Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Nierówna praca, gaśnięcie silnika.


Marian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

 

Skoro już tutaj jestem, to przedstawię wam mój problem. Niedawno kupiłem e61 2.0d 177 km (N47D20). Z informacji od poprzedniego właściciela wiem, że samochód stał 2 miesiące bez odpalania zanim go kupiłem. Od razu po zakupie zrobiłem nim trasę Belgia - Polska i powrót. Wszystko bezproblemowo, spalanie w granicach 7 litrów przy dość dynamicznej jeździe więc nie jest źle. Po jakimś tygodniu zaczął się problem. Przy niskich temperaturach zewnętrznych, mniejszych niż 10 stopni, przy pierwszym rozruchu silnika, obroty falują w granicach 800-1200. Jak tylko dodam lekko gazu to obroty się stabilizują, jednak auto na zimnym silniku strasznie "klekocze". Dzwięk taki, jakby miał słabe smarowanie. Kolejną rzeczą, która się pojawia to to, że po pierwszym rozruchu i przejechaniu kilku kilometrów po mieście (podejrzewam, że silnik osiąga temperaturę 80-90 stopni, nie sprawdziłem) przy staniu w korku lub na światłach, auto potrafi zgasnąć. Na wolnych obrotach chodzi ładnie, ale jak dodam gazu to "dławi się" przy 1200 obrotów i nie wejdzie wyżej. Jak już zgaśnie, odpalę go ponownie i przegazuje to z tyłu wydmucha sporą białą chmurę, ale samochód będzie już chodził bez zarzutu. Następnego dnia sytuacja się powtarza. Może podpowiecie mi od czego zacząć sprawdzanie? Pozdrawiam!

Edytowane przez Marian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Cześć, czy na pewno masz silnik M47D20 a nie N47D20? Bo wersja 177km to chyba N47D20, fajnie jakbyś zdjęcie silnika podesłał 🙂 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam rozpoczac od diagnostyki, z Genk do mnie nie powinienes miec daleko.

Rownie dobrze auto moze byc po kiepskim sofcie, miec jakies nieszczelnosci lub problemy z czujnikami na silniku.

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, DracoBlue napisał(a):

Cześć, czy na pewno masz silnik M47D20 a nie N47D20? Bo wersja 177km to chyba N47D20, fajnie jakbyś zdjęcie silnika podesłał 🙂 

Masz rację, mój błąd. Poprawione w temacie. 

 

1 godzinę temu, BimmerPerformance napisał(a):

Polecam rozpoczac od diagnostyki, z Genk do mnie nie powinienes miec daleko.

Rownie dobrze auto moze byc po kiepskim sofcie, miec jakies nieszczelnosci lub problemy z czujnikami na silniku.

Około 100km, więc nie jest jakoś strasznie daleko. Tylko pytanie, czy z diagnozy wyjdzie cokolwiek jeśli silnik będzie nagrzany i będzie chodził prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Najpierw zacząłbym od diagnostyki tak jak kolega wyżej napisał. Obstawiam swiece żarowe + sterownik, wtryskiwacze albo zły soft. W tych silnikach należy też wymieniać rozrząd, jaki masz przebieg? Zdarzają się też padające pompy oleju. Więc zainteresował bym się tematem poważnie, żeby nie narobiło się kuku.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...