Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Specjalny model z genami wyścigowymi: sedan BMW 320si


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

P0022441.thumb.JPG.cf8a296ddde6e29ec85d695860ea4af2.JPGAutor.

 

Dystrybucja prasowa

 

BMW Group

 

 

Klienci o szczególnym zamiłowaniu do wyścigów mogą liczyć na limitowaną do 2600 egzemplarzy edycję limuzyny serii 3: BMW 320si. Specjalny model z pakietem M Sport i 18-calowymi kołami na wzór wersji wyścigowej wyposażony jest w wysokoobrotowy, 2-litrowy czterocylindrowy silnik, który generuje moc 127 kW/173 KM przy 7000 obr./min. Taka moc pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 225 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,1 sekundy.

 

 

Klienci o szczególnym zamiłowaniu do wyścigów mogą liczyć na

limitowaną do 2600 egzemplarzy edycję limuzyny serii 3: BMW 320si. Specjalny

model z pakietem M Sport i 18-calowymi kołami na wzór wersji wyścigowej

wyposażony jest w wysokoobrotowy, 2-litrowy czterocylindrowy silnik, który

generuje moc 127 kW/173 KM przy 7000 obr./min. Ten pakiet osiągów pozwala na osiągnięcie

prędkości maksymalnej 225 km/h i przyspieszenie

od 0 do 100 km/h ze świateł w zaledwie 8,1 sekundy.

Ekskluzywna edycja limitowana.

Oprócz sportowego zestrojenia zawieszenia, standardowy pakiet M Sport obejmuje

pakiet aerodynamiczny ze zmodyfikowanymi zderzakami i

osłonami bocznymi, sportowe fotele, skórzaną kierownicę M,

podnóżek M, światła przeciwmgielne i aluminiowe elementy wykończenia wnętrza. W standardowym

wyposażeniu znajdują się również 18-calowe koła z oponami mieszanymi (225/40R18 lub

255/35R18). Radialny styl 216

felg o szerokości 8 lub 8,5 cala z logo „BMW Motorsport” pochodzi z samochodu wyścigowego FIA World Touring

Car Championship (WTCC). Oprócz nakładek na lusterka w błyszczącym wykończeniu Shadowline, o szczególnym statusie BMW 320si świadczy także

chromowana końcówka układu wydechowego.

Fakt, że czerwona strefa na

obrotomierzu zaczyna się dopiero przy 7300 obr./min i rozciąga się do 8000 obr./min, jest

kolejnym dowodem na to, że ta Seria 3 jest wyjątkowo imponująca.

Oprócz sześciu kolorów, w których

oferowana jest seria 3 Sedan z pakietem M Sport, model 320si można

zamówić również wyłącznie w kolorze Carbon Black metallic.

 

Wysokoobrotowy silnik z technologią wyścigową.

Sercem modelu w tej ekskluzywnej edycji jest wysokoobrotowy silnik z

czterema cylindrami i pojemnością skokową 2,0 litra, który generuje moc 127 kW/173 KM przy 7000 obr./min i zapewnia

moment obrotowy 200 Nm przy 4250 obr./min . W porównaniu do wersji produkowanej seryjnie średnica cylindra została zwiększona o 1,0 mm (85 mm) , a jednocześnie skok tłoka zmniejszono o 2,0 mm (88 mm). Zamiast odlewanych tulei żeliwnych, tłoki pracują w łączonych tulejach wykonanych ze specjalnego stopu aluminium. Wał korbowy różni się także tym, że ma sztywniejsze korbowody i wzmocnioną płytę fundamentową. Projektując silnik wysokoobrotowy, konstruktorzy silnika zrezygnowali z całkowicie zmiennego układu rozrządu VALVETRONIC. Zamiast tego zastosowali konwencjonalny układ sterowania zaworami z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, dźwigienkami zaworowymi i czterema zaworami na cylinder. Eliminując liczne ruchome elementy, układ rozrządu gwarantuje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zarówno w modelu edycyjnym, jak i wyścigowym, oferuje wysoką sztywność i

precyzję nawet przy ekstremalnie dużych prędkościach.

Komponenty z fabryki Formuły 1.

Głowica cylindra to zupełnie nowa konstrukcja. Odlewy półfabrykatów

powstają w odlewni Formuły 1 w zakładzie BMW w Landshut.

Obrabiarki sterowane komputerowo obrabiają kanały dolotowe i wydechowe, a także komory spalania

z najwyższą precyzją i jakością powierzchni. W połączeniu z

większymi zaworami i dostosowanymi konturami kołnierzy po

stronie wlotowej i wylotowej zapewnia to optymalne tworzenie mieszanki. Następnie specjalne świece zapłonowe

, sterowane przez poszczególne cewki zapłonowe, inicjują proces spalania. Zwiększenie stopnia sprężania z 10,5 do 11,0:1

przyczynia się również do wzrostu mocy o 17 kW/23 KM .

Silnik może

być jednak nadal zasilany benzyną premium (95 RON).

Technologia Formuły 1 ukryta jest również w innych elementach silnika, na przykład

w wahaczach. Są one powlekane przy użyciu procesu

opracowanego specjalnie dla silników BMW Formuły 1.

Czterocylindrowy silnik w nowym modelu specjalnym osiąga maksymalną moc 127

kW/173 KM przy 7000 obr./min. Maksymalna prędkość ograniczona jest do 7300 obr./min. Dzięki

układowi dolotowemu ze zmienną długością kolektora dolotowego (DISA) i zmienną

regulacją wałka rozrządu (Bi-Vanos) moment obrotowy wzrasta równomiernie do

maksymalnie 200 Nm, które są dostępne przy 4250 obr./min.

Aby uwzględnić wysokie obciążenie termiczne występujące podczas wyścigów,

zoptymalizowano przepływ chłodziwa, zwłaszcza w głowicy cylindrów, stosując duże przekroje

. Chłodnica wodna w modelach sześciocylindrowych zapewnia

zrównoważony bilans cieplny. Pokrywa głowicy cylindrów wykonana z włókna węglowego (CFRP)

w istotnym stopniu przyczynia się do redukcji masy o około 10 kg w porównaniu z BMW 320i.

Ten

widoczny element nie tylko podkreśla pokrewieństwo ze sportem motorowym, ale

również obniża środek ciężkości silnika poprzez zmniejszenie masy w najwyższym punkcie

.

Silniki są montowane głównie ręcznie przez specjalistów w fabryce silników Hams Hall

, a następnie

przekazywane do procesu montażowego w fabryce BMW w Monachium. BMW 320si jest dostępne w wersji z kierownicą po lewej i prawej stronie,

wyłącznie na rynku europejskim.

Sportowa zwinność i pewne prowadzenie.

Sześciobiegowa skrzynia biegów BMW 320si została zaprojektowana tak, aby

na szóstym biegu można było osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h. Ten

Sportowa limuzyna o masie własnej 1350 kg (DIN) przyspiesza od

0 do 100 km/h w zaledwie 8,1 sekundy. Na sprint pośredni na czwartym biegu

z 80 do 120 km/h potrzeba zaledwie 7,7 sekundy. Oczywiście BMW 320si

spełnia wszystkie wymagania normy emisji spalin Euro 4 i zużywa

8,9 l/100 km zgodnie ze średnią UE.

Nowy model został zaprojektowany tak, aby kierowca

mógł doświadczyć sportów motorowych na własnej skórze. Wysokoobrotowy czterocylindrowy silnik bardzo

spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i jest jeszcze zwinniejszy niż w BMW 320i.

Brzmi solidnie i potężnie, ale nie irytująco, dobrze reaguje na pedał gazu

i jest tak zestrojony, że chęć większej mocy

jest natychmiast zaspokojona. Kierowcy ze sportowymi ambicjami docenią również fakt, że

po zwolnieniu pedału gazu silnik ma silniejszą siłę hamowania niż w przypadku silników z systemem VALVETRONIC

. Dzieje się tak, ponieważ

sterowanie obciążeniem odbywa się za pomocą konwencjonalnego zaworu przepustnicy.

W połączeniu z krótkim przełożeniem tylnej osi (4,10) i

zawieszeniem M Sport z 18-calowymi oponami mieszanymi, BMW 320si można

prowadzić bardzo sportowo, nie zbliżając się zbytnio do limitu. Dzięki

równomiernemu rozłożeniu obciążenia osi, ten ekskluzywny samochód sportowy zachwyca

neutralnym prowadzeniem i dużą zwinnością. Doświadczeni piloci testowi pokonują

okrążenie legendarnej północnej pętli toru Nürburgring w BMW 320si w czasie

krótszym niż dziewięć minut.

Aby dostosować się do większej mocy silnika, BMW 320si

wyposażono w większy układ hamulcowy. Wentylowane od wewnątrz

tarcze hamulcowe o średnicy 16 cali zapewniają optymalną redukcję prędkości z przodu i z tyłu . Pojazd wyposażono również

w większe łożyska kół. Produkcja BMW 320si, którego cena wyniesie

32 150 euro i którego produkcja zostanie ograniczona do 2 600 egzemplarzy , rozpocznie się wiosną 2006 roku. Sportowa seria 3 będzie świętować swoją światową premierę w marcu 2006 roku na salonie samochodowym w Genewie. Dealerzy BMW rozpoczną przyjmowanie zamówień w grudniu 2005 r. Podstawa sportów motorowych. BMW Motorsport opracowało samochód wyścigowy o mocy 275 KM bazujący na specjalnym modelu BMW 320si. Wersja sportowa BMW 320si będzie używana w 2006 roku w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCC) i innych seriach wyścigowych na całym świecie, które rozgrywane są według przepisów Super 2000 . W roku 2006 BMW kontynuuje w ten sposób swoją długoletnią tradycję wyścigów prywatnych .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W żadnej innej dyscyplinie BMW nie odniosło tylu sukcesów, co w

wyścigach samochodów turystycznych. 24 tytuły Mistrza Europy z certyfikatem FIA, a także zwycięstwo w

jedynym jak dotąd Mistrzostwie Świata w 1987 r. i reedycja w 2005 r. – oto

imponujący dorobek marki BMW. W ciągu ostatnich dwóch lat

BMW zdobyło tytuł mistrza Europy samochodów turystycznych w klasyfikacji producentów dzięki modelowi 320i,

a także tytuł mistrza kierowców w 2004 roku.

W 2005 roku tytuł mistrza świata w klasyfikacji producentów i kierowców

(Andy Priaulx) przeniesiono do Monachium.

P0022438.JPG

P0022440.JPG

P0022443.JPG

P0022439.JPG

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...