaż odzyskać 🤷🏻‍♂️ 

Opublikowano

Wracam do tematu, kola zmienione dwa razy, zmieniłem czujnik, błędy dalej te same ale widzę inny problem nie otwierają mi się zawory czy na niepodłączonym vanosie nie powinny się otwierać ? Raczej wydaje mi się że mimo wszystko powinny normalnie się otwierać a vanos powinien przy obrotach zadziałać… rozrząd jest okej wraca na znaki i blokady ale no poprostu mechanicznie nie otwierają się zawory, doradzono mnie żeby spuścić olej z hydropopychaczy żeby nie były nabite czy mogły by przez to się nie otwierać strona wydechowa działa wzorowo 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...