Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Filtr cząstek stałych DPF


Seba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie, pytanie, może ktoś przerabiał temat. Bmw E90, E91, silnik N47, 325d, 204 KM . Zaopatrzyłem się w Vgate pro, apka bimmer-tool, wypaliłem DPF, który był zapełniony prawie w 60%. Zrobiłem to na długiej trasie ok. 500km. Jednak ostatnie 20 km miałem w korku, w związku z przebudową drogi. Po dojechaniu na miejsce odpaliłem apkę i tutaj totalne zdziwienie, DPF zapchany w 99%.  O co chodzi? Czy ostatnie 20 km w korku i wahadle może doprowadzić do zapchania dopiero co wypalonego DPF?

Chętnie przeczytam Wasze opinie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Spróbuj wypalić jeszcze raz, jak to nie pomoze to obstawiam, że dpf kończy już swój żywot.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj DPF jest na wykonczeniu.

 

Albo wymienic na nowy, albo wyciac i wykodowac

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuje sprawdzić np b-tool czy innym urządzeniem diagnostycznym czy termostat działa poprawnie, w e90/91 nie ma zegarach wskaźnika temperatury płynu. Bardzo często nie świadomy użytkownik jeździ z taką usterką i zapycha filtr. Sam osobiście kilka lat temu popełniłem ten sam błąd dlatego pisze ten post. Minimalna temperatura żeby procedura wypalania zaczęła się to 75 stopni, minimum 1/4 baku paliwa, minimalna prędkość to 60km/h i brak poważnych błędów silnika.  Stojąc w korku lub z małą prędkością nie będzie się wypalał. W aplikacji b-toll powyżej 75% zapełnienia jeżeli warunki są spełnione następuje regeneracja. 

W Twoim przypadku prawdopodobnie DPF jest totalnie zużyty i częste wypalania świadczą o tym lub ewentualnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia DPF. 

Prawidłowe wypalenie trwa ok 20km tylko że jak DPF jest na wykończeniu to regenerację są co np 150 -200 km i wtedy na trasie zaplanowanej 500km możesz mieć nawet 3 razy uruchomioną procedurę wypalania. Na dłuższa metę jest to trochę męczące wiec pozostaje Tobie czyszczenie DPF, wymiana na nowy lub modyfikacja wiadomo jaka 😁

 

 

Edytowane przez Kristoff_2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...