Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

E87 szarpanie przy ruszaniu, obroty 500/600


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z bmw e87 2.0 benzyna 150 km, auto faluje na obrotach (głównie utrzymuje sie na 500/600 tys obrotów) szarpie przy ruszaniu (lecz nie za każdym razem) sprawdzany pod komputerem i wyskoczyły takie błędy :

P0159 

P2A70

P2C6E

Edytowane przez Dorota322331
  • Dorota322331 zmienił(a) tytuł na E87 szarpanie przy ruszaniu, obroty 500/600

  • Administrator
Opublikowano

Co oznaczają te błędy:

P0159 – sonda lambda za katalizatorem (druga) na jednym z cylindrów (bank 2) działa z opóźnieniem.

P2A70 – druga sonda lambda (za katalizatorem) pokazuje złe wartości – tak jakby coś z mieszanką paliwową było nie tak.

P2C6E – komputer pokazuje, że musi mocno korygować mieszankę paliwowo-powietrzną – czyli auto łapie „za ubogą mieszankę” (czyli za dużo powietrza, za mało paliwa).

 

Co może być przyczyną:

  • Nieszczelność w dolocie (np. pęknięty wąż, uszkodzona odma – bardzo częsta usterka).
  • Uszkodzona sonda lambda – szczególnie te za katalizatorem.
  • Przepływomierz powietrza (jeśli zaniża odczyty, komputer myśli, że powietrza jest mniej, niż naprawdę).
  • Zapchany albo uszkodzony katalizator.
  • Zabrudzona lub źle działająca przepustnica.
  • Problemy z zaworami zmiennych faz rozrządu (Vanos albo DISA) – typowe w tym silniku.

Co warto zrobić (kolejność):

  • Sprawdź dolot powietrza – wszystkie węże, rurki, odma – czy nie ma nieszczelności.
  • Sprawdź sondy lambda – zacznij od tych za katalizatorem, bo one pokazują błędy.
  • Wyczyść przepustnicę – jeśli jest brudna, może źle ustawiać obroty.
  • Sprawdź przepływomierz powietrza – możesz go na próbę odłączyć i zobaczyć, czy auto lepiej chodzi.
  • Warto też skasować adaptacje mieszanki i przepustnicy po naprawie, żeby komputer uczył się od nowa.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

mogą być też świece już stare lub któraś cewka przerywa

Opublikowano (edytowane)

Pierwszy błąd to sonda, P2A70 to nie jest czasem błąd od Valvetronic? i 3 błąd to też sonda.

Edytowane przez bl4d3pl
Opublikowano (edytowane)

Na pierwszy i ostatni błąd nie patrz wynikają one ze złego składu mieszanki.Trzeba zacząć od sliczka vvt czy pracuje w całym zakresie ,czy nie przeskakuje. 

Oczywiście mógł się wyrobić mimośród na wałku vvt. 

Spróbuj też odpiąć silniczek i zobacz czy jest zmiana czy tak samo auto pracuje. 

Obstawiam w twoim przypadku silnik vvt ,tylko zamiennika nie kupuj bo one nie działają prawidłowo NIGDY. 

Podjedź do jakiegoś mechanika ,to prosta naprawa ,możesz zaryzykować i kupić używkę silniczek ale one i tak za długo nie działają więc strata kasy jak dla Mnie.

 

 

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...