Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

E90 n52 330i błąd 2a38


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, taki błąd mi wyleciał jak ostatnio sobie sprawdzałem samochód. 2a38: valvetronic, siłownik: sztywność lub przerwanie przewodu. Na zimnym silniku jak odpalałem to tak jakby falował, trzęsło budą przez około 5 sekund. Jak na jałowych obrotach gwałtownie dodałem gazu to przerwał zadusił się chwile i dopiero zareagował na dodanie gazu. Jeszcze jedna rzecz jaką zaobserwowałem to występujące podciśnienie w kolektorze ssącym. Z tego co mi wiadomo nie powinno go być w tym silniku. Zauważyłem to podczas kalibracji LPG. Co może być przyczyną?


Opublikowano

Masz wytarty wałek lub na mimośrodzie wałka uszkodzone żeby bądź ślimak silniczka valvetronica jest wystrzępiony już.

 

Odpal test valvetronika istą jak masz ,powinien silniczek w całym zakresie działać jak będzie wszystko ok i nie będzie przeskakiwał to masz wytarty wałek wydechowy pewnie. 

Bardzo częsta przypadłość w N52 , spowodowana głównie wymianami oleju w trybie long life co powoduje dużo syfu w środku ,zapychają się sitka w magistrali valvetronica i słabsze smarowanie jest góry ,tak samo lanie oleju 5w30 gdzie ten silnik ma często temperaturę oleju 120°C

 

Jak sprawdzasz gaz programem do LPG to nie patrz na ten parametr bo to jest "ślepa " wartość 

Masz instalację staga pewnie ,to znaczy o sterownik mi chodzi. 

Opublikowano

Zrobię w inpie test silniczka, olej 5w40 interwał 10tys km, ogólnie silnik po remoncie była wymieniana głowica, wałki wtedy były ok. Gaz mam kme Diego.

 

Opublikowano
39 minut temu, Aras710 napisał(a):

Zrobię w inpie test silniczka, olej 5w40 interwał 10tys km, ogólnie silnik po remoncie była wymieniana głowica, wałki wtedy były ok. Gaz mam kme Diego.

 

Co miałeś dokładnie robione z głowicą ?

Opublikowano

Ta głowica co była poszła na złom, była popękana z tego co pamiętam, i była też pozacierana na wałkach ssącym i wydechowym. Wjechała głowica z modelu po lifcie niby poprawiona konstrukcyjnie, wałki w niej były w dobrym stanie.

 

Opublikowano
W dniu 9.05.2025 o 15:18, Aras710 napisał(a):

Ta głowica co była poszła na złom, była popękana z tego co pamiętam, i była też pozacierana na wałkach ssącym i wydechowym. Wjechała głowica z modelu po lifcie niby poprawiona konstrukcyjnie, wałki w niej były w dobrym stanie.

 

 Często jak sprzedają to potrafią włożyć wałki i łoża z innej głowicy i potem się z powrotem zaciera.

 

Ile na niej zrobiłeś kilometrów od remontu do tego błędu?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...