Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Negatywne skutki wprowadzenia zakazu sprzedaży aut spalinowych w 2035 roku


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych pojazdów spalinowych od 2035 roku może mieć negatywne skutki dla branży motoryzacyjnej i konsumentów. Choć decyzja ta ma na celu zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych na drogach i ochronę środowiska, to może ona również wpłynąć na kwestie ekonomiczne, jak również na samego konsumenta.

Pierwszym problemem jest wysoka cena samochodów elektrycznych w porównaniu do samochodów spalinowych. Wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych pojazdów spalinowych może skłonić producentów samochodów do podniesienia cen pojazdów elektrycznych, co może spowodować, że samochody te będą nadal niedostępne dla znacznej części społeczeństwa. Większość ludzi po prostu nie będzie w stanie sobie na nie pozwolić, co może wpłynąć na popyt na pojazdy elektryczne i zwolnienie tempa transformacji branży motoryzacyjnej.

Drugim problemem jest infrastruktura ładowania. Wraz z rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych, rośnie również zapotrzebowanie na stacje ładowania. Jednak, brak infrastruktury ładowania może być poważnym problemem dla konsumentów, którzy chcą podróżować długie dystanse. Bez odpowiedniej infrastruktury ładowania, korzystanie z samochodów elektrycznych może być niemożliwe lub bardzo trudne.

Kolejnym problemem jest ograniczona liczba modeli pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku. Obecnie producenci samochodów oferują tylko kilka modeli pojazdów elektrycznych, co może wpłynąć na wybór konsumentów. Nie każdy model elektryczny będzie odpowiedni dla każdego użytkownika, a brak opcji wyboru może ostatecznie wpłynąć na decyzję o zakupie.

Wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych pojazdów spalinowych może również wpłynąć na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Przejście na produkcję pojazdów elektrycznych może prowadzić do utraty miejsc pracy w branży spalinowej, a przystosowanie pracowników do nowych technologii może być czasochłonne i kosztowne.

Podsumowując, wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych pojazdów spalinowych od 2035 roku ma na celu przyspieszenie transformacji branży motoryzacyjnej i ochronę środowiska, ale może również wpłynąć na kwestie ekonomiczne i technologiczne. Wprowadzenie takiego przepisu wymagać będzie wprowadzenia szeregu dodatkowych działań, takich jak poprawa infrastruktury ładowania i zapewnienie odpowiedniej liczby modeli pojazdów elektrycznych dostępnych dla konsumentów.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl


Opublikowano (edytowane)

Prawie każdego dnia atakują nas media informacjami w tym temacie: a to przegłosowują zakaz (ale ledwo ledwo) a to znowu łagodnieją, chodzi o to by ruch był, i się nimi interesować. Jeszcze sto razy się zmieni.  Nas jeszcze nie stać na elektryki, bo niby skąd mamy prąd? technologie są drogie a te materiały potrzebne do produkcji są mało ekologiczne.  Ostatnio na tapecie paliwa syntetyczne.

 

Edytowane przez arturo_bmw3
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Poruszę jeszcze w tym temacie, nie dawno wmawiano nam że to auta tworzą smog, że wydalają taki smród, ale nie można było użyć LPG do fajnych silników. Teraz jest złe i nie ekologiczne wszystko co kopalne czyli gaz też. Nie jestem fizykiem jednak każdy chyba wie że baterie robi się z matali kopalnych i to rzadkich prócz samego litu, w produkcji używa się powszechnie dostępnego niklu oraz metali rzadkich - manganu i kobaltu. To niby jest ekologiczne, a utylizacja? coś nas ściemniają. 

  • Administrator
Opublikowano
12 minut temu, arturo_bmw3 napisał(a):

Poruszę jeszcze w tym temacie, nie dawno wmawiano nam że to auta tworzą smog, że wydalają taki smród, ale nie można było użyć LPG do fajnych silników. Teraz jest złe i nie ekologiczne wszystko co kopalne czyli gaz też. Nie jestem fizykiem jednak każdy chyba wie że baterie robi się z matali kopalnych i to rzadkich prócz samego litu, w produkcji używa się powszechnie dostępnego niklu oraz metali rzadkich - manganu i kobaltu. To niby jest ekologiczne, a utylizacja? coś nas ściemniają. 

A widziałeś filmik z pożaru elektryka? 😄 To jest dopiero emisja 😄 

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

I nie da się go ugasić, a mówili że LPG niebezpieczne. Możemy rozmawiać o elektrykach, ale nasza rzeczywistość: pewno dzisiaj paru z nas wytnie ze sowich BMW to i owo, i wtedy mamy swój własny smród, że niedobrze się robi. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Spójrzmy prawdzie w oczy. Kto najbardziej zanieczyszcza planetę? Gdzie jest największy smog? 
Chiny, Indie, USA, Bangladesz… 

Tam mają to gdzieś, tylko europa wymyśla i próbuje sterować ludźmi…

  • Lubię to! 2
Opublikowano

Dla mnie ta cała elektryfikacja aut jest nie do zaakceptowania. U prawdziwego fana motoryzacji w żyłach płynie benzyna a zamiast serca turbina. Wszystko co piękne zlikwidują a dostaniemy plastikowe zabawki na prąd, którego zabraknie dla wszystkich. Masakra na całego.

  • Przykro mi 1
  • Administrator
Opublikowano

Oto kilka modeli samochodów elektrycznych marki BMW:

BMW i3 - miejski samochód elektryczny z 170-konnym silnikiem elektrycznym, który zapewnia zasięg do 260 km.

BMW iX3 - SUV elektryczny, który oferuje zasięg do 460 km, a także opcjonalne funkcje takie jak adaptacyjne zawieszenie i napęd na cztery koła.

BMW i4 - samochód sportowy, który oferuje oszałamiające osiągi, zasięg do 590 km oraz możliwość szybkiego ładowania.

BMW iX - luksusowy SUV, który oferuje zasięg do 600 km oraz opcjonalne funkcje takie jak napęd na cztery koła i automatyczny system parkowania.

Wszystkie powyższe modele BMW są w pełni elektryczne. Dla mnie to nie wygląda 😄 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Jakiś czas temu oglądałem ciekawy dokument poparty solidnymi badaniami, a konkretnie zestawienie auta spalinowego i elektrycznego. I tu ciekawostka, autorom wyszło, iż auto spalinowe w ogólnym rozrachunku wypadło bardziej eko, aniżeli elektryk.😆

I tu nasuwa się pytanie, czy chodzi o ekologię, czy o kasę?

Kolejna kwestia Panowie, o czym było wspomniane powyżej w innym poście, tj. pożar elektryka. W związku z reakcjami chemicznymi i obowiązującymi przepisami auto elektryczne uważa się za ugaszone po bodajże 24 godzinach i przez ten czas powinno przebywać w specjalnym kontenerze. Wyobraźcie sobie jakie to są koszty, gdy tych aut będą miliony. Ponadto tak naprawdę nie została jeszcze opracowana technologia masowej utylizacji baterii, więc póki co będą je rozbrajać „ dzieci w Indiach" i podobnych zakamarkach świata.  

Reasumując na chwilę obecną auta elektryczne to pseudoekologia.

Edytowane przez Seba
  • Lubię to! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...